ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
Kram sol1!!!
Kram sol1!!!
Men vad bra att det fins psykologer som den personen!! Nu behöver inte bup kontorer med, allt kan skötas via internet... Inte behövs Bup häller, för man ska ju bara ignorera allt och behandla barnet som ett friskt... (Hm....förkylning????)
Jag har också svarat....Fast jag fattar inte vem som är vem där Jag gjorde det lättare för er med mig
Min son var bara väldigt aktiv...Fast när han var så liten var det bara roligt tills vi trodde han hade kommit i en i en tidigt trotsålder. Då var han nog typ 1.5 år..Hade inga adhd mistanker då.
Han pratade inte speciellt bra, bara några ord. När han var 2.5-3 år började vi mistänka mer...Det var då allt började så smått med bvc, psykolog, bup med mer....
Gick regelbundet till bup med honom ( 3 timmarsträff varje vecka ett halvår), fick en språkförseningdiagnos där...
Sen var han 5 år när vi började adhd utredningen, och han fick diagnosen ett par månader senare..
Men i den åldern (1-1.5 år) händer det så otroligt mycket, så ta det lugnt. Prata med ditt bvc om dina mistanker om du fortfarande tror det är mer än bara trots eller något annat.
Carita, kramar!!!
Pcalma...Sjuk FK, varför skulle man inte få vabba? vi fick ju vabba under diagnoseringen med mer...
Sol1, jag har ditt ex upp i halsen nu....Vilken skitstövel!!
EyeQ får min andra son med, det är hjärnföda, inget adhd relaterad. (fiskolja)
3-4 veckor har jag för mig, tror inte det var inbillning, för vi sa inte till på dagis att vi hade börjat ge..Bara att vi tänkte börja med det...Hans ressurs märkte också skillnaden. vi märkte att han slutade smälla i dörrar, och han klarade av att bromsa sig själv lite oftare...(gjorde han inte alls innan).
Solskina, diagnosen var tyvärr nödvändig för rektorn för förskolan...Vi kämpade oss till en ressurs innan diagnosen, men det var verkligen inte lätt..Hade bup, förskolepersonalen och psykologen bakom oss. När han väl fick var det bara för en termin i taget....Så onödig påfrestning för oss.....(Och personalen).
Vad skönt Petra!! Emil har varit utan ressurs i 2 dagar nu, har hämtat honom innan mellanmålet (drygt en timme innan normalt), sen har dom andra sätt till honom lite extra. Det hade fungerat bra. Imorgon skulle han vara tillbaka igen. Fattar inte hur det skulle gått med bara en lärare...
Hos oss är det skolans rektor.
Blir det negativt får man bara kämpa vidare...
Få på papper hur läraren ska lösa situationen tex.
Alla barn har ju rätt till nödvändigt stöd..