Inlägg från: väntar4an 2010 |Visa alla inlägg
  • väntar4an 2010

BF Januari :-) del 3

Yariija skrev 2009-12-23 22:12:24 följande:
    God Jul till er alla här inne!
    det samma till dig

GOD JUL till alla andra =) hoppas ni får en trevlig jul med släkt o vänner
  • väntar4an 2010

godmorgon sj har man knappt sovit något i natt kisseri , halsbränna , onda fogar en unge till propeller som sov oroligt i väntan på tomten låg o sparka på en halva natten och varierade natten med att växla säng mamma/pappas och sin runt runt =(
    gick upp 7 satte på 4:an där de har massa dinsey-filmer efter varandra just nu är musses magiska jul =)

och när lillkillen vaknade kl 8 upptäckte jag att han kräkts under natten bara slänga unge o sängkläder på tvätt

• väntar4an 2010

ang sätes så har vi fått tid för snitt eller dag inte klockslag men vi hoppas att lillan tänker vända sig innan så jag slipper snittas eller att det sätts igång innan och att mina värkar e så pass starka och klarar av snabb vaginal "sätes" förlossning men samtidigt som jag inte vill göra det är skit rädd..

• väntar4an 2010
    Litenkatt skrev 2009-12-25 16:52:09 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-12-25 16:47:54 följande: de har inte röntgat dig och kollat storleken på ditt bäcken? det gjorde dom direkt på mig för att kolla om det ens var möjligt med sätesförlossning, men visst hade du fler barn sen innan? då borde det ju gå bra.
    jo jag har fött 3 barn sen innan var de 2 sista vart stora 4kg 52 långa och sen har mina gått fort från vattenavgång till de legat på magen 1timma
    och efter som jag haft så pass snabba och mycket bra och kraftiga värkar så sa läkaren att det inte skulle finnas några problem att föda vaginalt, om jag ville
  • väntar4an 2010

jag tror det jag med... men jag e lite rädd för de rädd att huvudet ska fastna och att liten ska få syrebrist annars skulle jag inte ha något mot att föda även sätes om jag inte var rädd

• väntar4an 2010

ja det kan mycket väl vara den som släppt lite man kan "tappa" lite i taget flera veckor innan förlossning och den kan påbygga sig igen

Hur ser slemproppen ut?
    Slemproppen brukar se ut på massor av olika sätt men beskrivs bla som en gelépropp, en slemmig flytning, en trådig flytning, en korv...ja ni ser ? den kan se ut på många olika sätt.
    Slemproppen kan vara transparant, lätt gulfärgad, lite beigeaktig....brun...röd...osv osv. Den kan ha rosa-röda strimmor i sig eller vara blodblandad.

• väntar4an 2010
    Theannapanna skrev 2009-12-26 21:54:13 följande:
    Börjar tro att Bönan vänt sig igen... hon har försökt massor med gånger o nu känns det som det är rumpa + fötter upp... Då hon hickar nu så är det nästan nere i ljumsken o visst känner man mest från ryggen vid skuldrorna på dem? Vore skönt i så fall...
    min lilla sitter med rumpan ner och hickningarna känner jag neråt känns som hon ska sparka sig genom nertill på mig blev sj chockad när ul visade sätes efter som hickningsmönstret kändes neråt
    virre85 skrev 2009-12-26 22:16:59 följande:
    Ni som har barn sedan innan, har ni haft fårskinn i vagnen? Jag har precis införskaffat det för jag tänkte att sonen skulle sitta på det i vagnen med en filt nu i vinter och att bebisen skulle ta åkpåsen. Men jag förstår inte riktigt hur det går till med leriga och slaskiga skor. Borde inte de bli jätte smutsigt?? Det går väl inte att tvätta. Någon som vet?
    den e bara under rygg och rumpan benen har ej fällen inte vi i alla fall uran vi har även en filt där som lätt går att tvättas

men e det en stor fäll så får man nog "duscha" av den lite då o då
    hoppas du köpt en riktig för den på tex ikea ska man INTE ha till barn
  • väntar4an 2010
    Litenkatt skrev 2009-12-27 06:30:46 följande:
    om ett dygn sitter jag på sjukhuset inför mitt planerade snitt och är nog lagom nervös och förväntansfull... :D
    jag e skitnervös nu in för mitt den 30/12 och vi har ingen barnvakt så jag får gå själv eftersom sambon måste va hemma med barnen
  • väntar4an 2010
    Litenkatt skrev 2009-12-27 11:42:26 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-12-27 09:28:07 följande: nej va dumt, hoppas du är pigg och kan åka hem snart efter snittet då, och har många gulliga barnmorskor som tar hand om dig.
    alltså vi ska på inskrivning samtalet bara den 30/12 snittet blir den 4/1
    och då kommer sambon att vara med min syster tar barnen då under dagen
  • väntar4an 2010
    Theannapanna skrev 2009-12-27 11:50:37 följande:
    Vilken tur! Men nervöst ändå men det hade vart trist om du skulle vara på snittet själv.
    hade jag aldrig vågat och klara av....
Svar på tråden BF Januari :-) del 3