• pcalma

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Är man inte en dåre så blir man i denna familjen;)
    Skämt åsido.. Det är skitjobbigt o att man inte får sova gör ju inte saken bättre. Inatt har A varit vaken från kl 02.40 så han är nog rolig att tas med efter dagis..
    Jag pluggar ju nu!! alla säger: Hur orkar du, du som har så mycket!?
    men ärligt så är det så att nu är det bara jag o de två stora barnen hemma. Lugnt o skönt faktiskt! Jag sitter o pluggar o dricker kaffe i lugn o ro istället för att jag jaga barn o slita mitt hår. Hinner även att lägga in en maskin tvätt för att få undan där osv. Faktiskt lugnare att läsa än att ha M o A hemma. De är ingen bra kombination ihop heller. Ingen av de kan samspela o de håller bara på att ha ihjäl varandra o det blir kaos så fort de kommer innanför dörren. Maken kommer ju hem kl 16.30 med så jag är bara själv med dom en kvart!
    Det är faktiskt hemligheten med att jag "orkar" plugga efter jobbet:)) Så det är inte så imponerande;)

• pcalma

Karina: Tack för peppande ord. Jo vi skrattar mycket hemma oxå! Har man inte humor så får man ju i dessa familjer. Humor betyder mycket!!
    Jag arbetar som pedagog med barn som har lite speciella egenskaper men inga diagnoser (ännu) och jag jobbar bara 50%. Jag läser 25% o det är en kurs på universitetet som heter "funktionshinder och handikapp - kategorisering och bemästrande" Det har jag nytta av på jobbet men framför allt hemma oxå! Därför går det väl lättare oxå, än om jag hade läst något annat. Det är dessa "ämnen" jag brinner för..
    Ja du..sömnen.. det är tortyr att inte få sova. Jag går med molande magont o ett huvud som värker o mår småilla pga sömnbbrist. Jag är alltid så stressad inombords o ligger tio steg före allt inne i huvudet liksom. Måste planera o planera för att allt ska flyta, men ändå är det kaos.. Men det blir väl bättre någon gång..

• pcalma

Tack alla. ja det e hemskt att inte få sova. I förgår så somnade m kl 22 o var sen vaken mellan 00.40-02.20 o sen var båda uppe kl 05 - fullt ös. O så denna natt från kl 02.40 o ingen mer sömn. Har inte sovit en hel natt sen M föddes.. för 5,5 år sen

• pcalma

Mina barn bedöms ha 15 resp 12% invaliditetsgrad men de går inte under LSS ändå.. Däremot ska man ha samma rättigheter men under SOL. Vi har avlösarservice o avlastningsfamilj därigenom!
    Hoppas att mötet blir bra!

• pcalma
    mammat2 skrev 2009-12-09 10:27:18 följande:
    Kan man blanda concerta & Ritalin får man bättre effekt eller blir det en sämre effekt
    Jag vet att man kan kombinera vissa av dessa, men fråga läkaren..
  • pcalma

Här har vi det inte så, men däremot så anordnar Attention familjeträffar=)

• pcalma

Sol1: Kram till dig!!!

Elegi!! Håller tummarna för din vb-ansökan!! Hoppas att det flyter bra på jobbet!! Kramar

• pcalma
    mamita skrev 2009-12-10 20:50:28 följande:
    Min 7 årige son vet inte själv att han har adhd, vi har inte berättat det och tänker inte göra det heller, jag tror inte man behöver sätta namn på det som är problematiskt, därför tror jag inte heller att kompisarna och föräldrarna behöver veta att det är adhd utan det räcker väl med att förklara att han har problem med att kontrollera sina impulser så de förstår att han inte gör tokigheter med flit. Resonerar jag sunt nu eller beror detta kanske på att jag inte riktigt smält det här själv ännu?
    Jag håller med elegi faktiskt! Jag kände samma som dig när äldsta dottern fick diagnos. Då sa BUP till mig: Det är inte lättare att få veta att man har ADHD när man är 18!!! Har dessutom föräldrarna vetat o inget berättat!!!? Jag tror att det är bättre att de får veta så snart som möjligt! Men att man berättar det på ett bra vis så klart.. Med lika måånga saker som de extra bra på, som de har svårt för..
  • pcalma
    carita1974 skrev 2009-12-10 17:36:36 följande:
    Hej hej....aa...nu är det dax att utreda barn nr 2...sista barnet som behöver utredas då...denna gång känns det tuffare..kanske för jag inte från början kände att det va nå fel på han...eller för att hans problematik är en heeelt annan som inte överrenstämmer med den andra sonen...så i Januari ska vi på första mötet.Sen får vi se om det blir HAB eller BUP...
    Min nr 4 o nr 3 i skaran med NPF är under uredning nu. Med honom misstänkte jag heller inget från början utan letade efter olikheter som ghjorde att jag kunde slappna av typ..
    Kramar till dig
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig