Inlägg från: lindaha |Visa alla inlägg
  • lindaha
    Sirling skrev 2009-10-20 08:51:47 följande:
    Är det bara jag här som har bestämt mig för att inte ta vaccinet?
    Jag tänker inte ta vaccinet. Jag vill inte riskera att det blir några skador på bebisen med tanke på allting som vaccinet innehåller.
    Dessutom tror jag inte att det är så farligt att få influensan om man nu skulle få det. Massor av gravida har ju haft det och det har ju gått bra, med de skriver inte media om. de skriver ju bara om de få fallen som det inte gått bra för.

Malin - Grattis på 27års dagen! Hoppas ni får en underbar dag.
  • lindaha

Vad ni verkar ha livliga bebisar. Själv känner jag nästan inte av min lilla tjej. Några sparkar här och var kommer det men sen är det lugnt.
    Nu börjar jag nästan bli lite orolig när ni berättar om hur mycket era bebisar sparkar :/

Elina sov med mig från början och då hade hon varken täcke eller kudde.
    Nu är hon 2år och sover med ett vanligt vuxentäcke bredvid mig i sängen, nån kudde har hon inte. Jag har alltid fönstret öppet ett tag innan jag släcker lampan så i vårt sovrumm är det kallt, så det behövs ett täcke.
    Den enda jobbiga är att Elina sparkar av sig täcket 100gånger per natt så jag får hela tiden lägga täcket över henne igen.

När bebisen sen kommer hoppas jag på att hon ska kunna sova i sin egna säng från början men funkar inte det får hon sova med mig o storasystern i sängen.
    Då blir det till att ha stängt fönster så att lillbebisen inte fryser :)

• lindaha
    Underbara ungar skrev 2009-10-21 13:30:14 följande:
    Min dotter va jätte lugn i magen. Hon buffade kanske tre gånger om dagen... Jag va grymt orolig för det, men jag kan lova dig att hon har tagit igen det med råge sen hon kom ut
    Nu när du säger det så var faktiskt min dotter också lugn i magen. De kanske är så att de ligger så de flesta sparkarna inte känns.
    Nu känns det lite bättre iallafall :)
    Euphoria85 skrev 2009-10-21 14:01:59 följande:
    fick svar från FK idag.HP ej godkändfår väll föda mina pojkar samtidgt som jag lagar mina 700 portioner mat....känns fördjävligt
    Men herregud det låter ju helt orimligt! Jag tycker verkligen att du ska överklaga och skriv ner i detalj vad du skulle få göra på arbetet om du nu blev omplacerad till de lättare uppgifterna. Att tjejen som arbetar med det nu fick beviljat hp säger ju en hel del. Idiotchef
  • lindaha
    Yariija skrev 2009-10-21 22:03:23 följande:
    Håller med om att det är skönt att ha dottern mera på dagis, hon verkligen älskar det och vill åka dit även på helgen, är glad att hon trivs så bra då vi precis har bytat dgis i.o.m att vi köpte hus och flyttade i Juni. Ni som har míndre barn imellan 1-2 år, förstår era att mamma har bebis i magen?
    Min dotter är precis fyllda 2år och hon verkar förstå det iallafall. Hon pratar ofta om bebisen i magen och att bebisen ska kolla på henne när hon leker sen.
    Sen pratar hon massor om att hon ska hjälpa till o byta blöja på bebisen, ge henne nappen när hon är ledsen.
    Dessutom brukar hon säga att snart kommer bebisen ut ur mammas snippa, så jag tror hon ser fram emot det på ett sätt, även om hon inte förstår hur det kommer bli sen. En massa pussar och kramar blir det på magen varje dag iallafall
  • lindaha
    lindaha skrev 2009-10-21 22:15:33 följande:
    Min dotter är precis fyllda 2år och hon verkar förstå det iallafall. Hon pratar ofta om bebisen i magen och att bebisen ska kolla på henne när hon leker sen.Sen pratar hon massor om att hon ska hjälpa till o byta blöja på bebisen, ge henne nappen när hon är ledsen.Dessutom brukar hon säga att snart kommer bebisen ut ur mammas snippa, så jag tror hon ser fram emot det på ett sätt, även om hon inte förstår hur det kommer bli sen. En massa pussar och kramar blir det på magen varje dag iallafall
    Nu kom inte hela mitt meddelande med igen, vad konstigt! Är det bara för mig det händer?

Aja försöker igen då.
    Idag när jag hämtade Elina på dagis kom det fram en liten tjej till mig och klappade mig på magen samtidigt som hon sa "det ligger en liten bebis därinne"
    Jag höll nästan på att börja gråta, jag tyckte att det var så sött :)
  • lindaha
    Madge skrev 2009-10-21 22:17:30 följande:
    Alice är två år, hon verkar förstå nu att det är något i magen nu när den blivit större. Jag brukar säga att det är en bebis i magen. Hon kommer och drar upp tröjan och petar mig i naveln och klappar (=slå) mig på magen. Idag kom hon och körde ansiktet mot magen när jag låg i soffan. Ungefär som om hon pussade på magen. Sånt har hon inte gjort förut. Dessutom går hon runt och försöker skjuta fram magen, hon verkar försöka härma mig . Hon är såå söt när hon håller på så
    Så gör min tjej också. Säger att hon har en bebis i magen hela tiden.
    Sen säger hon "Mamma STOOOOR mage" Samtidigt som hon verkligen visar hur stor den är med armarna.
    "Elina liiiten mage" Och visar pyttelite mellan händerna :P

Skitungen :D
  • lindaha

Usch jag har så himla ont i huvudet. Jag har haft det till och från i flera dagar men idag har jag haft det sen jag vaknade :(
    Dessutom har jag fått ont i magen, nästan mellan revbenen och mår lite illa.
    Antaglien är det min magkatarr som spökar men jag blir ändå lite orolig över havandeskapsförgiftning.
    Men jag är inte svullen eller har något flimmer så det är säkert inte det.

Önskar bara att huvudvärken kunde gå över så att man kan fungerna lite normalt igen.

• lindaha

Jag är också ensam hemma ikväll, sambon fyller år imorgon så han är ute och firar med vännerna. Kan tänka mig att han inte kommer må så bra imorgon ;)

Det som är jobbigt är att jag är sjuk! Jag har ont i hela kroppen, feber, och mår illa. Jag har vart sängliggande hela igår och idag :(
    Men nu halvligger jag o soffan och ska snart ta dottern under armen och bädda ner oss båda 2 i sängen.
    Det är så otroligt jobbigt att vara dålig och ta hand om en 2åring.

Hoppas ni andra har en trevlig helg!

• lindaha

Godkväll tjejer!

Nu mår jag mycket bättre än vad jag har gjort på flera dagar, vilket är tur för imorgon ska jag träffa läkaren och förlänga sjukskrivningen.
    Jag förstår inte varför han inte sjukskriver mig fram till förlossningen istället för att göra det en månad i taget?

Jag får så förbaskat ont i svanken så fort jag bara går lite grann så nu har jag investerat i ett vetebälte.
    www.natur-produkter.se/vetebaelte-p-433.html

Verkligen guld att värma på den och sätta på ryggen när man har ont. Det tar verkligen bort en del av smärtan.
    Dessutom när man får värkar sen så är det underbart att använda den då också, tar bort toppen av smärtan :)

Är det någon som tänker använda bärsjal? Jag tänker köpa en, men jag har ingen aning om vad för sort man ska köpa, det finns ju 100tals olika sorter känns det som :P

Svar på tråden BF Januari :-) del 3