ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
hahaha vad ni är roliga
hahaha vad ni är roliga
Kramar till alla som behöver det... en särskild till carita som har det jobbigt!! Har inga råd till dig direkt men kramar får du i alla fall.
Denna dagen har vart förvånansvärt lugn. Han har sittit i 1,5 timme och kollat på tv utan att ha gjort ett enda ljud i från sig. Och han har inte hoppat i soffan heller.
varita: fy vad jobbigt önskar verkligen att jag hade nåt vettigt att komma med som kunde vara till nytta för er där hemma. Men du är i alla fall inte världens dåligaste mamma för att du tappar orken, du är en supemamma. Det är inte lätt att alltid, jämt ha ork och energi.
Vi ska köra igång med belöningssystemet ormen idag. Håller tummarna för att det ska funka. Nu är han väldigt inne på detta och förväntansfull. Få se om det håller ormen igenom Värt ett försök i alla fall.
Twistedsister: men vilken skola. Om det är något våra barn behöver så är det ju struktur. Frodo skulle bli helt ding om hans skola var så rörig. Finns det någon annan skola som inte ligger allt för långt bort som ni skulle kunna byta till?? Är det nån ny sorts grej som de har inför att barnen får välja själva vad de vill jobba med?? Så är det verkligen inte på sonens skola, varken i hans resursklass eller i den vanliga klassen han är med i.
Frodos klass har med arbetspass, eller de använder det namnet istället för ordet lektion men de är bestämda ämnen som är förbestämt och upplagt av lärare. Här gäller fri lek på fritids och på raster.
Den här morgonen är jobbigt han vaknade halv 5. Körde han tillbak i säng. Då kom han 5:10. La tillbaka han igen och då kom han 5:45 och då började Dora på nickelodeon så då satte han sig för att se det. Eller satte och satte, hoppade i soffan. Jag stängde av och han har bara farit runt här som en virvelvind hela morgonen. Gapat, viftat med armarna över allt, sprungit, inte lyssnat eller gjort som jag sagt. Ormen lyckades klart inte heller. Han har äta upp maten utan att söla. Eller rättare sagt ta maten på skeden/gaffeln och stoppa den i munnen och bädda sängen. Men sängen har han på kvällen för den bäddas till natten för att han river ut allt i den på dagen. Så inget klistermärke till denna måltiden. Vi får se hur det går i eftermiddag. I går var han på gott humör och ormen var världens roligaste, idag helt likgiltig.
Har era barn stort rörelsemönster? Frodo har enormt. särskilt gällande armar. Han viftar, slänger och har sig med dom utan att se att det är andra runt omkring. Det gör ju att han ofta välter ner eller ut saker som glas vid bordet och sånt.
pcalma: yviggheten i rörelsena måste ju komma från dignosen... Frodo är inte klumpig i benen längre, grovmotoriken har blivit bättre men i händerna är det fortfarande mycket.
Håller tummarna för att det ska gå bra hos tandläkaren och på sjukhuset med proverna
Här blir det ingen vila ska hälsa på pappa på sjukhuset. I helgen kommer svärpäronen. Funderar på om jag ska ta städningen idag eller imorgon. I morgon är bäst för dagen efter man städat ser det ändå ut som ett bombnedslag när Frodo dragit fram. man plockar och plockar och ändå ser det ut så här...