• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Yariija

Idag har jag varit hos läkaren på Halmstad Sjukhus och det gick betydligt bättre än förväntat, det var samma läkare som tog hand om mig och mina komplikationer efter födseln så det kunde inte bli bättre =) Hon ansåg även hon att ett planerat snitt var nödvändigt så jag fick tiden dagen jag är i 38+0 nämligen den 21 (!) Dec. Hon sa 22:a först men jag satte mig helt på tvären då dottern är född den dagen. Hon sa även att om fölossningen sätter igång i förtid och om jag är öppen mer än hälften kan jag ev. beroende på hur det ser ut få föda vanligt. Så man hoppas lite att bebis vill titta ut i v. 37 istället, för det får ju helst inte bli för tidigt ;)

Smärta är oundvikligt men lidandet är valfritt...
  • Theannapanna

Jag läste ju om Gaviscon här i denna tråden o gick glatt till apoteket o köpte den flytande o fy tusan!! Det var nog bland det mest vidriga jag druckit haha...
    Smaken är som baken fast jag har ju inte smakat tabletterna så jag har dem att jämföra med.

Yariija skrev 2009-10-14 19:15:00 följande:
    Idag har jag varit hos läkaren på Halmstad Sjukhus och det gick betydligt bättre än förväntat, det var samma läkare som tog hand om mig och mina komplikationer efter födseln så det kunde inte bli bättre =) Hon ansåg även hon att ett planerat snitt var nödvändigt så jag fick tiden dagen jag är i 38+0 nämligen den 21 (!) Dec. Hon sa 22:a först men jag satte mig helt på tvären då dottern är född den dagen. Hon sa även att om fölossningen sätter igång i förtid och om jag är öppen mer än hälften kan jag ev. beroende på hur det ser ut få föda vanligt. Så man hoppas lite att bebis vill titta ut i v. 37 istället, för det får ju helst inte bli för tidigt ;)
    Vad skönt!! O så är det bebis 2009 då
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Malin Guinn

Ater en av mina favvo-cravings just nu, rostat brod med ost, och en tomatskiva med lite salt pa

Vi har precis flyttat till ett storre stalle och ikvall fick jag ett sant extremt sug efter dessa mackor och upptacker till min fasa att det nya stallet inte har nagon brodrost.
    Jag fick verkligen panik var sa otroligt installd pa just rostat brod.
    Den basta mannen i varlden drog pa sig skor och jacka och akte ut och kopte en ny brodrost och alla tillbehor till smorgasarna
    Underbaraste!
  • Malin Guinn
    EMTP skrev 2009-10-14 19:53:58 följande:
    Flyttar ni runt till redan möblerade ställen, Malin?
    Ja han har en klausul i sitt kontrakt dar han kraver helt moblerade stallen och fullt utrustade med allt, vi kan ju inte kopa mobler i varenda nytt land vi hamnar i
    Dock ingen brodrost i denna lya men nu ar ju det atgardat
  • Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-10-14 19:59:11 följande:
    Ja han har en klausul i sitt kontrakt dar han kraver helt moblerade stallen och fullt utrustade med allt, vi kan ju inte kopa mobler i varenda nytt land vi hamnar i Dock ingen brodrost i denna lya men nu ar ju det atgardat
    Vart tänker du föda någonstans? Vart bor du då det är dax?
  • Malin Guinn
    Theannapanna skrev 2009-10-14 19:59:59 följande:
    Vart tänker du föda någonstans? Vart bor du då det är dax?
    Det har ar kliniken har i Kiev dar jag ska foda:
    Det ar verkligen ett kanonstalle!
    Jag kommer ha en och samma lakare genom hela graviditeten och samma lakare kommer aven att vara med oss vid forlossningen.
  • Ester W

Var hos BM i dag och alla prover var lika bra som förra gången på både mig och bebisen. Hon rekomenderade mig att vaccinera mig, så då gör jag det på söndag!

• Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-10-14 20:05:42 följande:
    Det har ar kliniken har i Kiev dar jag ska foda: www.isida.ua/en.html Det ar verkligen ett kanonstalle! Jag kommer ha en och samma lakare genom hela graviditeten och samma lakare kommer aven att vara med oss vid forlossningen.
    Sånt tycker jag är lyx utomlands att man får lära känna en läkare o sedan är den även med då det gäller

Hur är det med smärtlindring hos dig?
  • Yariija

Ja, det blir en liten 09:a, jag stannar nog i tråden med er som man följt ändå, é ju fortf. beräknad till Januari =)

Smärta är oundvikligt men lidandet är valfritt...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3