ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
pcalma: ja det hade ju vart hela ena personen i familjens inkomst per månad. Då hade jag me struntat i jobb
pcalma: ja det hade ju vart hela ena personen i familjens inkomst per månad. Då hade jag me struntat i jobb
unicorn: japp, kopior är gjorda. Sparade bara själva bilagan till överklagan sist och den var lite för torftig. Nu har jag sparat allt
Carita: här finns gott om präktiga typer Dagis/fritids har många syften. Jag hade min son 35 timmar i veckan på dagis i 3 år trots att jag var arbetssökande. Fick dispens just för att det skulle vara avlastning. På det viset har jag fixat det utan stödfamilj. Hade jag inte fått avlastning via dagis så hade stödfamilj vart ett måste. Jättebra med stödfamiljer för dom som känner att det är bra för dom. Tycker inte illa om stödfamilj på nåt sätt men jag känner att jag är för starkt bunden till min son för att lämna honom så. Hade det vart nån släkting som vart stödfamilj var det en annan sak men inte till nån okänd. Och det har känt jättebra att dagis har kunnat ta den avlastningen som jag behövde.
Så för oss är dagis: avlastning, ett ställe för lek och lärande, samt ett ställe där han får vara medans jag jobbar/går på af:s aktiviteter eller liknande. Och jag känner inte det minsta dåligt samvete för det så länge som jag vet att min son har det bra. Nu går han på fritids till kl 16 varje dag och det är jättebra både för han och oss hemma. Tycker bara att det är tragiskt att det är så många människor, här på fl särskilt som är så inskränkta och älskar att leka hobbypoliser. Hoppas det är en syssla de enbart gör här och inte IRL.
Så massa kramar till dig med