Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Jag skrev ett låååångt inlägg men allt försvann o internet lade ner ett tag det suger!

Skrev att vi hade tänkt ha ca 5 år mellan våra barn först, sedan såg vi hur svägerksans 5-åring var då hon blev gravid igen o så ville vi inte ha det... Sen fick jag problem att välja preventivmedel efter sonen o då bestämde vi oss för att köra direkt istället, så när sonen var 8 månader o jag hade första ägglossningen efter födseln så körde vi på med en gång... sen tog det ju 10 försök innan det tog sig.
    Känns bra att det blir nu, sonen kommer ändå inte minnas mkt av denna tråkiga tiden när jag är som jag är nu + att det blir inte som för hans kusin att hon inte kan göra något alls pga de har en bebis i huset... Daniel kommer inte kräva så mkt före bebisen blir lite större ändå.

Jag hade ung. lika jobbig graviditet förra gången men då var vi ju inställda på att vi ville ha syskon någon gång så därför vågade man igen. Nu är det iofs värre o vi har bestämt (så pass som man kan bestämma) att det inte blir fler för då får jag nog lägga in mig på sjukan från + på stickan...

Min mamma har 3,5 timmar hit. Min svärmor gjorde klart för alla när svägerskan väntade sist att hon tänker minsann inte ha ngn jour så jag hoppas att det blir som sist, vattenavgång på natten någongång men att man inte behöver åka in förrens man lämnat på dagis så mamma kan åka ner tills han skall hem.
    Har jag riktig tur har ju min syster kommit hem från USA o då bor hon här! Det är mitt största hopp

Med all oro jag har för sonen o hans läkarbesök har jag inte hunnit tänka så mkt på förlossningen än men nu dyker tankarna upp då o då i panikform... hur tusan ska jag klara en förlossning till? Tror det är tankarna från blindtarmen som spökar om jag ska försöka tänka logiskt... de har lixom ersatt mina förlossningsupplevelser men ändå... jag vet inte vilket som är vilket... vad gör man????

Tvättar kläder... 50 ser ju så fruktansvärt små ut... men de var för stora på sonen... vad ska man packa för storlekar????

Nu är det mkt som snurrar i skallen

★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-11-27 13:52:08 följande:
    Tror ni inte att dottern kissade mörkt i morse och fick konstaterat UVI på vårdcentralen i förmiddas. Ikväll börjar hon på en kur i 5 dar.
    Stackars tjejen!! Vad trist!
    Hoppas det ger sig snabbt!
  • Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-11-27 14:30:41 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-11-27 14:23:38 följande: Jag är färdig med julklappar. Va det redan i Okt. Inväntar den sista på posten....så jäkla skönt.
    Gud så härligt!! Så måste jag börja göra framöver också!
    I år oroar jag mig verkligen för hur de ska gå med klapparna

Här är ljusstakarna uppe i köket - sen står det still. Får slita vidare i helgen tror jag. Maken får hjälpa till o krypa runt med alla förlängningssladdar som msåte ut...
    Sen lite gardiner då.

Baka tänkte jag göra i veckan som kommer o till helgen då så kommer min mor o ska va barnvakt medan Mattias o jag skall ut o äta själva för första gången sedan sonen kom - julbord! Vi tänkte passa på innan det är kört igen Då ska mamma o Daniel baka pepparkakor tror jag.
  • Theannapanna
    Asereht skrev 2009-11-27 15:07:52 följande:
    Har inte pyntat någonting än. Hålelr stenhårt på första advent om det infaller före första dec. Precis som jag är uppfostrad till. På söndag ska vi åka och hämta två nya sängar till barnen. Sen ska här hårdköras så att minstingen blir helt nattorr. Iofs är han nästan det redan men han sover oftast med blöja eftersom han ofta sover en del av natten inne hos oss. Så det blir väl lite pynt på söndagkvällen och resten på måndag när vi kommer hem från skola/dagis.
    Aha.. jag vill gärna ha det pyntat den 1.a advent
    Så det är klart till frukosten med ljus o gardiner o allt...
  • Theannapanna

Nu har de 1 bekräftat fall av svininfluensan på sonens dagis.
    Vi har vaccinationstid till på tisdag... Sen tar det ju en 10-14 dagar innan det gör ngn verkan alls...

• Theannapanna
    EMTP skrev 2009-11-28 10:21:04 följande:
    Godmorgon! Vilken natt! Trodde ett tag att det var på G. Hade enormt ont i magen (som var alldeles stenhård) och trodde att jag skulle kräkas/bajsa på mig/svimma/föda barn på samma gång. Inget av det gjorde jag dock. Det gick över efter en dryg halvtimme i en varm, varm dusch. Men det störde nattsömnen. Låg vaken ganska länge efter det.
    Fy då... det lät inget skoj!!! Allt på samma gång...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-28 20:42:14 följande:
    maken tittade på den nyinköpta dockan förut. den är 43 cm lång tydligen, och han sa att "otroligt att du har en sån där stor grej inne i magen"... haha ja, den är nog ännu större till och med. men det som fashinerar mig mest är inte att den får plats i magen, det är att den får plats på vägen ut! dockorna som de använder som instruktionsdockor på typ föräldrautbildningen, de är ju minimala i jämförelse med en normal bebis, och ändå får de slita när de ska demonstrera hur bebis kommer ut genom att vrida sig fram... uuuhhh....
    Ja, haha! Daniel har en "david-docka" o den är 37 cm tror jag min bebbe ska ju va längre än den nu...

Vi har lyckats köpa några julklappar idag - är helt slut nu o Bönan får sin tid då jag sitter stilla så nu är det risk för att revbenen blir skadade igen...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-28 20:38:48 följande:
    nu har vi adventspyntat och druckit glögg vilken skillnad det blev genast här hemma! det kommer bilder från allt i bloggen sen, men det är maken som envisas med att skriva (1a inlägget med bilder som han nånsin har skrivit, och han måste ju envetet krångla till allting...) så det kommer väl inatt... länken är iaf www.teddy.nu/blog
    Hmmm... kan inte komma in på bloggen...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-28 21:02:21 följande:
    testa bara teddy.nu/blog dvs utan www om det funkar....?
    funkar den för dig? Jag får upp ngn error-sak...
  • Theannapanna

Nu gick jag på teddy.nu o kom in på hemsidan o när jag klickade på bloggen kommer error-sidan upp ändå

Svar på tråden BF Januari :-) del 3