Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

Miss Secret skrev 2009-11-18 23:19:15 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-11-18 21:53:38 följande: Jag är nyvaccinerad sedan några timmar och jag ser det snarare som en fördel för bebis om hon får några antikroppar i sig så att hon (förhoppningsvis) slipper influensan!Om detta är övergrepp så är alla andra vaccin de kommer få och alla beslut vi som föräldrar kommer ta för dem också övergrepp. Hade ett litet barn vetat vad som var bäst för dom och kunnat prata för sig själva så hade de väl varit myndiga från födseln!?
    Jag förstår hur du tänker men med tanke på vad vaccinet innehåller så kanske man gör fel som gravid och förälder till barn som inte kan säga ja eller nej (som inte vet vad de innebär). Är så jag tänker. jag gör inget med dottern som jag inte kan stå för kommande konsekvenser och de säger mig, nej till vaccin för jag är inte tillräckligt kunnig, finns för lite fakta som får mig och säga ja osv. Jag kan inte förklara för henne om några år varför jag vacinerade henne ev utan anledning.
    71dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss

Jag blir så trött på föräldrar ibland. De är ett barn på dotterns skola som är frispråkig och alla hemligheter väller ur mun. Hon går fram till mig för då jag står alltid kvar tills att dottern har gått in för lektion och säger "jag kräktes i morse och så hostar jag, heeela natten" VAD tusan gör hon på skolan???

71dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss

Min bebis snurrar utav bara sjutton fortfarande. Får sparkar nertill för att minuten senare få spark i revbenen.

• Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-19 13:09:10 följande:
    Säker på att det är sparkar du får nertill och inte boxningar? Eller har din bebis inte lagt sig rätt ännu förresten?
    De kan vara att han håller på med händerna. För när det kändes nertill var rumpan utputad (magen var sne) och så kände jag nästa sekund att jag fick sparkar upp och då var magen fortfarande sne.
  • Licens To Kiss

På lörda är det endast 7 veckor kvar som han MÅSTE hålla sig inne och sen får han komma när han kommer.

• Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-19 22:26:39 följande:
    vem skrev att ni har 7 veckor kvar tills det är ok att bebis kommer? ni räknade när det är fullgånget då eller? för här hos oss är det ju ok att bebis kommer i v 35+0, men den räknas ju inte som fullgången då. alltså i v 35+0 försöker man inte stoppa förlossningen utan man låter det ha sin gilla gång. där är jag imorrn iaf
    Jag skrev att sonen får komma tidigast om 7 veckor på lörda för då är jag i vecka 37+0.
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-19 23:03:22 följande:
    Licens,Ja precis, det var det jag menade. Att du räknade tills du var fullgången. Tyckte att du skulle ha ett sent bf om du räknade tills han var välkommen enligt sjukvården så att säga...
    Han får inte komma innan. De är utegångsförbud på han tills dess.
  • Licens To Kiss

Varför sägs de att amning gör att man går ner i vikt? Med dottern tappade jag 15 av 20 på förlossningen, inom 3 månader hade jag gått ner 10 kilo till och sen gick jag upp 5 igen och var på min vikt som jag låg på innan graviditeten. Jag ammade helt i 2 veckor, tredje var de haft som haft för hon blev inte mätt och sen la jag av helt.

Måste ju ha med och göra att man inte äter så mycke när man är trött småbarnsmamma eller vad tror ni?

70dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss
    Underbara ungar skrev 2009-11-20 14:16:32 följande:
    Jag har lågt tryck, ca 110/60 som gravid. 95/50 som icke gravid, så jag är ganska yr ganska ofta
    Jag har 110/70 som ogravid och 120 ca genom högst 90 som gravid så jag har nog lågt som ogravid och normalt som gravid.
    70dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss

Vecka 31, 30+0 idag

69 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3