BF Januari :-) del 3
Maken ska vaccinera sig så jag får ha med honom på förlossningen!!
Tänker inte riskera att måsta föda ensam! :-/
Maken ska vaccinera sig så jag får ha med honom på förlossningen!!
Tänker inte riskera att måsta föda ensam! :-/
Underbara ungar skrev 2009-11-12 13:35:55 följande:
Det är juh väldigt olika det där med maken på förlossningen..här har dom varit stenhård! En tjej fick havandeskapsförgiftning under besöksförbudet och hon var i typ vecka 20, skulle inte få träffa sin man och son förrän besöksförbudet blev upphävt så jag kan mycket väl se framför mig hur dom stoppar maken från att medverka!
Så därav får han vaccineras..frågade min BM om detta också och hon rådde oss till att vaccinera honom också så han är garanterad att få vara med vid förlossningen. Man vet juh aldrig om det blir förbud igen?!
Angående förlossningar...
Nr 1 : Tog 6,5 timme från första värken
Nr 2: Tog 4,5 timme från första värken
Nr 3: Jag tänker åka in fortare än kvickt...
Hahaha...den gjorde mig inge klokare..fick 50/50 jag...
Tesan L: Oj vilken chock! När har du BF? Vad skönt att bebis sparkar och mår bra. Hoppas den stannar lite till innan den tänker komma ut. Förstår att det måste vara pest att vara ifrån karln! Särskilt i en sådan situation.
Tesan Tänker på er!! Jag har BF 3 dagar innan dig och det ska bli spännande att se bebis när den kommit! Men jag hoppas den får stanna så länge som möjligt!!
Jag var in på koll för några dagar sedan då jag fick en liten blödning. Allt såg fint ut och blödning var nog bara ytlig.
Men OUCH vad ont det gjorde i gynstolen...fy, nu vill jag absolut inte föda barn! Det gjorde juh jätteont "bara" av deras instrument som dom kollar med..nej det där gör jag helst inte om för då vette tusan hur bebis ska kunna komma ut!? Man får nästan lite förlossningsrädsla.
Hahah..man hinner knappt gå härifrån så kommer man tillbaka och ni har hunnit skriva FLERA sidor!!
Jag är sugen på en massa choklad nu, och bullar och lussebullar! Mest hela tiden och gärna mjölk till bullarna och lussebullarna till chokladen ska det vara julmust!
Är det bara jag som är så här onyttig nu?
Jag känner mig lite nere just nu.. Det enda jag får höra numera är hur enorm jag är!? Alla kommentarer som : Du är verkligen stor, Du ska föda när som helst va? Osv osv..
Det är både nära, bekanta och främmande människor som säger detta.. Jag känner mig så himla stor och skäms nästan.