Inlägg från: hannapanna80 |Visa alla inlägg
  • hannapanna80

BF Januari :-) del 3

Hedebris skrev 2009-12-04 15:31:54 följande:
    ni är godkända
    nu har jag med ansökt!!! kanske kan man få sig själv att bli lite mer aktiv =)

Hanna eklof!!!
  • hannapanna80

Min dotter är en kopia av sin pappa,
    ska bli intressant och se min nästa dotter, är ju inte heller med samma pappa så man vet ju aldrig.

Tror jag läser denna tråd minst 2 gg per dag, men jag skriver sällan något..
    Jag menar , hur tråkig får man vara =)

• hannapanna80

sitter och funderar på den där kända 2 barnschocken!!! ni som redan har klivit över två barn... var det en chock??? jag börjar bli lite orolig ju närmare det kommer!!!

• hannapanna80
    Asereht skrev 2009-12-05 10:48:29 följande:
    Det är praktiskt och mysigt. Och man kan ha den inpå bara kroppen för den där hud mot hud (kängrumetoden) om man har den till bb. Sen är det bara att dra på sig en munkjacka eller liknande. Man är så invirad så det är ingen som ser att man inte har nåt under. *s*Vad har du köpt för sjal? *nyfiken* Jag har haft ett antal olika men tänkte prova något nytt nu. Hoppas jag blir nöjd, om inte så byter jag till gamla favoriten. Jag ska beställa en Mam Eco så fort jag bestämt mig om färg, tyvärr har den färg som jag tidigare förälskat mig utgått i årets kollektion därav färgbryderiet. Om jag inte gillar den så säljer jag den och köper en Tricot Slen igen för den trivdes jag jättebra med då den är lite stadigare än trikåsjalarna normalt är. Jag har taskig rygg så jag kan inte ha en "svajig" sjal för då får ryggen spel. Och så är det inte kul att behöva juster aknytningen hela tiden. Jag hade en Pikku-ruu till min mellangrabb och den älskade jag. Men det är ju kul att testa nytt också.
    Jag har fram och tillbaka funderat över bärssjal!! men det är en djungel och de är inte direkt billiga !! Min dotter är ingen liten bebis.. Men hon behöver ju mycket av sin mamma iallafall!! och jaa man är ju rädd att man inte ska räcka till!! Sömnbristen gör ju mig inte så tålmodig... Antar att det verkligen är nu det slår en att man ska ha en ny bebis som kräver mycket av en. Nu börjar det bli en ordentlig verklighet, och med den kommer oron!!!
  • hannapanna80

Denna graviditet har gjort mig till en surkärring!!! Jag tycker så fruktansvärt synd om mig själv.. Jag ser förskräcklig ut!!! jag har förskräckligt ont.. men det värsta jag ÄR förskräcklig... gnällig och neeedig!! skällde just ut min sambo för att han skulle i väg och laga en bil.. Jag menar han slipper ju hemmet ett tag , mig min dotter och så får han umgås med sina vänner.. Medans jag går hemma och har tråkigt och är ANTI!!!!!! HJÄLP!!!!!!

• hannapanna80

nä nu måste tjurkärringen försöka göra något kul... man kanske skulle försöka klippa till madrassen så den passar i vaggan och bädda den... Jag måste göra något.. Min stackars dotter måtte också vara trött på sin morsa!!!!

• hannapanna80
    jeng skrev 2009-12-05 14:40:55 följande:
    senaste magen uppe i starka bilder.och nya bilder i bloggen också teddy.nu/blog
    stor mage=) men fin!!! själv ser jag ut som en vaggande valross!!! magen är nu det stora universum!!! det är nu väldigt roligt att spekulera i om jag kan bli större nu... Det är bara jag som inte tycker det är roligt!!

Ska åka hem till norrköping om en vecka!! jag tänker dock inte visa mig utanför dörren!! Jag har blivit klotrund i ansiktet!! Vissa ska visst inte bli så vackra under sin grav..

meeeen jag har nu fixat vaggan och det fick mig lite inspererad!!!Jag möblera om i sovrummet och rensade min byrå!! Så nu är det bebisens byrå!! Jag mår inte lika tjyvigt... När min sambo kom hem köpte vi pizza och ETT kg smågodis =)
  • hannapanna80

Förra graviditeten drack jag två lättöl !! det var nog det enda!! Och suget kom i slutet av graviditeten.
    Denna gång har jag drukigt 3 alkoholfria (nästan iallafall 0,5%) öl!!
    och längtar till när man kan få ta en öl då och då!! Nu när man har ont överallt och är ständigt förkyld skulle varm glögg från systembolaget sitta väldigt bra!! men men det blir väl blossa då!!!

• hannapanna80

Drack alltid saftglögg som liten, eller det tror jag iallafall.. det kanske bara var lättglögg, är det svårt att hitta saftglögg?? jag har blivit så sabla sugen på glögg nu med en massa russin och mandlar!!! sådär lagom varm så det känns skönt i hals och näsa =)

jag lyckades sluta röka när jag var gravid förra gången, men det tog säkert 2 månader innan jag helt lyckades. Jag tjöt hela sommaren och tyckte synd om mig själv, men samvetet höll på att knäcka mig så jag klara det, och jag lovade mig själv att jag aldrig skulle pussa min dotter godnatt och lukta så där illa!!! och jag höll det, nu mer än 6 år senare feströker jag inte enns. Att jag i stället vart tjock som en valross ja det är ju en annan sak =)

• hannapanna80

jag köpte hem glöss nyss värmde på össde på med russin och mandlar...
    sitter här och smuttar och läser HÄR blossa 2,2%.. jahaa då har jag suttit här och drukigt alkohol på ljusan dagen.. kanske kan jag tjata till mig en resa till willys i kväll.. ska på teater och titta på min sambos småsyskon som ska spela upp något, och den staden är tillräckligt stor för att ha en willys =)

Svar på tråden BF Januari :-) del 3