Inlägg från: Ellen 20 |Visa alla inlägg
  • Ellen 20

BF Januari :-) del 3

89 dagar kvar här , gick in i v.28 igår.. ja de går då verkligen inte fort. Beställde massor med barnkläder på Hm förra den här veckan.. ja kunde inte låta bli, hitta en jättefin brun set med nalle puh på.. de var ja tvungen att ha hihi.. känner mej en aning stor nu, ha skit svårt att sova om nätterna.. men de är bara 3 mån kvar sen är bebben hos oss.. de går ju fort oxå.. snart är de november o allt..

• Ellen 20

de här kanske är en dum fråga men kan man få lokalbedövning fast man är gravid? min visdomstand har börjat växa ut o de gör så fruktansvärt ont så ja har inte sovit en blund i natt.. så ja måste dra ut den, därför undrar ja om ja kan få bedövning fast ja är graivd?

• Ellen 20

O fy att få de på förskolan då.. de måste vara tufft att ta sej dit lixom när man vet att de finns o sen nästan invänta på att de dyker upp hemma-- hujja..hoppas ni inte blir drabbade

• Ellen 20

oj här snackar vi om allting så roligt att se

de är en debatt på svt om vaccin mot svininfluensan.. hmm.. intressant att höra vad dom har att säga..

Idag har ja gått för mycke för nu har ja världens jävla foglossning.. herregud vad ont de gör

• Ellen 20

jag vägde mej hos mamma när ja kom hit.. +14kg har ja gått upp, så mycke gick jag upp sammanlagt med min son :(... fröknarna på dagis sa att ja inte var stor mer än på magen så ja blev lite stolt då ja känner mej som en flodhäst ..

• Ellen 20

jag gick in i v.29 i fredags (28+0) o de kändes ju hur härligt som helst, de är inte långt kvar alltså .

Jag var in på Mc donalds med min dotter igår, vi är o hälsar på min mamma o lillebror i Gävle ( sonen är i uppsala hos sin morfar). Ja så skulle ja beställa i alla fall, o de första tjejen säger i kassan innan ja beställer är " ja måste bara få säga att du har en otroligt söt mage, den är så vacker o ja tycker du är så vacker med din mage, ville bara säga de" o sen står hon där med ett leende, hahaha ja kunde knappast beställa efter de ja blev helt tagen. Då kände ja mej vacker verkligen hahaha.. hon var så go

Tog kort på magen igår men har inte lagt in bilderna än.. ska göra de snart

• Ellen 20

vi gjorde om vårat inneförråd i helgen till ett rum jätte fint blev de, så nu står spjälsängen klar.. lite tidigt kanske men de är bara 10 veckor kvar nu ..Var till bm idag Sf måttet 28 och hjärtljud 155 ... snart har vi våra beb isar hos oss..

• Ellen 20

de här kanske är en dum fråga för någon som är omföderska då.. käms lite..
    Men jag fick 39graders feber i natt o nu på morgonen fick ja som typ mensvärk.. ibland går de bak i svanken o ibland inte, men "mensvärken" sitter kvar hela tiden.. jag har nu 38,6 graders feber.. borde ja åka in ellr?? kan de vara nå fel??

• Ellen 20

Underbara ungar skrev 2009-10-30 08:13:27 följande:

Ring o fråga. Det är ju bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite och på förlossningen är dom vana vid ALLA sorters frågor
    ja de har du rätt i..
  • Ellen 20

Underbara ungar skrev 2009-10-30 08:16:32 följande:

På tal om förlossningen... Har ni fått höra några roliga historier där ifrån?? När vi skulle ha Axel så va det nån som berättade att där kommit dit en tjej som ringt på dörren och o sagt; Jag ska ha barn idag... Barnmorskorna frågade henne om hon hade värkar eller om vattnet gått.Nej, så va det ju inte, men hon SKULLE ha barn IDAG, det hade ul sagt.Dom fick så snällt skicka hem henne igen med ett par förklarande ord... Ganska roligt tycker jag Men det är/va ju synd om tjejen.
    hahaha stackare.. hehehe
Svar på tråden BF Januari :-) del 3