Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

pcalma: ja det hade ju vart hela ena personen i familjens inkomst per månad. Då hade jag me struntat i jobb

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben

unicorn: japp, kopior är gjorda. Sparade bara själva bilagan till överklagan sist och den var lite för torftig. Nu har jag sparat allt

• Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-12 21:48:09 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-12 21:42:59 följande: Ja det är lika bra. Jag har en sån där gaffelpärm & den är FULL av papper ang sonen...dels från skolan, BUP, F-kassan & lite annat. Jag skriver ju alltid egna bilagor ang vårdbehovet (de där olika punkterna de tar upp i ansökan) på min dator....man kan skriva så mycket mera...platsen på ansökan är ju ganska minimal om man säger så .
    ja platsen på ansökan räcker ju inte på långa vägar. Måste va på dator allt...

spikmatta är grymt. Använd den du med!!!!
  • Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-12 22:23:42 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-12 21:57:31 följande: Ja jag ska verkligen ta mig i kragen & börja använda den jag med. Kanske kan jag bli av med lite värk jag har i min ena skuldra... Kanske kan man t.o.m bli lite piggare nu på höstkanten .
    ja, du har ju absolut inget att förlora det gör lite ont i huden när man inte är van men det ger med sig. Det är ju som massage och kroppen blir så mjuk efter det. Har sett att det finns spikkuddar med fast de låter ju inte så skönt iofs men man vet ju aldrig...
  • Trollet Ludenben
    mammajoanna skrev 2009-10-13 06:40:51 följande:
    Hej allihopa! Jag hoppas inte att ni tar illa upp nu för jag har själv inget barn med adhd, dock har min syster en son som jag upplever ha problem med vissa saker. Min syster håller med, men ser nog inte allt. Jag tycker synd om henne och hennes son då jag upplever att han får alldeles för mycket skäll och skrik på sig av fröknarna på dagis när han istället behöver proffessionell hjälp. Jag älskar honom över allt annat och vill att han ska få det bättre. Som det är idag får han bara skäll hela tiden och jag tror inte ens att han förstår vad han gör fel. Min fråga är: hur gamla var era barn när de fick sin diagnos?
    hur gammalt är detta barnet??
    Min son var 4 år när han fick utredning och diagnos.
  • Trollet Ludenben
    carita1974 skrev 2009-10-13 18:50:26 följande:
    Hej hej tjejer...Guud vad det är svårt att hålla modet uppe ibland..ibland känns livet med sönerna såååå deprimerande...dom är ju inte som andra barn...och alla dessa mammor och pappor som tycks veta hur det är att leva med 2 bokstavsbarn...när dom inte ens har egna...det tar både psykiskt och fysiskt på en...blir så arg på folk runt om som ska tycka så myckle..som det här med barnledighet...JAG BEHÖVER det för att orka..orka ta hand om alla mina 3 barn...vila upp mej och ladda batterierna...alla dessa trådar om hur dålig mamma/pappa man är om man har barnvakt etc etc....WALK A MILE IN MY SHOES...oxh säg sen samma sak...trust me...dom kommer ändra uppfattning... Usch..idag är jag på hugget och lite små ilsk...den berömda veckan på ingående och folks idiotiska kommentar...F´låt...behövde skriva av mej.... :-S
    Skit i idiotitrådarna. Här är man dålig mamma så fort man andas. Hade det inte vart för denna tråden hade jag avreggat mig för länge sen, men denna tråden är för mycket värt för att göra det Klart man ska ha barnvakt... hur ska man annars orka. Jag har bara ett bokstavsbarn men jag skulle inte klarat mig utan att någon gång ha avlastning. Och gissa vad, min mamma har till och med vart barnvakt åt Elias 7 som är 7 mån inte över natten men under en kväll så vi kunde gå på bio. Det var underbart att kunna gå på bio med sambon och koppla bort föräldrarollen för ett slag.
    Du är den bästa mamman åt dina barn. Men om man inte har barnvakt blir man inte den bästa mamman för då orkar man inte.
    Jag gör massa saker som det är näst intill dödstraff på här på familjeliv. Jag har haft mitt barn extra på dagis fast jag inte jobbat, har handlat efter jobbet innan jag hämtat på dagis, nu går han på frititd och det är bla för att JAG ska få avlastning... så skit i dom löjliga typerna i trådarna här... Du är en supermamma....

kram
  • Trollet Ludenben

Carita: här finns gott om präktiga typer Dagis/fritids har många syften. Jag hade min son 35 timmar i veckan på dagis i 3 år trots att jag var arbetssökande. Fick dispens just för att det skulle vara avlastning. På det viset har jag fixat det utan stödfamilj. Hade jag inte fått avlastning via dagis så hade stödfamilj vart ett måste. Jättebra med stödfamiljer för dom som känner att det är bra för dom. Tycker inte illa om stödfamilj på nåt sätt men jag känner att jag är för starkt bunden till min son för att lämna honom så. Hade det vart nån släkting som vart stödfamilj var det en annan sak men inte till nån okänd. Och det har känt jättebra att dagis har kunnat ta den avlastningen som jag behövde.
    Så för oss är dagis: avlastning, ett ställe för lek och lärande, samt ett ställe där han får vara medans jag jobbar/går på af:s aktiviteter eller liknande. Och jag känner inte det minsta dåligt samvete för det så länge som jag vet att min son har det bra. Nu går han på fritids till kl 16 varje dag och det är jättebra både för han och oss hemma. Tycker bara att det är tragiskt att det är så många människor, här på fl särskilt som är så inskränkta och älskar att leka hobbypoliser. Hoppas det är en syssla de enbart gör här och inte IRL.
    Så massa kramar till dig med

• Trollet Ludenben
    carita1974 skrev 2009-10-14 18:09:41 följande:
    Vill bara skicka en stor kram till alla er här inne...sa nyss till min man hur mycket ert stöd betyder...att "prata" med några som vet hur det är...och som inte tycker man är en dålig mamma när man sackar ihop och tycker livet är pest! TUSEN TACK TILL ALLA MINA TJEJOR HÄR INNE!!! God bless U !!!
    Kramar till dig med... känner samma sak. Denna tråden betyder massor.
    Här tycker nog alla att livet känns pest vissa dagar/perioder och det är skönt att hämta stöd här...
  • Trollet Ludenben
    carita1974 skrev 2009-10-14 18:22:43 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-14 18:17:59 följande: HejDet är lite så för oss oxå med dagis/skola/fritids. Hade stöd fam. men dom sprang och skvallrade om våra problem och diagnoser...så det avbröt vi så snart vi kunde. Pojkarnas pappa tar dom mer nu... varannan vecka...och bara en åt gången..så direkt b-l blir vi inte...Kram C
    meh{#lang_emotions_surprised} vad var det för knäppgökar som springer och skvallrar om diagnoser och problem? Oproffsigt. Förstår att ni bröt det samarbetet. Bra att pappan tar dom mer i alla fall, lite lättare för dig kanske (såvida det funkar).
  • Trollet Ludenben
    sol1 skrev 2009-10-14 18:32:05 följande:
    god kväll på er alla undebara mammor. har varit och tittat på ett hvb hem idag tillsammans med soc allt verkar ju bra kunnig personal mm men jag är fortfarande tveksam men man får väl se hur det blir inget är ju bestämt än. men nu till nåt ännu jobbigare som jag måste få skriva av mig någonstans det har tagit slut mellan mig och sambon har egentligen ingen aning om varför det har blivit så han har inte pratat med mig alls på två dagar. vet att han tycker min son är jobbig mm så det kan vara en bidragande orsak, men det har vi ju alltid pratat om. nu helt plötsligt sluta han bara prata ligger bara i sängen å glor på tv hela dagarna säger inte ett ljud skitjobbigt. huset vi bor i nu är hans så det blir jag som får flytta men det är jag inte ett dugg ledsen över hoppas bara jag hittar en lägenhet snabbt att flytta till. och att han inte bråkar om våran gemensamma dotter. vem vet kanske är detta det bästa för sonen om inte annat då slipper han iallafall skäll från sambon när han gör nåt som inte passar. har så ont i magen ont i huvet mm. oroar mig mycket för ekonomin då jag precis har blivit arbetslös och lär inte få några pengar alls denna månad tyvärr det jag har sparat räcker inte ens till hyra på en ev lägenhet. så ev kanske jag försvinner härifrån ett tag om det blir flytt av för det lär väl ta ett ex antal veckor att flytta med internet mm
    åh, kramar till dig. Hoppas att du får det bra utan sambon och att ekonomin fixar sig. Ekonomin brukar ju fixa sig på ett eller annat sätt men hoppas det löser sig på bästa sätt.
    Hoppas det blir bra med hvbhem... oavsett om du bestämmer för att din son ska ha det eller inte så hoppas jag på bästa lösningen där med gällande hans skola och sånt.
    KRAMAR!!!!!
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig