Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Första maskinen med bebbe-kläder tvättad har även fått ner alla 50-kläder från vinden nu då maken var upp o hämtade dem + jullådan från vinden då han kom hem från jobbet. Julpyntat liiiite med ljusstakar i köket har jag redan gjort nu o resten får bli på om på som jag orkar fram till helgen. Börjar få myskänslor i kroppen nu... ser dock inte mkt fram emot själva julafton... det som finns i känslor för den dagen är för Daniels skull... jag är inte alls sugen på besöket som skall komma

★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    lille08 skrev 2009-11-25 20:53:56 följande:
    Idag har vi fått ett preliminärt datum då vi får träffa lillebror. Som läget är just nu så blir det planerat snitt nästa fredag, dvs den 4:e december. Men allt kan komma att ändras också om det skulle visa sig att den där gräsliga cancern jag fått har spritt sig. Det vet vi inte än.En viktuppskattning gjordes idag och de beräknade den till drygt 1,8 kg. Nästa fredag tror de att vikten kan ligga på runt 2 kg eller strax över. De ser inga jättestora risker i att han kommer födas i v 32+0, men det kommer behövas vård på neo ett antal veckor framöver.
    Oj... det är snart!! Vad mkt det måste blivit för dig (och er) nu...
    Måste vara lite jobbig o fråga hur det går för dig - psykiskt? Fixar du det? Har du folk att snacka med?
    Massor med kramar!!
  • Theannapanna

Vi har min syster som gudmor o mattias bror som gudfar till Daniel, kommer nog bli samma till tösen.

• Theannapanna

Grattis Tesan!!! Sån sötnos ni fått!!!

Ja, som Jucea säger - intressant att se hur det går i utvecklingen i magen. Tänk vad "redo" de ändå är därinne... lite med lungor o så som skall mogna lite mer. Men som sagt, jag hoppas ff på mitten av januari i alla fall...

I natt har jag knappt fått sova alls, bebisen i magen har varit heeeelt galen. Daniel har drömt mardrömmar o maken har sovit som en klubbad säl. Extra skönt dessa dagar att man inte behöver pina sig iväg till nåt jobb.
    Brösten har börjat komma igång med sin produktion märker jag... har varit rätt torrt tills nu men jag får nog köpa lite kupor nu så jag har i fall det blir som förra graviditeten då jag utan att uppmärksammat det gick omkring med sexiga blöta ringar...

EMTP skrev 2009-11-26 08:06:26 följande:
    Stort, stort grattis Tesan! Så underbart!!Åh, 33 dagar kvar här... det är ju JÄTTELÄNGE ju...
    Du tycker 33 dagar är länge - jag har exakt det dubbla - 66 dagar kvar här... DET känns som en evighet kan jag säga när man hör om er som snart är i hamn
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-26 20:52:34 följande:
    Hr skapat en bebislista och lagt länken i ts. Kolla gärna så det ser ok ut!
    Kanon!
  • Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-11-26 20:57:46 följande:
    Perfekt. Ska bli underbart å se hur den fylls upp!
    Mmmm... man längtar ju tills man kan skriva in sig själv där
  • Theannapanna

Min man är också helt underbar! Vi delar verkligen på ALLT här hemma men nu då jag är lite minde mobil så gör jag inte många knop alls. Han ställer verkligen upp! Sen är vi inte helt lika så vi ser ju inte samma saker som vi tycker behövas göras ngt åt men i det stora hela.
    Jag har lagat mat 2 ggr på 12 år... Men däremot sköter jag gärna tvättandet då jag är lite petnoga o tycker han hänger det fel osv. Städningen hjälps vi gärna åt med o oftast innebär det turas om att städa o turas om att underhålla Daniel.
    Det har dock inte alltid varit så... tror det ändrades under förra graviditeten...

Men jag är glad!! Just nu sliter han lite föööör mkt bara enligt mig... Han målar om, städar, fixar med bilar, jobbar heltid, fixar ute o sv.... Jag försöker få lite gjort medan han är borta så han ska slippa göra allt. Men jag får ju knappt ställa mig upp.
    Längtar tills jag är mig själv igen...

• Theannapanna
    FrökenSara skrev 2009-11-27 11:22:29 följande:
    Går in i vecka 34 idag, 33 fulla veckor! Är bara 48 dagar kvar nu =)Ni som fått barn tidigare, tror ni att man kan känna på sig när barnet kommer att komma? Jag har haft en känsla som bara blir starkare och starkare att Skrutten kommer komma ut runt 37 fulla veckor. Är det omöjligt att känna det på sig?Nästan alla i min omgivning säger att jag har helt fel och att den inte alls kommer komma tidigare än BF. Men varför har jag i så fall en sån stark känsla av det?
    Jag var heeelt säker förra gången på att jag skulle gå över så jag tog det hur lugnt som helst med miljoner saker inplanerade o prisen kom ju i vecka 37+2....
    Denna gången är jag inställd på lite för tidigt så jag lär säkert gå över tiden bara för det...

Kan man inte få ett leveransdatum som stämmer
  • Theannapanna
    Asereht skrev 2009-11-27 12:02:23 följande:
    Eller hur, så man kan planera med barnvakt, ledighet för maken osv. Ett datum skulle sitta fint så länge det inte innebär snitt eller igångsättning! *s*
    Ja! Barnvakten hade vart så mkt lättare då!

Tänkte på det i går kväll tex, hade det av ngn anledning dragit igång då så hade sonen fått följa med... Nej, det här får de fixa till, vi kan ju inte ska behöva sitta o gissa o fundera...
    Skulle också vilja veta vilken dag man ska ha plastad frotte i säng/soffa...
  • Theannapanna
    Asereht skrev 2009-11-27 12:02:23 följande:
    Eller hur, så man kan planera med barnvakt, ledighet för maken osv. Ett datum skulle sitta fint så länge det inte innebär snitt eller igångsättning! *s*
    O nej - inte igångsättning/snitt för den delen heller då...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3