Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Maken har inga problem....han kör e6 hur lätt som hälst...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Svordpmar struntar vi i med....Är så himmla trött på det...Självklart pratar vi om det då och då, jag brukar säga säg inte så!, men inget mer... Hans farmor är lite jobbig på det sättet, hon brusar upp (fast inte på riktigt) och reagerar direkt, fast vi säger hon ska strunta i det.. (Hon gör så för att visa honom att man blir ledsen). våld accepterar vi inte häller...Fick en bil rakt i mitt höftben här om dan, fick ett stort blåmärke..Det visar jag honom dagligen, det syns han får dårligt samvete, men det är ett måste så han ser vad som händer när han kastar saker...Nästa gång är det kanske Isabelle...

• norgesessan

Nu handlar det om att skydda mig och andra omkring honom, så just det påminnandet om vad det resulterar i behöver han få. Gräver ju inte hur mycket som hälst, bara visar. Samtidigt som att det är svårt för våra barn att tänka innan så måste man jobba med det med...När det handlar om farliga saker. När det gäller anda saker, som at riva tapet på sitt rum med mer, så skadar det ingen, så det ser vi ju självklart genom fingrarna på...

• norgesessan

Och vi pratar när det är lugnt om varför det blir som det blir, att han inte menade att göra så, med mer. Så han är ju inte utan det.

• norgesessan

Fortsätt kämpa på ang. hjälp i skolan. Vi har inte behövt kämpa, har en kanon rektor på hans skola (går i förskoleklass) och han har ressurs ut skolåret.

På hans förskola var det jobbigt dock...Den rektorn var inte nådig...Vi fick iallafall rätt, och han fick ressurs innan han blev diagnoserad. (Personalen kämpade med oss..) Vi fick bra hjälp från Bup med.

• norgesessan

Nejnej, tog det inte illa upp, bara förklarade varför jag gör så.. Står för vad jag gör.

• norgesessan

Jag vet ingenting längre....Har tackat nej ang. Emil, Jonathan är redan vaccinerad, maken ska vaccinera sig, jag komemr att tacka nej...Men så börjar ju tankarna virra...

• norgesessan

Emil har varit så otroligt hyper idag!!!! Fruktansvärt...Nu är han äntligen lugn... Jag, Jonathan, en kompis och hennes dotter som också är 4 var på barnmässan idag, så han och Isabelle var hemma med maken... Då var det lugnt.. Sen var kompisen och dottern med hem, vi gjorde middag (maken var då ute på ett par ärenden) och Emil triggade dom små så in i...... Sen kom maken hem, och sen kompisens make, sen åt vi. Jag och kompisen stannade kvar på köket, och tog ledigt från buset...Det fortsatte efteråt också... Imorgon ska vi till dom, det blri nog stirrigt då med, men dom har trädgård och bor på landet...Underlättar endel...Hoppas på bra väder..

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig