BF Januari :-) del 3
GOD JUL till alla andra =) hoppas ni får en trevlig jul med släkt o vänner
godmorgon sj har man knappt sovit något i natt kisseri , halsbränna , onda fogar en unge till propeller som sov oroligt i väntan på tomten låg o sparka på en halva natten och varierade natten med att växla säng mamma/pappas och sin runt runt =(
gick upp 7 satte på 4:an där de har massa dinsey-filmer efter varandra just nu är musses magiska jul =)
och när lillkillen vaknade kl 8 upptäckte jag att han kräkts under natten bara slänga unge o sängkläder på tvätt
ang sätes så har vi fått tid för snitt eller dag inte klockslag men vi hoppas att lillan tänker vända sig innan så jag slipper snittas eller att det sätts igång innan och att mina värkar e så pass starka och klarar av snabb vaginal "sätes" förlossning men samtidigt som jag inte vill göra det är skit rädd..
jag tror det jag med... men jag e lite rädd för de rädd att huvudet ska fastna och att liten ska få syrebrist annars skulle jag inte ha något mot att föda även sätes om jag inte var rädd
ja det kan mycket väl vara den som släppt lite man kan "tappa" lite i taget flera veckor innan förlossning och den kan påbygga sig igen
Hur ser slemproppen ut?
Slemproppen brukar se ut på massor av olika sätt men beskrivs bla som en gelépropp, en slemmig flytning, en trådig flytning, en korv...ja ni ser ? den kan se ut på många olika sätt.
Slemproppen kan vara transparant, lätt gulfärgad, lite beigeaktig....brun...röd...osv osv. Den kan ha rosa-röda strimmor i sig eller vara blodblandad.