Inlägg från: johannajois |Visa alla inlägg
  • johannajois

BF Januari :-) del 3

Hehe...här är det full fart i sänghalmen när vi hinner. Jag får ont emellan benen efteråt, känns svullet och så men då tar jag en varm dusch efter så tycker jag det blir bättre. Men som andra sagt, det finns andra saker man kan ägna sig åt som oxå är tillfredsställande.

92 dagar kvar till BF! Vi har det lite jobbigt i familjen just nu, precis fått veta att sonen på 5 år har diabetes typ 1. Så vi är inlagda på sjukhus och lär oss allt om detta..börjar bli nervös inför den tredjes ankomst, hur man ska hinna med allt osv.

• johannajois

Tack för era svar! Vi kämpar på här hemma även om det varit många tårar. Det är en sorg att få veta att ens barn har en kronisk sjukdom. Det är jobbigt att stickas även om det funkar rätt bra nu så gör det ont i hjärtat. Men det kommer att funka bättre och bättre så småningom.

Hoppas på att bli utskrivna i slutet av veckan.

En fråga, jag har otroligt vattniga flytningar..det är inte kiss..och det luktar sött om det..är det normalt?? Otroligt pinsamt..

• johannajois

Hahaha...känner mig inte alls i slutet..har juh "bara" gått 27 fulla veckor snart. Men jag har en del sammandragningar och har haft dessa ett tag nu. Tror inte det är fostervatten, mina hinnor brukar sitta som berg.. Men man ska väl aldrig säga aldrig. Haha...bebis mår bra och sparkar på iaf.

Tack igen för svaren!

• johannajois

Testa er fram med olika ställningar så hittar ni säkert någon som känns bättre eller till och med bra! Jag har (som tur är) inga stora problem med detta, det enda onda jag känner efter kan vara lite små sammandragningar och ont mellan benen. Men lusten är enorm och jag bara måste ha karln!

Annars kanske det finns andra sätt att lösa det på...? Man behöver juh inte gå hela vägen om man har jättebesvär!? Det finns andra saker som är väldigt tillfredsställande också.

Lycka till med er tjejer! Nu ska vi snart upp på sjukhuset med sonen igen.

• johannajois

När går man in i 3dje trimestern??
    Om en vecka när jag gått 28+0 räknas jag alltså som höggravid?? Shit, känns lite overkligt då.

• johannajois

Wihooo....91 dagar kvar! Tredje trimestern..det närmar sig tjejer!
    Idag tänkte jag det, det känns sjukt att man varit gravid sedan APRIL...såhär i efterhand känns det som att månaderna gått rätt fort.

• johannajois

Licens To Kiss skrev 2009-10-12 19:42:03 följande:

Ja hela sommarn är förbi, hösten är här som rasslar iväg som snart blir jul och nyår och sen är bebisenarna här.
    Jaaa...just nu längtar jag till juletider..! Jag älskar känslan man har då, och då är det nära bebis!!
  • johannajois

Underbara ungar skrev 2009-10-13 14:37:00 följande:

Det är bra med mig nu. Den första och största chocken har lagt sig. Nu går man ju mest o tänker på gamla minnen o så... Pratar minnen med kompisar osv. Det jag vet är att hans lillebror hittat honom i går (mån) död. De flesta av oss misstänker självmord, han började skriva "life sucks" etc på ALLT ca 1 år in i vårat förhållande. Så han mådde ju inte bra, men han va väldigt bra på att mörka det. Vi får väl se om vi får några svar...
    Jag beklagar!!
  • johannajois
    Theannapanna skrev 2009-10-13 22:04:18 följande:
    Angående vaccineringen så har jag börjat ledsna nu... måste ju ta ett beslut o kommer inte få svar på de funderingarna jag har innan det är försent för endera eller så jag tror jag tar den där j*a sprutan o så får det bli som det blir... Är dock inte så mkt för den egentligen...
    Jag vet inte heller hur vi ska göra...känner mig velig!! :-S
  • johannajois

Malin Guinn skrev 2009-10-17 09:02:23 följande:

Har varit gravid i 180 dagar idag 100 dagar kvar YAY!
    Härligt..imorgon är du nere på tvåsiffrigt!

Jag blir så glad då jag kikar och ser att jag är nere på 86 dagar nu!! Weiii... snart snusar vi alla bebisar!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3