Inlägg från: johannajois |Visa alla inlägg
  • johannajois

BF Januari :-) del 3

Maken fick sig ett gott skratt igår. Vi håller på att renovera lite här hemma och jag skulle lägga våra två vildar själv, till slut var jag helt slut och satt i en hög på golvet. Sa då till maken "Jag orkar inte, dessutom har jag ett barn emellan revbenen oxå"

• johannajois

Jag har svårt att bestämma vad jag ska göra med vaccinet. Så här kommer lite frågor till er som tagit det.

Är det sant att man får skriva på ett papper där man avskriver sina rättigheter ifall något går fel?

Hur lång tid går det emellan doserna? För visst ska man ta två?

Okej..kom inte på fler just nu.
    Jag hörde att en kvinna i Norge dött några dagar efter förlossningen pga att hon fått svininfluensan?! Någon annan som läst det?
    Sedan har jag läst att vaccinet inte går över till fostret utan bara antikropparna. Allt annat tar kvinnans kropp hand om.

Fy vad jag är velig..och samtidigt är sonen i en liten riskgrupp helt plötsligt och måste kanske ta och då känner jag nästan att jag "måste" ta för kan han så måste väl jag kunna?

• johannajois
    Mamma Tes skrev 2009-10-20 12:08:23 följande:
    Nej något sådan papper har jag inte skrivit på. Var har du hör det?Det ska vara 3 veckor mellan sprutorna men dom vet inte säkert ännu om man ska ta en dos till. Det disskuteras ju så om 3 veckor ska jag höra av mig till min MVC för att höra vad dom fått för info.Barnet får antikroppar av mamman vilket är jättebra. Då har bebisen också lite skydd för influensan mot för att den föds och mamman inte har vaccinerat sig. Då är barnet helt oskyddat från influensan och det vill itne jag utsätta mitt lilla liv för så jag har vaccinerat mig.
    Åh det låter lite tryggare iaf. Jag har läst det i någon info om denna vaccination och min mor sa detta till mig oxå och tyckte inte att jag skulle ta sprutan. Maken var mer för sprutan då han hört hur sjuk mamman kan bli men ville såklart inte att jag ska skriva på något sådant papper. Därför jag blev fundersam. Tack för ditt svar! Det blir nog vaccination här med tror jag.
  • johannajois

Malin: GRATTIS!!

Alla andra som svarat angående vaccinet...TACK..känns lite lugnare nu och jag förstår att det lät späds på en del inom media och samtidigt blir man så osäker. Men jag ska nog vaccinera mig trots allt.

Adrian kommer att måsta vaccineras och då funderar jag på dottern oxå..kanske är lika bra att maken gör detsamma!! Allt för att slippa bli sjuk oavsett om själva sjukan är överdriven och inte värre än en vanlig influensa så vill man inte gärna bli sjuk då bebis kommit och allt. Dessutom vill vi inte att sonen som har Diabetes ska utsättas i "onödan" heller.

• johannajois

Nu är man hemma ifrån BM igen..min Bm är toppen! Otroligt skönt när man går dit och pratar med henne.
    Allt såg helt okej ut, ska börja med järntabletter och vitaminer för att få bort mitt sug efter betong!

Bebisens kurva ligger strax under medelkurvan och vi ska få komma till Aurora BM och prata med dom.. Vilken lättnad!

• johannajois

Phili a skrev 2009-10-23 10:40:10 följande:

Grattis alla som har kommit under 100...visst är känslan bra!! Mitt nästa etappmål är vecka 30.. I min värld så är man höggravid då och har "rätt" till stånk och stön.Är idag 26+5.
    Det målet har jag oxå nu...!! Snart så är man där.. Är i vecka 28+3. Och 80 dagar kvar till BF..längtas!
  • johannajois

Jag verkligen ÄLSKAR julen...allt det mysiga innan, pynta och handla julklappar och mysa till adventskalendern osv...!! Det är den bästa högtiden som finns!!

Som Gravid brukar jag dessutom njuta extra mycket av allt...!!

Så trist att läsa hur en del upplever julen, tänk om alla fick känna som en annan!!

• johannajois

Så sitter man hemma hos svärmor i all ensamhet...jag har fått foglossning och har superont så att följa med alla andra till lekparken var bara att glömma. Så nu vilas det och njuts av magen istället.

• johannajois

Jag ska oxå göra en glukosbelastning och en del av mig hoppas nästan att den skulle visa att jag behöver insulin då sonen precis fått Diabetes och ibland så skulle man så gärna vilja att han känner att någon är "likadan"... förstå mig rätt nu, såklart vill jag inte ha diabetes men ibland tycker jag så synd om sonen då han är ledsen över sprutorna.

Det är juh iaf 6 insulinsprutor om dagen och blodsockerprov på det. :-/

• johannajois
    Aalexandra skrev 2009-10-28 11:40:56 följande:
    Jag förstår hur du menar.. Hade nog resonerat precis som du om det var mitt barn det handlade om.Hur går det för honom? Börjar han vänja sig?
    Jodå det går rätt bra till och från..ena dagen går allt smidigt och bra och nästa så är han hjärtskärande ledsen och gråter och säger att han inte vill ha diabetes osv. Och hormonell som man är så är man juh ännu känsligare och har svårt att hålla borta tårarna då han är ledsen.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3