Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

BF Januari :-) del 3

Min fråga, tror ni de är foglossning?

76 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-14 19:35:40 följande:
    Alltså foglossning får ju alla gravida... Foglossning är ju egentligen abra benämningen på att fogarna luckrar upp sig förberedande för förlossningen. Men man använder det ofta som benämning på det onda så att säga... Jaja, det jag tänkte säga var iaf att jag tror att det mycket väl kan vara fogarna du har känt av. Det behöver dock inte betyda att du kommer fortsätta ha ont.Det kan ju också helt enkelt bara vara kroppen som faktiskt inte pallar den typen av aktivitet så här sent i graviditeten. Man säger ju att man ska undvika sån rörelse som påverkar leder och rygg eftersom de inte är lika stabila som vanligt. Ta det lite lugnare i fortsättningen helt enkelt!!
    Jag får sluta springa Får busa i lungnare takt.
    76 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss
    Euphoria85 skrev 2009-11-15 15:23:19 följande:
    hejsan allihop!!jag ligger inne på sjukhuset och har legat här sedan i onsdes, var inne för ännu ett tul och kom aldrig härifrån.hade väldigt mycket sammandragningar under lördag kväll och söndag förra helgen och sa ifrån om detta, så dom kollade upp tappen på mig, den var nere på 1,2 cm.....blev inlagd för koll på bb, har även fått kortison sprutor för att skynda på bebisarnas lungor. sen på kvällen mäter dom sammandragningar och annat på mig och sen flyttar dom över mig till förlossningen för jag hade mycket och starka sammandragningar fortfarande , jag tyckte dock det kändes som vanligt, och sen har jag legat fast i säng med dropp och endast fått gå till och från toa.blev av med droppet och tillbaka flyttad till bb i fredes, igår fick dom ge mig bricanyl för sammandragningar igen, men nu är det lugnt tycker jag!får fortfarande knappt röra mig, fick dock åka en runda runt sjukhuset i rullstol idag , underbart att se något annat än sängutsikt.dom vet inte om dom kommer låta mig åka hem innan bebisarna föds; i nu läget ser det ut som jag får ligga här i min sjukhussäng och gilla läget helt enkelt.
    Hoppas dom håller sig inne ett tag till.
    75 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss

Jag har börja fundera på en sak och de är hur jag ska urskilja riktiga förvärkar mot njurstenssmärtor. Jag har njursten och smärtan sitter mitt på magen och bak i ryggen på sidorna. Vet inte ens om jag kan skilja på riktiga värkar och njurstenssmärtor. De är väl att det trycker nedåt som är skillnad.

75 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss

Vad är den smidiaste ställningen och föda på? Jag födde dottern i gyn för jag fick inte stå på knäna. Jag tänker att de är kanske skönare att stå/sitta just för då åker bebisen rakt ner medans i gyn ska den "vridas" och sen ut.

74 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss
    Underbara ungar skrev 2009-11-16 13:54:41 följande:
    På knä ska vara den mest "naturliga", man får hjälp av gravitationen plus att bebisen föds i nedförsbacke. Liggande i gynställning eller liggande ö.h.t gör att barnet kommer i "uppförsbacke"..
    Jaa och uppförsbacke är vad jag tyckte då är jobbigare än tryck ner. jag ska skriva förlossningsbrev och önskar få sitta/stå när det ska krystas.
    74 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss
    AtroCious skrev 2009-11-16 14:02:04 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-11-16 13:54:41 följande: Startade en tråd och fick flera intressanta svar för den som inte vill spricka:www.familjeliv.se/Forum-2-254/m48682864-1.htm...Har sparat nedanstående tråd och ska läsa igenom den när jag orkar, står mycket intressant där:www.familjeliv.se/Forum-2-13/m48682233.html
    Läste lite och de här med barnolja och mandelolja som man kan smörja med kanske vore nåt.
  • Licens To Kiss
    jeng skrev 2009-11-16 14:09:58 följande:
    Atrocious,Usch! Ja då förstår jag såklart din rädsla bättre! Hoppas att du slipper igångsättning den här gången iaf då, så kanske du klarar dig ifrån en hel del av kontrollerna!!!License,Jag har också hört att på knäna är poppis just pga att man verkar tycka att det är stabilt (jämfört med att tex stå) samtidift som kroppen får hjälp av gravitationen. Jag skullew dock ha bankat nån hårt i huvet om de hade bett mig inta nån annan ställning än den liggande När min bebis väl for ner så sa det bara tjoff, så jag tror inte jag behöver gravidtationens hjälp! Men man vet ju adlrig inför den här gången, man kan ju känna heeeelt annorlunda!Amanda,Jag blev klippt för att det var väääldigt stramt där nere och jag riskerade en total bristning. Vet ju såklart inte om det blivit bättrer elelr värre om jag var på knäna, men som sagt. När jag väl öppnade mig så for bebisen bara ner, så då är det klart att huden inte hinner vidga sig! Så det beror nog på många andra saker än vilken ställning man har....
    Jag blev också klippt. Dottern kom ut rätt snabbt efter. Fick kämpa under ett par krystvärkar så var hon ute. jag ska skriva de i förlossningsbrevet att dom ska inte vara blyga inför klippning om hjärtljuden sjunker eller att dom anser att de är för trångt den här gången också.
  • Licens To Kiss

På förlossningen drog jag ut droppslangen och klev ur sängen. Tyckte att dom kunde fixa de här med födandet själva medans jag åker hem snacka om att jag var hög på lustgas.

• Licens To Kiss
    Euphoria85 skrev 2009-11-16 14:44:43 följande:
    haha :))
    Galet. Den här gången ska jag bara ha lustgas under öppningsskedet.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3