Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

När räknas man som höggravid? 28+0?

93 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    AmandaBrun skrev 2009-10-30 14:45:19 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-10-30 14:41:55 följande: Din knas!
    {#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_cool}
    93 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    Aalexandra skrev 2009-11-02 10:36:09 följande:
    Jaha då var det vår tur nu då.. Dottern ligger sjuk och med tanke på att det finns flera konstaterade fall på dagis (även på samma avdelning) så är det med största sannolikhet svininfluensan.Har själv börjat känna av halsen lite så är väl bara en tidsfråga innan man själv ligger också. Men hellre nu än till förlossningen.Det är jobbigt med sjuka barn. Man vet liksom inte riktigt vad man ska ta sig till. Och med tanke på att hon inte ens är 1½ så kan man ju inte förklara för henne hur det ligger till och hon kan inte tala om vad som är fel heller. Så en massa gissningar blir det.Hostan var fruktansvärd i nättras, fick bära in henne till vår säng så fick hon ligga där o snurra. Lät som om hon skulle kvävas o själv tyckte hon också det var jobbigt. Hostade, storgrät och snurrade. Varm som en kamin.Gissa om vi är 2 som är trötta idag Underbara ungar, vad fint rummet blev.. Riktigt härligt barnrum.Jucea, absolut bäst att kolla upp sig en gång för mkt. Är tappen klart påverkad så finns det ju ännu tid att motverka en för tidig förlossning. 1 månad till kan man ju iaf tycka att dom ska stanna. Allra helst 2, visst. Men om 1 månad är dom iaf såpass stora att allt bör gå lika bra som om dom föds i v40(-42)
    Dottern är också sjuk i svininfluensan. Hon blev blek och hängig. Började klaga över halsont, började hosta och klaga över sprängande huvudvärk. Blev illamående, fick hög feber och kroppsvärk kom.
    88 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss

Usch, andra natten som jag drömmer att jag föder kring Jul och att de börjar med vattenavgång. Hoppas på att de varken blir runt Jul och inte startar med vattenavgång. Verkar läskigt. Få vatenavgång utan värkar är min mardröm. Hoppas att de startar med värkar den här gången med.

87 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss

Är det så när man får sin förlossning startad med vattenavgång att man kan plaska i de för de var precis de dottern gjorde i drömmen. Plaskade i blod och fostervatten.

• Licens To Kiss
    Shininganne skrev 2009-11-03 09:26:49 följande:
    Håller tummarna för att det inte var en sanndröm.Glukosbelastningen har jag inplanerad om ett par veckor. Ser verkligen inte fram emot det men det är väl bara att göra det. Har de 2 andra gångerna fått ett eget litet rum med säng och skön fåtölj och mysbelysning så jag har somnat båda gångerna. Hoppas jag får det rummet igen Vaccinerade stora tjejen igår, hon tyckte inte det var så farligt när det väl var gjort. Lite öm i armen var hon idag när hon vaknade men annars inget konstigt.Trodde alla gravida tillhörde riskgrupp som skulle kallas före andra men tydligen gör dom så här att har man BF 2010 så kallas man tillsammans med sin åldersgrupp. Är det lika hos er andra??
    Jag har inte blivit kallad. Jag har diskuterat med BM men eftersom jag redan haft den och dottern är precis på g frisk ifrån den är det inte aktuellt för oss.
  • Licens To Kiss
    Shininganne skrev 2009-11-03 09:44:00 följande:
    Tyvärr kan jag inte svara på din fråga för mina förlossningar har startat med värkar och första gången fick dom ta hål på hinnorna och andra gången blev det nästan så också men precis när BM hade plockat fram "virknålen" så gick vattnet av sig själv.Håller tummarna för att inte heller dina drömmar är sanndrömmar.
    Tack!! Vill ha en 2010 bebis. Ingen jul-bebis 2009. Var de jag bävade för att plussa månaden innan än den månaden jag plussade på.
  • Licens To Kiss

Han har sparkat uppåt väldigt mycke, nu ligger han så han sparkar neråt. Känns som att hela underlivet skakar :-O

• Licens To Kiss
    AmandaBrun skrev 2009-11-03 11:20:32 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-03 11:19:22 följande: Uscha det tycker jag är obekvämt! Nä, huvvet ner o fötterna upp tack
    Ja va tusan. Nästan så man skulle kunna nå foten när dom sätter igång ju.
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-03 20:46:54 följande:
    ja, såklart så menade jag inte att ni hoppas på för tidiga barn. jag hade ju bf 2 jan från början, blev flyttad en vecka till 25 dec. jag har hela tiden velat ha en 09:a, även om jag såklart helst undviker typ jul och nyår som födelsedag. jag har ju sagt 18e dec hela tiden men ni som inte vill ha en 09:a (förutom ni som isåfall skulle få mycket tidiga barn) är det just pga helgerna? eller är det nåt annat?? jag hade inte planerat för ett decemberbarn, sa ju till och med till maken att "nu får vi ta en paus så vi kan dricka gott vin i sommar, och dessutom slipper ha barn runt jul" haha och 3 dagar senare så kom ju plusset typ svårt att styra över det. men jag hade hela tiden en önskan och dröm om att det bara skulle skilja ett år mellan barnen, eller alltså en årskull så att säga.
    Jag tycker synd om barn som är födda runt lucia, jul/nyår. De känns som att då får dom ingen egen tid som födelsedagen är för då är det pynta inför julen som gäller och inte barnets födelsedag i centrum. Fast jag är ju så, jag har ju väntat med och skaffa en till just för att jag tycker dottern skulle vara ensam under småbarnstiden.

Hur tänker ni andra?
Svar på tråden BF Januari :-) del 3