Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Det sköttes definitivt inte smidigt...Självklart ska man ha samling först!!

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

När vi gick cope kursen på Bup var det samtidigt ca. 4 träffar för tonåringar...Tror inte det var så många som kom dock...Skulle vilja vara med i en föräldragrupp....Så som det blev under rasten på copekursen...

• norgesessan

Jammen herregud!!!! Hur kan han inbilla sig att han straffar dig? Det är ju sonen han straffar....Det är ju han som är orsaken till att sonen mår dårligt...

• norgesessan

Emil vet att han har ad-hd, men jag vet häller inte hur man ska göra med andra. Han ska på sitt första kalas utan oss imorgon (han har inte varit på renodlade barnkalas innan), och jag känner inga föräldrar i hans klass eftersom dom började i höstas, och alla barnen är nya för oss. Jag har frågat specialpedagogen på skolan, och kom fram till att vi inte ska säga nåt ennu, bara säga att det är hans första kalas, att han kan vara rätt så blyg, och samtidigt oförsiktig, men att det kan gå jättebra... Och lämna mobilnr och säga att hon kan ringa direkt om det är nåt...Sen leker vi på en lekplats i närheten en timmes tid ifall det inte funkar...Klarar han sig en timme går det nog bra....(Kalaset är på ett lekland).

• norgesessan

Det hade gått jättebra på kalaset, vad glad jag blev
    Det var nog nyttigt för dom att träffas utanför skolan också, så dom blev bättre kända med varandra.

• norgesessan

Vet inte vilken som är mest effektiv, men vi använder EyeQ

• norgesessan

Han fyller 7 i Januari, Har använt det ett år iallafall...(tror jag). I början såg vi en förändring...Från att smälla i dörrarna slutade han nästan med det, han klarade av att stoppa vissa konflikter själv, utan att det gick över till utbrott, sen kom det endel tillabka igen, men jag tror det det fungerar en bit iallafall. Lillebror får också (har inget). Man ger 6 kapslar per dag i 12 veckor först, sen är det meningen man ska minska till 2, men med honon minskade vi bara till 4...(lillebror får två).

• norgesessan

Precis, det är därför lillebror också får..

Någon som vet när man kan börja ge en liten? Dottern är 10 månader nu, tänkte ge henne nåt liknande när on kan få det..

• norgesessan

Leonid, vad synd...

Jag ser också snabbt vilka situationer som gör Emil förbannat, och vilka fel man kan göra...Andra som inte har en aning on hur det är, eller känner barnet gör många fler fel, utan att lägga märke till det...Och ser bara ett barn som "utan orsak" blev förbannat...

Med Emil underlättade det att hålla fast honom, men det var när han var liten, det behövs inte mer..Tror inte det hade fungerat häller, nu är han ju för stark....

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig