Inlägg från: väntar4an 2010 |Visa alla inlägg
  • väntar4an 2010

BF Januari :-) del 3

EMTP skrev 2009-10-16 10:05:36 följande:
    Tänkte förresten höra med er som kanske vet: Igår hade jag sjuka sammandragningar. Det lade sig aldrig riktigt, men var värre eller bättre i perioder. Jag var och handlade på väg hem från jobbet och gick och hängde över kundvagnen då jag inte kunde gå upprätt på grund av att det gjorde så ont (som början på en rejäl magknip). När jag kom hem gick jag och lade mig, men varje gång jag bytte ställning kom sammandragningarna tillbaka. När jag klev upp ställde jag mig i duschen och sammandragningarna lade sig på en gång och har inte kommit tillbaka ännu. Ska/kan det vara så när livmodern övar sig inför förlossning, och gör den det redan i vecka 30?
    ja det är helt normalt att få förvärkar redan i vecka 30 bara man håller koll på vilken aktivitet styrka den har
    om det får bort med 2alvedon och varm dusch så är dem inga farliga
    utan bara pinvärkar
  • väntar4an 2010

men gud =( skönt att bebisen klarade sig..
    min hjärta gör så ont

• väntar4an 2010

min bebis hickar för fullt o det är ju inte den härligaste känslan
    som en hoppande gräshoppa

framfogarna är inte med på mina noter längre gör så ont
    "ursäkta språket" i fitta på mig, gråter så fort jag ska vända mig i sägen
    kan inte ligga på sida inte ens med kudde under mage och ben som funkade när foglossningen satt i baken på mig.
    det känns som om någon sitter o gröpar bort benet på mig med en sked samtidigt hackar med en kniv.

så sova ja det e inte skönt ska jag verkligen behöva stå ut med det i 12veckor till.. hemskt.

• väntar4an 2010

85 dagar kvar (71-99 dagar)

• väntar4an 2010

Malin Guinn skrev 2009-10-17 10:29:31 följande:

Vilken man jag har! Han ar bara sa bast. Jag har haft rejal hemlangtan nu i ungefar en vecka, mest pga att jag saknar svensk mat men saknar ocksa mina vanner och familj lite extra just nu av nagon anledning. Min fodelsedag ar pa tisdag men da spelar dom en match och match-dagar brukar alltid vara fullspackade med aktiviteter. Sa mandag ar min dag, da ska vi aven antligen ska shoppa var barnvagn och en vaska fran Louis Vuitton som jag hela mitt liv i princip har velat aga Pa sjalva min fodelsedag sa ska han bjuda ut mig pa min favoritrestaurang har i Kiev och sen blir det en natt pa hotellet som restaurangen finns i. Han sager att det kommer handa lite fler overraskningar och jag ar sa sjuuukt nyfiken! Jag brukar alltid kunna lirka ur honom saker och ting i overraskningsvag men inte den har gangen, han tiger som muren Nu mar jag saaa mycket battre
    underbart om din mamma vore där med en svensk picknick korg =)
  • väntar4an 2010
    Euphoria85 skrev 2009-10-17 11:05:04 följande:
    fick ett ryck igår, var i affären och bara vips ploppa det upp i huvudet... ska färga håret, måste förändra mig, den tar vi den är fin..... jovisst nu sitter jag här alldeles LILA i håret.... åhh det var så snyggt på bilden ju... sambon får sticka iväg och köpa brun färg eller något till mig sen, såhär kan jag jui nte se ut...
    hihihi ja du man ska passa sig för att färja under graviditet pga att det kan bli missbildningar..
    tycker det e piss att det inte står varning på förpackningarna.
  • väntar4an 2010

Malin Guinn
    inte ska du gråta =) dumma hormoner
    men ibland e det bara så UNDERBART att drömma sig tillbaka

• väntar4an 2010
    LilaRos skrev 2009-10-17 12:44:58 följande:
    Är det någon här som vart hos sjukgymnastpga foglossning? Har börjat få väldiga problem av det nu, blir bara värre och värre. Funderar på om jag ska gå via mvc eller kontakta en sjukgymnast direkt?
    ring sjukgjumnasten direkt men meddela då att du är gravid annars så får du betala för samtalet
  • väntar4an 2010
    Euphoria85 skrev 2009-10-17 13:32:21 följande:
    va oj är det sant? stog tillåme å läste på paketen i affären..... det måste dom ju skriva dit ju hoppas det bara var mitt hår som blev missbildat då och at bebbarna klarade sig!
    självklart har INTE bebisen tagit skada av färgningen
    men jag vet inte riktigt vad som gör att gravidas hår blir missfärgat om det kan ha något med hormonerna och håravfall mm
    men hoppas det blir bättre med brunt i
  • väntar4an 2010
    Madge skrev 2009-10-17 14:23:51 följande:
    Det enda jag hört om hårfärgning är väl att det kan ta lite annorlunda, men inte att det är farligt för bebisen. Jag har varit hos sjukgymnast för min foglossning och får betala för sådana besök, men det är ju så det här. På en del håll tror jag man kanske måste ha remiss för komma till sjukgymnast.
    MAN ska inte betala sjukgymastbesök under en graviditet
    det räknas som mvc alla besök är gratis
Svar på tråden BF Januari :-) del 3