ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
Tycker att du gör helt rätt som bara ber henne bjuda hennes "rikiga" vänner! Så hade jag med gjort!!
Tack för en ny tråd!! Säger som övriga..tack gode gud för denna tråd:)
Tycker att du gör helt rätt som bara ber henne bjuda hennes "rikiga" vänner! Så hade jag med gjort!!
Tack för en ny tråd!! Säger som övriga..tack gode gud för denna tråd:)
Idag var båda små barnen inne på Matildas rum med stängd dörr och det var tyst!!!? Hrmmm brukar inte stämma då! Gick in o kollade.. då har de hällt ut alla lådor o korgar med grejor över hela rummet o sitter o leker med vad jag tror är vatten, som de har rivit ner små små pappersbitar. De vevar med skedar i detta o kokar soppa!!
Jag sa: Men vatten, det vet ni att ni inte får ha på rummet! -Det är inte vatten säger Matilda, Anton kissade i grytan!!!
Rätt kul i efterhand men inte i stunden..Bläää.. Fick tvätta hennes matta o alla saker! Men nu är det rent o luktar gott där iaf! Dom är iaf inte idéfattiga de små liven...;)
ha ha jag skrattade bra jag med sen:)
Ang detta med tv-program. Matilda vill ju gärna se samma o samma o samma o sen pang bom ska det bytas.. Nu är det pippi för hela slanten.. DVD-filmer är det värsta jag vet- Ändå att vi har dom i ett barnsäkrat skåp så trycker de ju bara ut skivan ur dvd:n o sen slängs den på golvet o stigs på o drrraaaasss på golvet, eller kastas freesbee med o så är den sönderrepad o funkar inte.. samma visa varje gång!!
Vi köpte en inspelningsbar boxer o den är guld värd! Minnet är på 160 gb. Verkligen ett tips!!!
Ludenben: NJJUUUUT nu när du är ensam så att du har energi imorgon o sooov! det hade jag gjort;) Har du ingen god bok att läsa? Wallander börjar kl 21 om du gillar det!
Trollet Ludenben skrev 2009-10-11 20:19:32 följande:
Men vad smart!! Att jag inte tänkt på det!! Vi har ju så att vi kan bränna ner filmer o musik från datorn, då borde vi väl kunna kopiera oxå?? verkligen supersmart! Att jag inte kommit på det jag som är så smart (ironi) ;)
Måste berätta ngt kul!!
Jag ska på kurs 3 dgr mellan 9-16 med start imorgon. Kursen kostar 6500kr men jag får den gratis genom att jag styrelsemedlem i Attention:)
StudioIII - Förebygg o hantera utåtagerande beteenden!
StudioIII är en engelsk organisation som erbjuder utbildningar baserade på forskning och klinisk prövning. National autistic society i England kräver att all personal på deras enheter får denna utbildning!
Ska bli superkul o jag får betald lön av mitt jobb för att gå på denna:)
Tack Ludenben o "Grattis" till att du fick behålle 1/2 VB. Skönt när det e inskickat o klart o man slipper det på ett tag.. Mitt hade gått ut med så jag fick söka om o fick samma samma från i somras o fram till 2016. Nu när Antons utredn är klar ska jag dock in med en om honom. Men då är det ju bara han iaf.
Tack Ludenben! Ja två hela hade juunderlättat en hel del. Då hade jag sagt adjöss till jobbet för ett par åt kan jag lova!! Vilat upp mig o städat o gjort sånt som jag vill under de timmar barnen kommer att vara på dagis o skola nästa läsår (8.40-13 må-to) så det blir att se till att överleva
Elegi! Skönt att det är klart nu!! Hoppas det funkar bra med medicin!! Här var det möte med alla på skolan (lärare (berörda) rektor, skolsköterska, elevvårdstem o spec.ped) inne på BUP o vi föräldrar var oxå med- Det var superbra!!
Likadant på dagis efter matildas diagnoser
Hej alla!! Hur har ni det??
Vi har varit o lämnat de små trollen hos farmor o farfar. (avlastningshelg) o vi ska hämta dom imorgon!! Inatt ska det alltså soooooooooovas:) så underbart häääärligt:)
Idag ska jag sanera hela huset;) damma, dammsuga o svabba, byta alla sängkläder o ta toaletterna. Sen ska det höstas i trädgården o jag hoppas hinna med lite pluggande oxå.
Äldsta dottern är hos sin biomamma denna helgen o vi har bara äldsta killen hemma 11år. Ska mysa o äta gott ikväll o rå om varandra!!
Brukar alltid ha dåligt samvete när vi lämnar de små denna helgen men INTE idag. Hade en hemsk morgon efter en hemsk natt OCH en bedrövlig vecka där det handlat om att överleva timma för timma i princip! Idag ville de små till farmor oxå o det underlättar ju o känns såååå mycket bättre då!
Hoppas att ni alla får en bra lördag!
Kramar i miljoner
Hej trynet!
Jag kan inte svara på om ditt barn kan ha ADHD eller inte men att barn med adhd "bara" har svårt med myror i rumpan stämmer inte. Det är så mkt mer som de har svårt för.
Tex så är det väldigt olika oxå hur det yttrar sig.
Mina barn var tex väldigt svåra med att få in i rutiner. Hade (har) väldigt svårt med mat o olika koncistenser. Svårt för höga ljud (förutom dom de själva skapar) sömnstörningar, svårt för beröring o kläder med hårda sömmar eller knappar o blixtlås. Lyder inte o verkar inte lyssna trots att man vet att det inte är fel på hörseln. vanlig fostran funkar liksom inte på dom. Extremt rutinberoende o därmed väldigt svårt för förändringar. Extrem hög smärttröskel etc etc etc..
Om du googlar på "adhd symtom små barn" så hittar du info där. Känner du igen din son o ff är orolig så tycker jag att du ska kontakta BVC. Nu är ju sonen så liten ännu så utredn kan inte göras ännu. Mina blev remitterade vid 2,5 års kontrollen men de har bredare problematik än "bara" adhd. BVC kan remittera till BHV-teamet för bedömning av sonen. De om det!
Vi finns även här för att stötta o g e råd o tips på vägen! Det är bara att fråga på!!
Välkommen hit!!