Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

väntar4an 2010 skrev 2010-01-02 00:05:07 följande:
    åå lycka till =) bebis snart ju
    Men bricanyl stoppar väl värkarna?
    Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 35+6 (BF 29/1-2010)
  • Licens To Kiss
    Utopia skrev 2010-01-01 23:59:14 följande:
    Uppdatering: ligger på förlossningen med oregelbundna värkar. har fått bricanyl, morfin och sömnmedel så jag ska ska kunna få sova lite uppdaterar mer senare när jag orkar just nu är jag groggy och ska nog försöka sova om värkarna ger med sigHa det gott
    Hoppas att du får regelbundna värkar och att bebis kommer ut snart så du slipper hålla på allt för länge och ha ont. Tänker på dig!!
  • Licens To Kiss
    väntar4an 2010 skrev 2010-01-02 00:17:21 följande:
    ja bara om kroppen vill det kan sättas i gång igen annars så kommer den ju i morgon och de e ju snart de med =)
    Jag tycker att när man är i vecka 35 (35+ och längre gången) borde kroppen få sköta sitt och inte ska man behöva hålla på och behandlas för och stoppa upp då.
  • Licens To Kiss
    Underbara ungar skrev 2010-01-02 11:02:41 följande:
    Grattis, grattis!! Helt plötsligt är inte min bebis så liten 2590 gr o 46 cm i v 34+2
    Hehe som min bebis. Vet inget om längden men han såg lång ut på ultraljudet i vecka 34+2 och vägde då 2500g.
    Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 36+0 (BF 29/1-2010)
  • Licens To Kiss
    väntar4an 2010 skrev 2010-01-02 12:05:45 följande:
    det finns en snackis tråd samt en bebisbild tråd som jag fixade för ca en vecka sen men alla blev sura eller något och ville inte gå överwww.familjeliv.se/Forum-3-20/m49535954.html men om det kanske ska börjas skriva i den nu när det är många bebisar som kommit ..
    Jag blev inte sur. Jag har en månad kvar till BF och håller mig gärna till BF-Jan tråd tills att den går ut och sen hoppa över trots att jag fortfarande är gravid och har ett par veckor kvar.
  • Licens To Kiss
    väntar4an 2010 skrev 2010-01-02 12:13:58 följande:
    hihi ne kanske inte så sura bara jag som blev ledsen för "på hopp" och alla gravhormoner som spökade ja den kanske kan länkas upp i ts för dem som vill kika in lite tidigare snart e denna slut och då e det ju bra om vi hittar länken =)
    Ber om ursäkt för att jag bidrog till att du blev lessen, var inte alls meningen heller. Tänk så fel de blir ibland.
  • Licens To Kiss
    AmandaBrun skrev 2010-01-02 12:33:14 följande:
    Vermillion blev väl igångsatt igår? Isåfall hoppas att allt rullat på som det ska och att hon nu snusar på !
    Åhh hoppas hon uppdaterar snart.
  • Licens To Kiss
    trollmamma76 skrev 2010-01-02 17:34:38 följande:
    I dag har jag en sådan dag som man oftast brukar få 3:e dagen efter fl.Är bara ledsen gråter för inget,trött och ont över allt och mjölken har inte kommit igång så allt är bara skit..Min FL:Vaknade i tisdags morgon helt utmattat ännu en natt med inget sömn ont i kroppen kliar över allt klåda som jag skulle kunna ta livet av mig så kände jag just då.Hade värkar på natten som bara avtog helt plöstligt och så brukar jag inte ha det,kände verkligen inte igen mig själv,kände denna konstiga smärtan i magen som inte var värkar eller SD något som jag inte kände igen..Ringde till min Bm och förklarade hur det är,hur jag mår och om min oro att tjejen har vänt sig i tvären igen och min olystiga känsla som säger att något inte står rätt till..BM sa till mig att ringa till FL och förklara allt jag sa till henne.Ringde till fl och berättade samt så började jag gråta,gråta av all trötthet och orkelös som jag känner..Hon bad mig komma dit vid 14.00 för en bedömning..Kl 14.00 kommer vi till fl och dom säger att vi gör inget nu,innan jag har varit på specil mvc som ligger vid fl..Dom tar in mig vid 16.00 och under tiden vi väntade så kände jag att jag har små värkar igen,kom regelbundet..BM ropar mitt namn och jag kliver in berättar allt igen som jag sa i telefonen..Hon börjar med att känna hur bebisen ligger,hon ligger neråt med huvudet.