Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes
    AmandaBrun skrev 2009-10-26 14:06:49 följande:
    Min sambo köpte en gravidtop åt mig från Carewell tror jag märket heter....den älskar jag och använder konstant, måste inhandla en ny så jag hinner få den tvättad ha ha. Men den är dyr, kostar 300 spänn.
    Vart kan man köpa dom?
  • Mamma Tes
    Sirling skrev 2009-10-30 23:17:19 följande:
    En kompis till mig var och fikade på jobbet idag och berättade om ett lesbiskt par som hon kände. De har visst försökt få barn i ett antal år och på deras allra sista provrörsbefruktningsförsök i Danmark hade de båda grtt upp hoppet, men fick ägg inplacerade båda två. Det visade sig att båda blev gravida mot alla odds, och nu är det konstaterat att båda ska få tvillingar - 4 småttingar! Sjukt eller hur och myndigheterna vet visst inte hur de ska handskas med fallet om de ska få det stöd vanliga fyrlingsfamiljer får då barnen kommer från två olika mödrar, då det är första gången det hänt i Sverige!
    Hahaha! Vilken historia!!!
  • Mamma Tes
    Madge skrev 2009-11-02 09:26:03 följande:
    Jag slapp det förut, men inte nu tydligen. Har vaknat med ont i halsen på morgonen i typ en vecka, men jag är ju inte förkyld och verkar inte bli det heller och då kom jag på att det måste vara halsbränna.Får försöka komma förbi något apotek och se vad det finns för något att knapra mot det här...
    Det finns massor med kläder till lite större barn och babystorlekarna finns det en del av men inte alls lika mycket som det andra. Dom har i princip allt där! Vi hittade iaf. massor där till våran första bebbe som ska komma i januari!
  • Mamma Tes

Jag har haft min knasigaste dröm hittills. Jag födde inatt... Läs min förlossningsberättelse i min blogg!

Tror allt att jag undermedvetet är lite orolig över att vara själv nu då min sambo inte är hemma i helgen

• Mamma Tes

Hallå!

Nu hör inte jag längre till den här tråden egentligen. Våran bebis kommer att komma antingen denna månad eller senast första helgen i december. Sen i söndags ligger jag inlagd på special-BB för vård och uppsikt efter för tidig vattenavgång. Jag kommer att bli igångsatt senast vecka 34+0 om inget startar av sig själv innan. Idagpåbörjar vi vecka 32. I min blogg har jag skrivit ett långt inlägg om det första kaotiska dygnet.

Hoppas alla ni mår bra!

• Mamma Tes
    Licens To Kiss skrev 2009-11-13 12:27:10 följande:
    Ohh! Hoppas att det går bra allting.
    Ja det får vi hoppas. Kommer bli en låååång sjukhusvistelse bara. Först ända tills barnet är fött. Max om 3 veckor och sdan barnets vård vilket också blir ett antal veckor. Men det är bra att vi båda, jag och min sambo då får ta (när barnet är fött) "Tillfällig föräldrapenning, VAB" under vårdtiden så vi får vara tillsammans.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3