• pcalma

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Ludenben: Här är det oxå Dora på morgonen:)

Min Anton är väldigt yvig i rörelserna o otroligt klumpig!!

Jag vabbar med matilda idag. Hon ska till tandläkaren kl 09.10 o är såååå otålig nu för hon vill åka NU!! Håll tummarna är ni goa att det funkar bra där.. Brukar bli tokigt redan i väntrummet o där inne hos tandläkaren har det aldrig funkat. Har gått på sjukhustandvården innan, men nu vill de göra ett försök här, för det är ju dyrt med remisser in till sjukhustandvården.. hrmm.. Jag sa när jag ringde (förvarnade tandläkaren om hur matilda fungerar så att denne vet hur hon ska bemöta henne o vara beredd på att det inte är ett vanligt barn som kommer) att det aldrig gått att undersöka henne ens, inte ens räknat tänderna. Då säger denna att ja men det står här att hon undersöktes då (datum). Jag sa att : ja men då var hon ju sövd, och i det tillståndet lite mer sammanarbetsvillig;) Oj då, ja det ser jag här nu..
    Man undrar ju hur de tänker..
    Efter det ska vi iaf in till sjukhuset o ta blodprover för att kolla Valproathalten i blodet så att medicinen är på rätt dos. Sen ska vi om det funkar åka till min systers salong (frisör) o klippa matilda.
    Hoppas på en mysig dag på tu man hand med damen:)
    Önskar er alla andra oxå en bra dag!!

Ludenben: Försök att vila lite idag..

• pcalma

Petra: Jag tycker att det var fel av personalen att "ge upp". De måste ju visa vem som bestämmer o hur det ska vara när han är där. Nu har de ju visat vart ribban ligger o det kommer bli ännu värre nästa gång, för att han vet att det ger resultat!!!
    Tror att det är bättre att ngn annan personal "tar honom" nästa gång o verkligen inte ger sig. De andra barnen dör inte av att en kväll/natt blir stökig o efter den förtsa natten så kan det ju inte bli värre iaf om de bara är konsekventa o står på sig!!

• pcalma

Här är det kaos som vanligt o jag vet inte hur vi ska få ihop dagarna. Jag får liksom INGET gjort. De bara slåss o springer runt de två små o är på ALLT som överaktiva 1-åringar. Måste vara med dom heeela tiden för att de inte ska i hjäl varandra eller riva huset. Hur fanken ska man då kunna slänga in en maskin tvätt, eller plocka undan saker som ligger öööverallt, eller dammsuga?? När jag dammsuger så drar M ut sladden hela tiden med för att hon hatar ljudet! Äldsta tjejen maler o maler o tålamodet tryter mot henne. Äldsta brodern tycker att det jobbigt med skrikande småsyskon, samtidigt som han tycker att det är såå roligt att kiva med dom, o äldsta tjejen är polis på dom..Gaaaahhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Var bara tvungen att skriva av mig. .

• pcalma

TACK för kramarna de värmer o de behövs idag. Har noll tålamod är såå irriterad! Nu har maken en kamp uppe i badet med de små så jag passar på att titta in här o få lite energi av er. Ni är så bra på det!!
    Ja det känns verkligen övermäktigt ibland!! Hade iaf lillemna varit NT så hade det varit mkt lättare. M o A i kombination är inget bra alls!!

• pcalma

Jag är evigt tacksam för att jag inte har något NPF för då hade det varit lättare att ta repet (ironi)
    Äldsta tjejen har adhd+ autistiska drag 12 år
    M på 5,5 år adhd+bipolär sjukdom o lilleman 3,5 under utredning adhd o mellan gossen på 11 år är helt NT stackaren...
    Min man misstänker jag har ADD för att det händer INGET o jag får dra hela lasset o planera o strukturera o tala om för hponom vad han ska göra!! Han har ingen förmåga att känna empati heller o fattar inte att jag ibland är trött på skiten, helt enkelt..
    Han ska på ett första möte på NP-teamet på måndag o jag hoppas att de kommer att utreda honom för jag blir galen på detta..

• pcalma

Känner igen det där Karina09. Så är min man också! Även om jag försöker förklara så fattar han inte. Han har inte en gång frågat mig hur min dag har varit. De gånger jag har haft ryggskott o varit liggandes med massa piller, så har farmor fått komma o ta hand om barnen o tala om för min make vad han ska göra. Min man blir i de lägerna arg på mig för att jag ligger o det går ut över barnen, som blir än värre då så klart.

• pcalma

Vi har idag varit i en stor godisaffär, o innan vi gick ur bilen sa jag att han tar M o jag tar A, för han är jobbigast. Det går liksom INTE att släppa taget om de där inne, utan man måste hålla benhårt i en hand o så med den andra ta godis, annars springer de iväg o de TITTAR ju inte på sakerna bara heller.. Maken han är i sin egen värld o M springer runt. Jag får gripa in o då springer istället A iväg. Syskonen skäms o jag blir galen..
    Nu e vi hemma igen iaf efter slagsmål i bilen o en livsfarlig färd. Vi hyrde spöket laban på digitalboxen så att nu sitter de faktiskt ganska lugnt (eller står framför tv:n) o äter godiset..

• pcalma

Min man var också lugna gatan som barn o lugnast av tre bröder. Han låg i sin säng o läste böcker hela dagarna o han o lillebrodern delade rum. Lillebrodern hade kompisar hemma men maken min hörde inte om de så rev hela rummet. han bara läste!
    Svärmor har också berättat att han var suuupersvår med maten o att det enda han åt var korvbröd med senap på. Så han fick det, hellre det än att den magra lille gossen inte åt, vilket han inte gjorde isf!! Inte riktigt normalt!!

• pcalma

Min dotter på 5,5 år har bipolär och adhd. Hon har formen rapid cykling med ständiga o blixtsnabba växlingar i humöret. Alltid tokglad eller tokarg, inget mellanläge.
    Hon medicinerar med stämningsstabiliserande sen påsk o det hjälper henne. Hon har ständiga växlingar men utbrotten håller i sig mellan 10-30 min idag, mot innan 2-6 timmar

• pcalma

Vi har hållt med stämningsschema sen sep förra året o fick diagnosen i feb-09.
    Min M funkar så här: Hon låser sig oxå men kan inte tänka "uträknande" honom har ett speciellt tänk o gör upp bilder för hur saker o ting ska vara, när det blir minsta fel i dessa så blir det tokbryt. Hon har även grav sömnstörning o sov typ aldrig innan medicinering. Hon är hyper o impulsiv o kan inte koncentrera sig (adhd:n) Väldigt svår med maten o äter nu bara tacos, inget annat funkar. För ett par månader sedan var det bara pannkakor o vips så har hon bytt, helt utan förvarning. Hon klarar inga störande moment alls o allt måste "flyta" inom hennes tänk.
    Hon är extremt oflexibel o klarar inga som helst förändringar. Hon är väldigt oföretagsam o har alltid varit!

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig