Trollmamma,
Jag kan ju trösta dig med att jag ju har haft rätt rejäla förvärkar i drygt 5 veckor nu utan att nåt har hänt med tapp och sliknande. De kollade mig med för UVI och såna saker. Om du är orolig att det är tidigt så kan man ju alltid be dem kolla tappen, ifall de tycker att man ska ge kortison isåfall om nåt verkar vara på g. Men sen kan ju tappen vara helt intakt och sen dagen efter så sätter det igång ändå, så det är ju ingen garanti...
Min bm var ju orolig att jag inte skulle gå till nästa besök, och tidigare har hon ju varit orolig att det skulle dra igång tidigare ändå. Men som sagt, inget har hänt än, så bara för att de oroar sig så betyder det ju inte att de tror att nåt kommer hända, eller att de ser tecken på det så att säga...
Och visst, din bebis räknas som en prematur om han föds nu, men samtidigt så är du så långt gången att med lite hjälp så ska allt gå jättebra! Det enda tråkiga är ju att man får räkna med tid på sjukhuset, den tiden har man ju hellre hemma med bebis i magen om man får välja!
Jag passerade sjukvårdens magiska gräns 35+0 igår, så nu tycker de det är ok att bebis kommer. Samma gräns för dig då?!