Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

elegi skrev 2009-10-20 09:03:19 följande:
    Nja kan inte säga att jag märkte nåt direkt innan hon gick till skolan (ca 40-45 minuter efter hon fick Ritalin) men jag har bett att läraren ska observera henne och maila mig i slutet på veckan och berätta om hon märkt nån skillnad, sen ska hon på kyrkans verksamhet i em så jag har bett dom kolla om dom märker nån skillnad oxå. Men generellt hade hon en dålig morgon med kass attityd och allmänt fula uttryck JA Frodo är ju yngre oxå och Alexandra har u baktankar med allt så hon skulle se tilla tt hon fick belöningarna men endast för den skull inte för att ändra beteendet, henne måste man ju hela tiden vara 3-4 steg framför i tanken för annars hinner man inte med men ajg hoppas det funkar på FRodo och jag hoppas att jag snart får ihop ett system som funkar på Alexandra
    Håller tummarna för medicinen Jobbigt med dålig morgon. Det är det värsta jag vet för hela dagen blir lätt konstig sen.

Haha, ja de är ju smarta. Frodo skulle nog göra det med för belöningarna men jag hoppas att han omedvetet ändrar beteende och när det är färdigt med belöningar så är han vad vid ett annat beteende... man kan ju hoppas
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-20 09:44:27 följande:
    Ja absolut, här handlar det ju om att vara smartare än henne och det tar så otroligt mycket tid och energi. Hon har ju en baktanke med allt och gör inget utan ett syfte så amn måste ju försöka lura henne till att sluta det beteendet.
    Ja, de är sluga. Frodo är ju ganska lättlurad och går på det mesta fortfarande. Han brukar inte genomskåda mig. Fast ibland kan han säga att han skiter i belöningar och om han inte bryr sig om han får dom eller inte så är det ju ingen vits.
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-20 09:52:15 följande:
    Näe precis så är det ju, jag lä'r ju få göra ett till Sebastian också fölr annars kommer vi ha krig om att det är orättvist varje dag *pust*
    ja, du får nog knåpa ihop två då... hoppas vi har kommit ifrån belöningssystem när Elias blir så gammal att han kan förstå. Visserligen är det ju något som kan hänga med långt upp i åldrana eftersom det anpassas efter barnet men i alla fall...
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-20 12:15:53 följande:
    Fast Elias kommer ju alltid veta att Froda är annorlunda och kräver saker som inte Elias kommer att behöva så i erat fall är det nog ändå lugnt, här är dom så nära varandra i ålder, är ju bara 2½ år. Sen är Alexandras största sport här i livet att reta gallfeber på lillebror så att han får utbrott så att vi får ännu mer att göra
    ja, det är sant... det är ju en annan sak när det är så stor ålderskkillnad med.
    jobbigt det där med syskonbråk...
  • Trollet Ludenben
    mammat2 skrev 2009-10-21 23:13:57 följande:
    ni som ger era barn eye- q märker man någon skillnad på barnen, och isåfall när gör man det.
    nja, ingen jätteskillnad direkt... vi har fått ett par andra som heter e-epa men de ska beställas och de var slut när jag skulle beställa sist.
  • Trollet Ludenben

Tror jag smäller av... Frodo är hemma med förkylning idag. Tänkte att han skulle va utan concerta idag för att han skulle kunna sova på dagen om han inte mår bra. Men jag ångrade mig efter en stund och gav den för jag pallade inte med situationen. Han började och vara provokativ så in i bomben och jag vill inte veta hur det skulle bli sen. Hoppas dagen blir under kontroll...
    Har beställt de andra omega 3 nu... de kommer väl nästa vecka.

• Trollet Ludenben
    7 michelingodingar skrev 2009-10-22 12:07:06 följande:
    hej på er!! ojoj kom på att jag kanske ska tala om att jag är fjärilen78, har bytt nick för o bli mer hemlig ett tag!! har helt missat ny tråd så då inser man ju hur ofta man är inne o hinner läsa hoppas allt är bra med er!! tänkte bara fråga om det är någon av er här inne som visste att svenska kyrkan har fonder där dom betalar ut pengar till familjer som har barn med funktionshinder? kan tala om att jag vart uppringd av prästen här på orten idag som ville tala om att dom hade pengar kvar i en sån fond som ska avslutas o hade kommit att tänka på våran grabb som är 3 år så vi vart 8000 kr rikare jag hade inte den blekaste om detta!! givetvis jätteglad o tacksam
    hahahaha vilket nick... barbamammans familj. Barbamamma... bättre än det gamla

tack för tipset om fonder via kyrkan. Ska kolla det. Hoppas att allt är väl med er annars!!

kram
  • Trollet Ludenben
    7 michelingodingar skrev 2009-10-22 12:27:43 följande:
    hahaha ja jag känner mig som barbamamma o ser ju ut som en sån oxå så då tyckte jag det passa så lite så,hade själv inte en blekaste om detta förrens prästen ringde idag!! tack jo då allt är rätt bra här magsjuka,femte sjukan o lite annat smått o gått men annars så är det bara fint hur är det själv?
    hahahaha
    Jo då, med mig är det fint men Frodo är hemma och är förkyld och gnällig... så trött på dessa förkylningar. men men, bättre än magsjuka i alla fall. Lider med er som har det... fy det finns inget värre.
  • Trollet Ludenben
    7 michelingodingar skrev 2009-10-22 12:35:41 följande:
    åhh fy dessa sablans förkylningar hoppas han snart piggnar till igen!! ja maken börja vid 05 i morse ändå stack han iväg o jobba vid 8.30 då hade han inte spytt på nån timme så man får väl hoppas det är snabbt övergående för magsjuka är det värsta som finns!! dottern på 2 har ju fått hög feber o spytt i 2 dagar nu hur är det med minstingen?
    men går han och jobbar:-O hoppas det gick över och han inte smittar ner massa andra... jag klarar verkligen inte magsjuka. Jag fixar att ha det själv men inte när nån annan i familjen har det. Särskilt inte om Frodo har det. Usch, för nåt år sen spydde han i spårvagnen som var fullknökad med folk. Jag höll på att dö... jag tyckte så synd om honom samtidigt som jag tyckte det var så vidrigt.
  • Trollet Ludenben
    7 michelingodingar skrev 2009-10-22 13:04:45 följande:
    hehe det enda han smittar ner i såna fall är kossorna OM inte bonden får för sig o komma dit när maken är där förstås för då är risken stor att bonden smittas ju men fattar inte att han orkar bara!! jag är tvärtom fixar att andra har det men inte när jag har det själv fyyy jag tror jag ska dö o så har jag sån kräkfobi med!! åhhh fy dottern vart ju helt plötsligt sjuk när vi satt på kondiset häromdagen o åt o spydde ju rätt ut över bordet,stolen o hela sig själv tycker ju synd om dom små samtidigt som man tänker på dom stackarna som sitter runt om!!
    jasså, ja då var det ju ingen fara med de andra arbetskompisarna direkt efter som de var kossor
    Men usch, lider med er som fick utstå händelsen på caféet...
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig