Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

BF Januari :-) del 3

jeng skrev 2009-11-13 13:19:33 följande:
    Tesan,Åhh hoppas att de kan hålla bebis kvar ett tag till!Ska ta en kik i don blogg också!!Jobbigt att ligga still på sjukhuset, men samtidigt så vet man ju varför man gör det!!!Kramis!
    Ja det är jobbigt att vara här men man vet ju att varje dag som går så växer bebis, så då blir man lite peppad!
  • Mamma Tes
    jeng skrev 2009-11-13 13:41:13 följande:
    Absolut!Jätteskönt att du har hunnit få kortisonet för lungorna iaf! Det ger ju mkt bättre förutsättningar sen när bebis väl kommer ut! Och vad skönt att din kille hann hem innan nåt drog igång på riktigt! Får han ligga med på sjukhuset eller är det bara besökstider för honom?
    Nej det finns inte plats för honom att sova här men han får vara här hur mycket han vill. För partnern gäller inga besökstider. Han brukar komma då han slutat jobbet vid 17-18 och åker hem vid 22. Då går min "granne" och lägger sig. Det ska bli underbart i helgen att få mer tid tillsammans. Önskar att han kunde vara här också, boendes, hade kännts extra tryggt. Saknar att sova med honom. Har vi inte gjort på 7 nätter nu och det är inte vi vana

Tack alla ni som tänker på mig. Känns underbart!
  • Mamma Tes
    EMTP skrev 2009-11-13 15:22:37 följande:
    Tesan L: Oj, måste vara både spännande och skrämmande! Håller naturligtvis tummarna för att allt ska gå som det ska och att bebisen mår bra när den än bestämmer sig för att kika ut.
    Tack! Vi har goda förhoppningar om att bebisen ska må bättre än de flesta prematurbarn då våran ligger lite i överkant tydligen vad gäller vikten.I söndags vägde den ju 1700 Och just vikten är tydligen himmla viktig. Haha, nu var jag fyndig... VIKTIG!
    Aalexandra skrev 2009-11-13 16:08:29 följande:
    Tessan L nu har jag hunnit läsa inlägget i din blogg. Jag förtår att du måste vara väldigt chockad, men tack o lov är du på rätt ställe nu. Jag håller verkligen tummarna för att allt löser sig till det bästa.Men tänk nu får du snart snusa på din lilla bebis.Skönt att mannen hann hem innan något mer hände, antar att ni verkligen behöver varandras stöd just nu.Jag hoppas att du tittar in ibland och uppdaterar oss.LYCKA TILL med allt nu
    Javisst ska jag försöka titta in. Jag har ju en hel del tid att slå ihjäl, eller hur man nu brukar säga. Men framför allt kommer jag nog att uppdatera i min blogg. Min familj och släkt uppe i norrbotten är såklart väldigt angelägna om hur det går så jag tänkte försöka skriva flitigt där för att slippa sitta i telefonen hela dagen.
  • Mamma Tes
    johannajois skrev 2009-11-13 19:49:35 följande:
    Tesan L: Oj vilken chock! När har du BF? Vad skönt att bebis sparkar och mår bra. Hoppas den stannar lite till innan den tänker komma ut. Förstår att det måste vara pest att vara ifrån karln! Särskilt i en sådan situation.
    Jag har BF 14/1. Nu kommer bebis komma 6-9 veckor för tidigt.

Fortfarande inga sammandragningar iaf. Har bara haft kanske 5 stycken sedan jag kom in men det har varit coollungt sen förra natten för utom att bebis rör på sig då

Malin: Bra att du hittade
    Shininganne skrev 2009-11-13 22:23:23 följande:
    Tesan: En till här som tänker på dig och håller en tumme för att allt löser sig på bästa sätt. Sånt här får en att vakna upp och inse att det börjar närma sig!
    Ja som jag skrev i bloggen. Man ska tänkapå att man inte kan planera allt till punkt och pricka, allt kan komma att ändra sig. Så när man planerar kanske man ska tänka sig det lite löst så blir det inte allt för chockartat om det visar sig ta andra vägar. Så visst har man lärt sig något på detta!

