• pcalma

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

carita1974 skrev 2009-10-19 12:25:47 följande:
    Idag känns det lite som jag behövet eXtra kramar...Vi har nu fått diagnosen...gränsen för särskola... Han har ADHD..men inslag av Aspergers..han kommer genom gå en lättare undersökning av puls...blodtryck m.m ..sen ska han äta strattera. Hoppas innerligt att det kommer hjälpa honom! Det har ju hjälpt mej....Nekar Bio pappan honom medicinen så är jag inte tvungen att lämna dit honom...och det känns skönt!Han är ju så emot cirkadinet... Mm...nu ska jag gå och äta lunch och samla mek lite och låta allt jag hört idag sjunka in...Kram till er andra
    Kramar i massor till dig gumman!!
  • pcalma

Vad fan nu e jag förbannad!!!
    Hur gör ni andra under jullov o sommarlov??
    Här stänger de igen o öppnar på ett annat dagis o har inte ens matildas egna personal. BUP sa att de fixar vilka intyg FK behöver så att jag ska kunna vabba då. Har ju bara 25 semdgr om året o i somras var jag hemme 7 veckor pga stängningarna..
    Fick nu svar av FK att det inte går att vabba då barnet inte är sjukt!!!! Men va fan ska jag göra då? Kan ju inte vara hemma utan ersättning!!! MORR

• pcalma

Nej jag ger alla mina barn eye-g o det enda jag märker är ett hål i plånboken;) Märker faktiskt ingenting!!! Har hållt på i 2 år nu. Kanske dags att ge upp?? Man då e man ju rädd för det har effekt o det blir sju resor värre?? Hur sku man orka det då??
    Nu ska jag hopp i loppelådan! Har slitit med mina examinationsuppgifter till universitetet men nu är jag klar=) Känns så gott! Bara att hoppas att det blir godkänt. Isf är jag ledig fram till 2/11. Från skolan iaf. Vore skönt att komma hem från jobbet o landa en stund innan man hämtar de små vilddjuren på dagis:) istället för att plugga.. Kanske jag hinner med er bättre oxå?? hihi

• pcalma
    Petra78 skrev 2009-10-23 11:05:25 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-23 10:35:44 följande: Ja jag bävade oxå för lovet eftersom han inte har rätt att vara på fritids, men nu har det ordnat sig så bra så V ska åka till sin pappa som han inte träffat på typ 1/2 år och vara där lördag till onsdag och sen ska min pappa ha V onsdag till . Så då blir det ialla fall en mindre här hemma, som hoppar och stojar och hänger i lampor typ. Hoppas det går bra den veckan ändå Styrke kram till dig!!!
    Varför får han inte vara på fritids?
  • pcalma
    pluppfamiljen skrev 2009-10-23 23:17:38 följande:
    mammat 2 hoppas ni får en något så när lugn natt. När vi tar sprutor så åker vi till barnkliniken och mitt barn får lustgas för att han får sådan ångest att han blir helt skräckslagen annars eller lugnande medel. Stå bara på dig nästa gång så går det bättre. KRAM du vet bäst så deso!
    Gud vad bra!! Min matilda är oxå skräckslagen. Undrar om man ge lustgas när man ska blodprov? Sist var vi 5 som höö i henne o det ger ju ingen vidare bra upplevelse, stackars barn. Nu är det dags igen... Bävar..
  • pcalma

Stina24: Min äldsta dotter på 12 år har ADHD+ASdrag o vi har testat med både Ritalin o Strattera men inte fått bra effekt. Humöret blev istället 7 resor värre än vad det annars är, o det e illa nog då..
    Till oss sa de att medicin inte funkar för alla..

• pcalma

Härligt Kims mamma!! Vi ska ner imorgon o ta.. se hur det går..

• pcalma
    Minus skrev 2009-10-29 10:30:49 följande:
    Hej, skriver sällan i tråden men läser flitigt. Har en man och två barn av fem med ADHD. Vi ligger på Bup just nu att de ska starta nån form av utredning på vår tös som blir fyra efter årsskiftet. Men just nu undrar jag mycket över om de ska kunna "se" bokstäverna. Ni som har barn som ärvt sina diagnoser, hur tidigt har ni sett? Hur tidigt kan man sätta in medicin? Hon river ju huset och skapar oro som inte är bra för de stora. Hoppas nån har erfarenhet att dela med sig av.
    Min son på 3,5 år är under utredning nu på team Fokus (np-team-barn) efter en basutredning gjort på BHV. De ser klart o tydligt hans stora svårigheter o det känns jätteskönt.
    Storasyster på 5,5 år fick sin diagnos efter samma utredningsväg som lilleman, när hon var 3 år o 8 mån. Diagnosen blev "Genomgripande kocentrations o uppmärksamhetsstörning UNS med beteendestörning, perceptuella störningar samt gravt sömnstörning" pga att man inte sätter ADHD-diagnos i så tidig ålder. Min M hade/har stora svårigheter ä'r som är de sa till oss en väldigt ovanlig flicka.
    I feb fick vi veta att hon har bipolär sjukdom, vilket är väldigt ovanligt i så låg ålder. Hon ska utredas igen vid 7-års ålder o få då sannolikt även diagnosen ADHD.
    Hon har även en syster på 12 år med ADHD+ASdrag o en bror på 11 år som "NT".
  • pcalma

Ludenben: Kramar till dig!! Får du inte ha frodo på fritids när det är lov??

• pcalma

Leeena: Känner igen det där med kompisar. Dessa barn har ju en förmåga att suga musten ur dom, o till slut så orkar de välinte mer..
    Ett tips är att ställa äggklocka, eller ännu bättre timstock om du har någon, när de spelar o hjälpa dom att byta tur när det larmar.

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig