Inlägg från: lindaha |Visa alla inlägg
  • lindaha

BF Januari :-) del 3

Åh vad spännande med bebisar här i tråden! Jag håller tummarna för att allting ska gå bra, sen får ni ju uppdatera med bilder så vi får se era små sötnosar :)

Tack för tipsen om vad jag ska packa ner i väskan. Nått speciellt ombyte till gubben blir det nog inte då vi planerar att åka hem så fort vi får :)

• lindaha
    Hedebris skrev 2009-11-23 21:30:20 följande:
    ombyte till maken är en bra sak... han fick låna mina kläder då noah lyckades både bajsa och kissa ner honom vid första blöjbytet ;)
    Haha ja man kanske ska ta med byxor och tröja ifall att, inte speciellt trevligt att behöva gå runt i bajskläder :S
  • lindaha
    Euphoria85 skrev 2009-11-24 13:20:27 följande:
    klockan 05:18 kom ettan utoch klockan 05:31 kom tvåannu är jag mamma :)vi mår bra och killarna kämpar på, ettan andas själv och jag är så, ja jag vet inte, lycklig och totalt slut :))det var en upplevelse!dom är så söta, och har en massa mörkt hår :)vikten ligger på ca 1.5 kg och det är det ända dom mätt änsålänge, resten checkar dom av de närmsta dagarna :)dom fick stanna till fulla 31 veckor i magen så sängläget har ju verkligen gjort susen :))
    Oh grattis till pojkarna! Underbart skönt att höra att allting har gått bra!
    Jag ser fram emot bilder på pojkarna sen :D
  • lindaha

Oj oj vad ni skriver tjejer! Jag hade massor att läsa igen sen igår.

Jag, gubben och Elina var på kryssning igår till idag. Det var jag som ville att vi skulle hitta på nått alla 3 innan bebisen kommer.
    Tyvärr fanns det nästan ingenting för Elina att göra. Jag trodde att de skulle ha någon slags barnhörna, men det fanns ingenting.
    Nu hade hon roligt iallafall, det var bara mindre roligt för oss vuxna :P
    Maten var iallafall supergod, vi var på julbordet.

Men nu idag har jag så ont i ryggen, nacken, axlarna, benen och fötterna ;) Det var inte någo sköna sängar kan man ju säga :P

Angående lata karlar så har jag en sån hemma också. Datorn och att spela står högst upp på hans lista och han är helt oförmögen att se att saker behövs göras.

Min 2 åring har storlek 20 på vanliga skor och storlek 21 på sina vinterskor.
    Tydligen har hon små föttern enligt han som sålde vinterskorna :) Men hela hon är ganska liten. Hon väger 11kg och är 82cm lång

• lindaha
    Theannapanna skrev 2009-11-27 22:01:28 följande:
    Nu har de 1 bekräftat fall av svininfluensan på sonens dagis. Vi har vaccinationstid till på tisdag... Sen tar det ju en 10-14 dagar innan det gör ngn verkan alls...
    Men usch! Jag hoppas verkligen att det håller sig borta från Elinas dagis, eller att man får det och det inte blir så farligt...

Hedebris - Stackars henne :( Jag förstår verkligen att du sitter med en klump i magen, det känns mycket mer påtagligt när det drabbar någon man känner, eller en själv såklart :(

Jucea - Jag håller fortfarande tummarna för att det ska starta snart för dig, eller att du får en tid för igångsättning snart :)
  • lindaha
    AmandaBrun skrev 2009-11-28 12:41:54 följande:
    * Väntar på att hennes stackars utarbetade sambo ska vakna*
    Jag väntar också på att min sambo ska vakna. Jag skulle fått sovmorgon idag var det bestämt men gubben vägrade gå upp med dotter imorse så det var bara att stiga upp för mig :(
    Jätteont i halsen, snuvig och ont i huvudet har jag också.
    Klockan är halv 3 och han har fortfarande inte gått upp...

LTK - Men det finns ju risker med att gå över tiden också. Ju längre man går desto sämre fungerar moderkakan.
    Det finns många som förlorat sina barn i magen pga övertid, barnet har helt enkelt dött i magen :(
  • lindaha

haha det där med rakning är inte det lättaste nu när man är gravid.
    Jag hade inte rakat mig på 2 månader när jag fick syn på mig i spegeln! Då tog jag tag i det och även om det var skitsvårt så blev det nog ganska bra iallafall.
    Jag vill absolut inte ha en massa hår sen när jag föder och med allt som kommer efteråt.

Jag bloggade om mitt problem med rakningen och det hade mina vänner superroligt åt :P

Något annat superroligt är att en av mina vänner är gravida och ska ha bebis i början på augusti! Jag har alltid velat att någon av mina vänner ska vara gravid samtidigt som mig och så blev det så, iallafall en liten stund :P

• lindaha

Jag skulle absolut kunna dricka lite samtidigt som jag ammade.
    Nu tycker jag inte om vin och sånt och dricker det vanligtvis inte, förutom när man träffar vännerna och ska festa lite. Vilket händer typ 2 gånger om året ;)

Men jag skulle absolut kunna dricka en cider eller liknande och amma sen, det är ju ingen fara alls.

Så ni som tycker om vin till maten behöver ju inte vänta tills ni har slutat amma, eller pumpa ut. Om ni inte själva vill de såklart :)

• lindaha

Det där med att alla har en åsikt håller jag verkligen med om!

Jag ammade min dotter och alla skulle påpeka någonting. För det första ammade hon väldigt ofta, ungefär med en timmes mellanrum dygnet runt de första 4 månaderna.
    Och jag kommer så väl ihåg när vi skulle visa upp henne för mina syskon med deras familjer hemma hos mig när dottern var typ 5 dagar gammal.
    Jag ammade typ hela tiden och då säger min mamma nått i stil med "stackars barn som inte får någon mat eftersom du inte har någon mjölk"
    Och menade då att jag inte kunde ha någon mjölk eftersom jag ammade hela tiden.
    Men då sa jag faktiskt ifrån på skarpen, sa att det var nog jobbigt som det var utan hennes dumma kommentarer. Jag höll faktiskt på att börja gråta där inför alla :P

Sen det där med att de ville att hon skulle smaka på allting hela tiden fast att jag sa att jag inte ville det *suck*
    Och när jag började med smakisar så skulle jag tydligen sluta amma på en gång för då behövdes ju inte det längre...

Nej den här gången ska jag ha mer skinn på näsan och be folk att inte lägga sig i så mycket.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3