-skönt tänkte jag.Hon ska göra gyn undersökning och säger att jag är öppen 2 cm och frågar fall jag vill att hon gör hinnsvepning..Har aldrig gjort det förr så jag sa bara ja gör det.Fyy fan vad ont det gjorde men det gav lite resultat i allafall..Hon frågade vad jag ville om jag ville att dom skulle sätta igång mig?Jag skrek bara JA rakt ut orkar inte mera,kliar ihjäl mig och känner hur jag blir allt mer deprimerad..17.30 blir vi inskrivna till fl17.45 så tar dom hål på hinnorna och vattnet går,därefter börjar jag få mina värkar som inte är så starka inte för mig i allafall.värkarna börjar avta så jag får dropp vid18.30 och går runt lite fl känner hur det börjar bli starkare mer o mer.helt plöstligt ligger jag med lustgas oh det kommer värkar varje minut starkare och starkare,nu vet jag inte vad kl var vid denna läge men bm säger att läkaren kommer och ger mig epuderal,ja han lyckades ju inget vidare stack fel två gånger.Den tidpunkten var jag borta så jag förståg inte vad som hände han frågar fall jag känner mina ben och jag säger jag vet inte(hög av lustgas)så inte läge att fråga.tillslut skriker jag bara att hon kommer nu och börjar trycka.Bm säger det som jag visste det var onödigt igen att ta detta denna gång för det hinner inte verka alls.Hör hur dom viskar men vet inte om vad börjar krysta och hon kom ut på två krystvärkar..22:40När allt var klar så fick jag veta att lillen hade navelsträngen runt halsen i tvåvarv inte hårt men runt ändå.så min känsla som jag hade på morgonen stämde att något är galet.Har ont i ryggen där han stack mig vet inte hur länge man får gå med det ska ta upp det i morgon då vi ska på återbesök..Att mina andra fl har gått fort och jag vetat att det var på g så var denna helt annorlunda visste inte om det var på G eller inte kroppen betedde sig helt konsting..Men ut kom min lilla ögonsten lite som en skär fågelunge.
    Låter som en bra förlossningen ändå. Förstår att de var omtömlande. De är vanligare att bebisarna föds med navelsträngen runt halsen än att dom inte gör de.
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2010-01-02 18:08:19 följande:
    Finns redan en?Ok...Kom vi inte överrens om att vi skulle göra en ny när den här tråden gick ut, och att alla flyttade över till den på en gång? Och var är den förra tråden länkad??Jaja, om det redan finns en så ignorera den jag gjorde! Inga problem alls, lite förvånad bara, är van att det är custom att man har samma TS om möjligt. Och förvånad att jag lyckats missa tråden om den länkats in här!
    Jag tänkte att jag skulle hoppa över till din nya tråd som jag fult tänkte att du skulle starta när den här blev stängd.
  • Licens To Kiss
    Asereht skrev 2010-01-02 18:43:38 följande:
    Säger detsamma, jag står ju iofs med ett ben i feb och ett här men än har ju inte ens hälften av bebisarna tittat ut så en bf tråd är väl fortfarande intressant eller?
    Ja alltså flera utav oss har BF i slutet av den här månaden och kommer kanske gå över 14 dar. Jag skulle tycka de vore skoj med en blandad BF-bebistråd
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2010-01-02 18:56:57 följande:
    Ja, tanken var ju (alla var ju inte med och diskuterade, men iaf) att vi skapade en mamma-tråd nu när den här gick ut, men att såklart ALLA gick över, både vi som fått barn och de som inte fått det!!! Men att eftersom det börjat komma så många bebisar att vi inte skapade en ny BF-tråd. De gäller ju i 3 månader.Sedan tänkte jag ju mig att när den nya tråden skapades så gick alla över dit, och att man slutade skriva här då alltså.Jag tycker ni andra kan bestämma, för min del kvittar det väl egentligen om det är min tråd eller den andra! Jag blev förvånad bara, eftersom jag helt ahr lyckats missa att det fanns en ny redan! (Jag tycker jag brukar vara manisk med att läsa ikapp, även om jag ju just idag inte hade gjort det ännu!!!)
    Jag hoppar över till din natten mellan 8-9:e. Är då min lilla får komma ut som tidigast så
    Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son ide blir bra. vecka 36+0 (BF 29/1-2010)
  • Licens To Kiss
    Licens To Kiss skrev 2010-01-02 19:00:14 följande:
    Jag hoppar över till din natten mellan 8-9:e. Är då min lilla får komma ut som tidigast så
    ...så de blir bra.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3