Tack alla igen som tänker på mig!!!
  • Mamma Tes
    jeng skrev 2009-11-14 23:19:52 följande:
    Tesan,Åhh vad skönt att allt fortfarande ser bra ut! Jag förstår dig verkligen att ni inte orkar med hur mycket besök som helst, Det är ju 2 månaders sistaminutenplanering som ni ska försöka få in på så kort tid som möjligt nu! Dessutom måste ni ju rå om varandra och försöka att inte stressa. Besök kan man alltid ta emot vid senare tillfälle!
    Vi har lagt ner stressen. Vissa saker väntar vi med tills bebis har kommit. Som att köpa prematurkläder och spjälsäng. Vi kommer nog göra det tillsammans, jag kommer behöva komma ut här ifrån då jag har fött och bebs kommer vara i trygga händer.

Måste bara fråga, vet inte om min blogg har uppdaterats som den ska. Vad hade det sista inlägget för rubrik? Lät lite i din kommentar som om du kommenterade det jag skrev igår. Tänkte bara så det nya kommit upp. "6:e dagen, 31+1" ska det vara.
  • Mamma Tes
    Euphoria85 skrev 2009-11-15 15:23:19 följande:
    hejsan allihop!!jag ligger inne på sjukhuset och har legat här sedan i onsdes, var inne för ännu ett tul och kom aldrig härifrån.hade väldigt mycket sammandragningar under lördag kväll och söndag förra helgen och sa ifrån om detta, så dom kollade upp tappen på mig, den var nere på 1,2 cm.....blev inlagd för koll på bb, har även fått kortison sprutor för att skynda på bebisarnas lungor. sen på kvällen mäter dom sammandragningar och annat på mig och sen flyttar dom över mig till förlossningen för jag hade mycket och starka sammandragningar fortfarande , jag tyckte dock det kändes som vanligt, och sen har jag legat fast i säng med dropp och endast fått gå till och från toa.blev av med droppet och tillbaka flyttad till bb i fredes, igår fick dom ge mig bricanyl för sammandragningar igen, men nu är det lugnt tycker jag!får fortfarande knappt röra mig, fick dock åka en runda runt sjukhuset i rullstol idag , underbart att se något annat än sängutsikt.dom vet inte om dom kommer låta mig åka hem innan bebisarna föds; i nu läget ser det ut som jag får ligga här i min sjukhussäng och gilla läget helt enkelt.
    Hej du! Då är vi två då som ligger inne. Jag har 1 veckas-jubileum idag och jag kommer bli kvar tills bebisen kommer. Mig kommer dom att sätta igång i vecka 34+0 om inget hänt innan. Jag fick tidig vattenavgång. Inte så roligt. Hoppas du mår bra ändå och kämpa på!!!
  • Mamma Tes
    jeng skrev 2009-11-16 10:50:55 följande:
    Jag behöver påminnelsen, så jag tycker absolut inte du är tjatig! Antar att din granne inte kom tillbaka eftersom du fick byta plats! Var hon i liknande situation som du?Skönt att allt fortfarande ser bra ut!! Jag tycker det är otroligt att en bebis kan må så bra med så lite fostervatten kvar! Och otroligt att du kan hålla så bra värden! Min bebis kom ju ut ett dygn efter min vattenavgång och då var vi båda lätt febriga... Spännande att få följa er resa! Och grattis till kameran, då blir det kanske massa fina bilder i bloggen sen när bebis väl tittar ut!
    Nej hon verkar inte komma tillbaka. hoppas det går bra för henne. Vi är i samma situation. Hennes vatten hade också gått men hon är ca 10-11 dagar bakom mig. Hon har haft infektioner och käkat olika antibiotikakurer ända sen hon kom in och även hasft en del sammandragningar, feber och hade nu legat här i strax över 2 veckor. Mycket krångel för henne med andra ord och jag har tur, än så länge. Peppar peppar!!!

Ja det kan du lita på, att kameran kommer användas flitigt på liten!!!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3