Kims mamma skrev 2009-11-03 18:15:08 följande:
Okej, håller tummarna för dem. Jag vet ju exakt vad de går igenom. Vi har gjort dessa försök med hjälp 1 insemination, 1 avbryten IVF, 2 fullständiga IVF/ICSI och 1 heminsemination. Så alla försök på egen hand innan utredning och efter alla försök med hjälp. Men när jag fick detta jobb som jag har nu. La vi allt på hyllan. För jag ville göra kariiär. Men nu kommer det bli ändrade planer, om allt går vägen. Men det är helt okej för oss. Tänk att jag ska bli mamma igen och min man ska bli pappa. Jag kan inte fatta det. Hoppas nu bara på att pyret får stanna kvar i min mage.
Vilken resa ni har gjort!! Vad tufft!! De har gjort utredning o det visade att både ägg o spermier är i toppform, men att hon inte har ägglossning. Efter hormon#grejs2 för att stimulera till det blev hon gravis, men det var utomkveds så de fick ta ena äggledaren. Sen blev hon gravis igen men det slutade likadant o de fick då ta den andra. Nu blir det IVF o hon börjar med sprutor idag=spännande!!
Förstår att du är orolig, men allra allra oftast så slutar ju en graviditet i total lycka:) Håller alla tummar o tår för dig o hoppas att du får må bra de kommande månaderna o slippa illamående o annat, så att du kan njuta av din nya tillvaro som lyckligt gravid:)