ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
Kram!!
kikar in och skickar kramar till alla som behöver det (en extra till tristiania)... efter en kaosdag verkar det ha lugnat sig här. Sista dagen på jullovet imorgon och sen börjar skola och fritids äntligen.
twisted sister: ja säkert är det en sån vanlig syskongrej. Frodo är 7 år och lillebror är 10 mån. Han har vart ensambarn så länge så jag tror mest att det är vanan att vara ensam på saker.
Däremot är han väldigt svår i relationer till andra barn. Där ska det vara rättvisa. Och han är en liten besserwiesser som gärna tillrättarvisar andra. Ingen får göra nåt han inte gillar, han ska styra leken och allt ska vara på hans villkor. Är det nån form av orättvisa eller någon annan gör nåt han inte gillar så regarerar han omedelbart genom att gapa på de andra barnen, säga icke önskvärda saker eller bli allmänt rörig. Vad man får göra och inte får göra är viktigt. Han kan tillrättavisa helt okända ungar som får godis i affären då det inte är lördag.
är det fel på fl eller är det fel på min webbläsar?? Citaten ser helt konstiga ut
Tristiania: du samlar i alla fall på nåt kul Värre med de som samlar på skräp.
Många förstörda grejer blir det som småbarnsförälder tänker på pcalmas 8 och två lingons mobil. Frodo gjorde sönder mina glasögon, fick tag på dom och bara bände dom ut och in. Det har jag inte släppt än haha. Fick sjukskriva mig från jobbet som brevbärare för jag såg ju inget Sen har han i ilska kastat sönder två trådlösa telefoner (den ena telefonen av de två hade två handenheter och bägge två attakerade han). Då blev vi trötta på att springa och köpa nya telefoner så vi köpte en stöt/fukttålig istället. Egentligen en arbetstelefon men vi tyckte vi behövde en tålig. Han har inte kastat den en enda gång och vi har haft den i snart 3 år. Förbjuden frukt smakar tydligen bäst Elias har bara lyckats spy över laptopen hittills. Hoppas att det stannar vid det haha.