Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

Besöksförbud med anledning av nya influensan.
    2009.08.04

Danderyds Sjukhus har med anledning av risk för smitta av nya influensan infört besöksförbud från och med 31/7-09 Detta gäller på Förlossning, BB och Neonatalavd.
    Hotell-BB berörs tills vidare inte av förbudet. Mer information finns att tillgå på sjukhusets hemsida.

Jag förstår att man inte får ha besök när man ligger på avdelningen men får man inte ha med en person på förlossningen när man ska föda heller?
    81 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    AtroCious skrev 2009-11-09 19:38:35 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-09 19:32:32 följande: Är inte det där gammalt då?Sundsvalls sjukhus var jättetidiga med de reglerna men de har tagit bort dem nu. Där var det så att man inte fick besöka på bb eller KK. Man fick dock ha med en person på förlossningen om hen var frisk och inte visade några tecken på influensa eller förkylning.
    Dom la in de på hemsidan i September. Alltså på min mödravårdshemsida. För mig är texten väldigt bra dock. Hoppas att det stämmer. Elak jag är men jag vill ha lite råg i ryggen  
  • Licens To Kiss
    AtroCious skrev 2009-11-09 19:42:21 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-09 19:41:07 följande: Är ju ett tag sen september...
    äh de gäller den texten säger vi {#lang_emotions_innocent}
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-09 20:23:22 följande:
    Atrocious,Ja min förlossning verkar ju itne så utdragen om man ser till tiderna på ett papper så att säga, vattnet gick vid 6 och han var ute ett knappt dygn senare. Men jag hade ju kraftiga värkar under många timmar som inte gjorde nån som helst nytta, och den perioden var ett hell... Så jag behövde ju istället värkstimulerande (som man ju får vid igångsättning) för att det inte skulle bli långdraget... jaja... Sedan när jag väl hade öppnat mig så gick det snabbt! Öppnade mig snabbt som tusan också!Som sagt, oavsett om det startar med gel eller vattenavgång eller på naturlig väg så vet man ju inte vad man har att vänta sig! Så det gäller ju att vara förberedd på allt! Den här gången är jag iaf mer förväntansfull än skraj som jag var sist, för nu vet jag hur det ska kännas och jag vet vad jag kan be om och när jag kan säga till. Kan stå på mig mer än jag gjorde sist, vilket troligtvis gör att jag kommer få en bättre upplevelse den här gången!Licence,Här har de inför förbud för alla utom partner. Det gäller både förlossning och BB. Jag anser att det är fullkomligt idiotiskt om de förbjuder stödperson vid förlossningen, så det tror jag inte att de kan mena!! Däremot skulle de ju kunna kräva att man har vaccinerat sig eller nåt sånt, om man nu har haft möjlighet att hinna göra det! Jag skulle ringa och kolla... Står inget om att partnern inte får följa med på mitt tillväxt-UL heller tex... Men jag måste dubbelkolla hur det ser ut, för de kan ju utgå från att det är samma regler som på mvc. Men hittills har partner fått följa med på UL här.
    Pappan utesluter jag däremot mamma måste vara med om jag inte kan ta beslut själv måste de finnas en som kan besluta åt mig om akut snitt eller vad sjutton de kan vara.
  • Licens To Kiss

Cola och saft reagerar min lilla på. Vatten funkar inte alls om ni frågar mig alltså.

80 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    Hedebris skrev 2009-11-10 19:26:41 följande:
    har varit på andra ul idag.sofiehedebris.blogg.se/har lagt in två 3D bilder
    Hehe tog en stund innan jag såg ett ansikte. Måste säga att hon har drag både ifrån lillebror och storasyster.
  • Licens To Kiss
    Theannapanna skrev 2009-11-10 22:05:57 följande:
    Inte mkt aktivitet än i magen... hoppas på en sömnlös natt pga disco i maggen... annars måste jag nog in i morgon... detta oroar mig lite för mkt just nu...
    Du har provat att dricka cola?
  • Licens To Kiss
    Underbara ungar skrev 2009-11-11 12:00:00 följande:
    Någon mer än jag som är så förbenat trött på o behöva försvara mig för att både jag o barnen ska vaccineras??Dagligen så är det nån som hoppar på en... Börjar bli mer än lovligt trött på det. Det är ju upp till var och en hur man gör med vaccinet och JAG har ju gjort MITT val!Eller hur?
    Hur ska ni göra? Fan jag känner att står vid ett vägskäl. Kan jag stå för konsekvenserna på biverkningar av vaccin och kan jag stå för konsekvenserna att inte vaccinera? Jag bävar verkligen för de här och största tankeverksamheten går till hur tusan jag ska göra. Känns som de här har stigit mig över huvet. De ryker och de ryker massor. Suck!
    79 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • Licens To Kiss
    Underbara ungar skrev 2009-11-11 12:07:56 följande:
    Jag är vaccinerad sen 3 veckor tillbaka, min son fick sin första dos idag. Min make får sin spruta v 49 och då ska även grabben få sin andra. Som läget är nu så får inte 2 åringen nån spruta. Det ska ju ändras i nån föreskrift först o det kan ju ta hur lång tid som helst.
    Visst tusan, nu såg jag ju i ditt inlägg att du ska vaccinera barnen.
  • Licens To Kiss

Cancerceller och grejer i vaccinet och vi som har cancersjukdom i släkten.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3