trollmamma76 skrev 2010-01-02 17:34:38 följande:
I dag har jag en sådan dag som man oftast brukar få 3:e dagen efter
fl.Är bara ledsen gråter för inget,trött och ont över allt och mjölken har inte kommit igång så allt är bara skit..Min
FL:Vaknade i tisdags morgon helt utmattat ännu en natt med inget sömn ont i kroppen kliar över allt klåda som jag skulle kunna ta livet av mig så kände jag just då.Hade värkar på natten som bara avtog helt plöstligt och så brukar jag inte ha det,kände verkligen inte igen mig själv,kände denna konstiga smärtan i magen som inte var värkar eller SD något som jag inte kände igen..Ringde till min
Bm och förklarade hur det är,hur jag mår och om min oro att tjejen har vänt sig i tvären igen och min olystiga känsla som säger att något inte står rätt till..BM sa till mig att ringa till
FL och förklara allt jag sa till henne.Ringde till
fl och berättade samt så började jag gråta,gråta av all trötthet och orkelös som jag känner..Hon bad mig komma dit vid 14.00 för en bedömning..Kl 14.00 kommer vi till
fl och dom säger att vi gör inget nu,innan jag har varit på specil
mvc som ligger vid
fl..Dom tar in mig vid 16.00 och under tiden vi väntade så kände jag att jag har små värkar igen,kom regelbundet..BM ropar mitt namn och jag kliver in berättar allt igen som jag sa i telefonen..Hon börjar med att känna hur bebisen ligger,hon ligger neråt med huvudet.-skönt tänkte jag.Hon ska göra gyn undersökning och säger att jag är öppen 2 cm och frågar fall jag vill att hon gör hinnsvepning..Har aldrig gjort det förr så jag sa bara ja gör det.Fyy fan vad ont det gjorde men det gav lite resultat i allafall..Hon frågade vad jag ville om jag ville att dom skulle sätta igång mig?Jag skrek bara JA rakt ut orkar inte mera,kliar ihjäl mig och känner hur jag blir allt mer deprimerad..17.30 blir vi inskrivna till
fl17.45 så tar dom hål på hinnorna och vattnet går,därefter börjar jag få mina värkar som inte är så starka inte för mig i allafall.värkarna börjar avta så jag får dropp vid18.30 och går runt lite
fl känner hur det börjar bli starkare mer o mer.helt plöstligt ligger jag med lustgas oh det kommer värkar varje minut starkare och starkare,nu vet jag inte vad kl var vid denna läge men
bm säger att läkaren kommer och ger mig epuderal,ja han lyckades ju inget vidare stack fel två gånger.Den tidpunkten var jag borta så jag förståg inte vad som hände han frågar fall jag känner mina ben och jag säger jag vet inte(hög av lustgas)så inte läge att fråga.tillslut skriker jag bara att hon kommer nu och börjar
trycka.Bm säger det som jag visste det var onödigt igen att ta detta denna gång för det hinner inte verka alls.Hör hur dom viskar men vet inte om vad börjar krysta och hon kom ut på två krystvärkar..22:40När allt var klar så fick jag veta att lillen hade navelsträngen runt halsen i tvåvarv inte hårt men runt ändå.så min känsla som jag hade på morgonen stämde att något är galet.Har ont i ryggen där han stack mig vet inte hur länge man får gå med det ska ta upp det i morgon då vi ska på återbesök..Att mina andra
fl har gått fort och jag vetat att det var på g så var denna helt annorlunda visste inte om det var på G eller inte kroppen betedde sig helt konsting..Men ut kom min lilla ögonsten lite som en skär fågelunge.
Låter som en bra förlossningen ändå. Förstår att de var omtömlande. De är vanligare att bebisarna föds med navelsträngen runt halsen än att dom inte gör de.