Inlägg från: väntar4an 2010 |Visa alla inlägg
  • väntar4an 2010

BF Januari :-) del 3

upptäkte precis att jag har exakt 90 dagar kvar enlig fl uträkningen

Du är på dag 190 av 280.
    Du är i vecka 28.
    Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Sön 10 jan 2010
    Du har 90 dagar kvar till beräknad förlossning.

• väntar4an 2010

Malin Guinn skrev 2009-10-12 16:30:16 följande:

Vad harligt nar det kommer borja komma massa bebisar har i traden! Vi maste fixa en beis-trad sen...mys
    självklart vi kommer följas åt senare oxå hoppas jag o snacka.
    sömnlösa nätter amning flaskor nappar bajs o spyor
    och en massa framsteg...
    första leendet, hålla upp huvudet, och en massa andra saker som händer
    o g'lädje skrik när de gått up 100gr
  • väntar4an 2010
    Euphoria85 skrev 2009-10-12 17:41:32 följande:
    har varit iväg på ännu ett ul idag, mitt 4de. dom ligger precis i underkant på kurvan så vi ska fortsätta gå varannan vecka  fortfarande, så dom kan hålla koll på att dom inte halkar efter för mycket. vi fick ännu en gång veta att det ser ut att vara två små pojkar, så det är med största sannolikhet det   jag har 105 dagar kvar!
    åå vad kul med ul och många dessutom
    kul att veta med säkerhet att det är gossar i magen..
  • väntar4an 2010
    vermilion skrev 2009-10-12 18:54:05 följande:
    Så här ser det ut för mig.. men jag börjar få det riktigt tungt nu. Inte skoj när man har en bit kvar, känns som om jag kommer va sängbunden i slutet. Du är på dag 199 av 280. (71,1%). Du är i vecka 29. Du har gått 28 fulla veckor och 2 fulla dagar (v28+2). Du är i 7:e kalendermånaden. Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Du är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Fre 1 jan 2010 Du har 81 dagar kvar till beräknad förlossning.
    får vi se om din kommer i tid och blir ÅRETS förstfödda bebis.
    i tråden men cool om du blev landets försa =) stort *100101*
  • väntar4an 2010

åå jul jag älskar julen o stämningen
    men den blir förstörd i förtid med allt på stan =(

• väntar4an 2010
    Theannapanna skrev 2009-10-12 20:08:20 följande:
    Jag ska göra mitt 4.de ultraljud på måndag... sen har min BM flaggat för att om jag inte gått upp 6 kilo (totalt) i vecka 30 (tror jag det var) så måste jag göra tillväxt-ultraljud (?????)... Är i vecka 25 nu o är upp 0,8 ca... Men om jag gör ett ultraljud nästa vecka - i vecka 26 o allt ser bra ut o tjejen har vuxit som hon ska - ska jag behöva göra ett tillväxt-ultraljud om 4 veckor då bara för att inte JAG gått upp??? Tar sin tid att ta sig till sjukhus osv för att få dem gjorda. Visst - skulle det va knas så vill jag ju att de kollar...
    men man brukar väll bara göra tillväxt om det är av-vikelser på sf måttet har aldrig hört attman gör det pga vikten
  • väntar4an 2010
    Theannapanna skrev 2009-10-12 20:08:20 följande:
    Jag ska göra mitt 4.de ultraljud på måndag... sen har min BM flaggat för att om jag inte gått upp 6 kilo (totalt) i vecka 30 (tror jag det var) så måste jag göra tillväxt-ultraljud (?????)... Är i vecka 25 nu o är upp 0,8 ca... Men om jag gör ett ultraljud nästa vecka - i vecka 26 o allt ser bra ut o tjejen har vuxit som hon ska - ska jag behöva göra ett tillväxt-ultraljud om 4 veckor då bara för att inte JAG gått upp??? Tar sin tid att ta sig till sjukhus osv för att få dem gjorda. Visst - skulle det va knas så vill jag ju att de kollar...
    men man brukar väll bara göra tillväxt om det är av-vikelser på sf måttet har aldrig hört attman gör det pga vikten
  • väntar4an 2010

Underbara ungar skrev 2009-10-13 08:35:05 följande:

Jag fick ett mail i morse... Min första kärlek och första riktiga pojkvän är borta. Allt jag vet är att han är död. Har gråtit en flod trots att det är 7 år sen vi gjorde slut. Har skickat en kondoleans blomma till hans familj. Jag bodde ju mer eller mindre där i 2 års tid och känner ju hans föräldrar och småsyskon. Fy så ruttet!
    jag beklagar =(
  • väntar4an 2010

ang smärtlindring så blir det förhoppnings vis som med det andra barnen
    INGENTING bara min egen styrka.
    jag hoppas att det kommer gå lika fint denna gång
    med 1an blev jag igångsatt efter12timmar e hon född
    med 2an öppen 5cm 20min efter togs hinnorna och 1timme efter e han född
    med 3an öppen 8cm 10min efter togs hinnorna och 50 min efter är han född

• väntar4an 2010

hur lyckades du explodera den?
    la du bara i varma popcorn, det hade vart en sak om du hade haft micrat den eller andra tokigheter men fattar inte genom att bara lägga i????

Svar på tråden BF Januari :-) del 3