Inlägg från: lindaha |Visa alla inlägg
  • lindaha

BF Januari :-) del 3

Jag har skrivit i förlossningsbrevet att jag vill känna på huvudet när det är på väg ut och om det finns möjlighet till det vill jag se med en spegel :O

Angående kläder så har min tjej både typiska tjejkläder och killkläder.
    Jag köper det jag tycker är fint oavsett om det är flickigt eller pojkigt.

• lindaha

Precis hemkommen från barnmorskan, vecka 33+5

Blodtryck 134/84
    Hb 125
    Blodsockret 5.7
    SF 32
    Hjärtljuden 150

Sen ville jag verkligen lägga mig ner och gråta när jag såg hur mycket jag vägde. men enligt bm finns det inte så mycket jag kan göra åt saken just nu utan jag får ta det sen när hon är ute.

lille08 - Åh vad underbart! Jag håller verkligen tummarna för att allting ska gå bra, underbara nyheter var det iallafall!

• lindaha

Glömde skriva att bebisen förmodligen ligger med rumpan ner *suck*

Hon ska kolla efter med ul nästa gång. Och är det så att den ligger med rumpan ner då också så blir det ett vändningförsök. Misslyckas det så får jag antingen föda i säte eller bli snittad.

Jag vill verkligen inte ha kejsarsnitt! Det är det värsta jag kan tänka mig. Jag ser så mycket fram emot förlossningen :(
    Men att föda i säte är tydligen inte heller att rekomendera.

usch jag ser framför mig att de skär upp mig, plockar ut bebisen och sen så får jag ligga själv i ett uppvakningsrum medans pappan är med bebisen - jag vill INTE!

• lindaha

Atrocious - Det lät ju himla bra, om jag bara får vara med bebisen så känns det ju mycket bättre. Jag trodde att alla fick ligga själva i ett uppvakningsrum.

Annaomasse - Jag hoppas på att det är likadant här! Eller att det lyckas med ett vändningsförsök :P
    Ja vi får gå ut på en massa promenader och äta nyttigt sen :) Så vi blir smala och snärta till sommaren :D

• lindaha

Annaomasse - ja jag måste gått ner i vikt till sommaren för vi har lite planer på att åka till thailland nån månad med barnen då.
    Och det skulle vara underbart att kunna sitta på ekilla med barnen utan att se ut som en flodko :P

Väntar4an2010 - Himla cool bild!

Amandabrun - om jag kommer ihåg alla så har jag gjort 7st ska göra minst en till i vecka 38

• lindaha

Phili a - Det lät ju himla mysigt faktiskt.
    Men jag har verkligen ställt in på på att få föda vaginalt och verkligen längtat ända sen jag födde dotter.
    Men det är ju bara att inse att blir det kejsarsnitt så finns det inget att göra åt saken iallafall.

Jag glömde bort ett ul så jag tror att jag har gjort 8st istället för 7

1. för att tidsbestämma graviditeten, jag åt p-piller då jag blev gravid.
    2. koll pga blödning
    3. pga att jag testade positivt för borrelia
    4. rut ul där de hittade avvikelser
    5. Kolla en gång till om de verkligen var avvikelser
    6. Kontroll för att kika på avvikelserna försvunnit
    7. KönsUl
    8. koll pga inga fosterrörelser.

Sen ska de ev göra ul nästa gång hos Bm för att kolla om hon ligger med huvudet upp eller ner
    Sen har jag en tid i vecka 38 för en sista koll på avvikelserna.

• lindaha

Jucea - det där låter ju som om det skulle kunna vara på G snart. Jag håller tummarna för att det sätter igång på riktigt snart.

Hedebris - Oh stora killen! Visst är det roligt när de börjar gå på toaletten.
    Jag är så himla glad över att min dotter blev "rumsren" innan bebisen kommer

• lindaha

Jag har ingen aning om hur man hittar grupper och sånt på fb. Någon som kan förklara för lilla mig ;P

Svar på tråden BF Januari :-) del 3