-
carita1974 skrev 2009-10-08 18:48:33 följande:Var till doktorn med son nr 2 ...p.g.a att hans ena kroppshalva hänger inte riktigt med..inkl att ögat hänger...vi tror det har nått samband...och vi ska gå egenom både röntgen...m-röntgen...m.m sjugymnastik...dom tror det beror på att han har funktions hinder,...men vill utesluta allt medicinskt...så säger läkaren nått som får hela mej att stelan..jag vet ju att son nr har andra problem än son nr 1...doktorn misstänker autism och vill att vi ska uppsöka habiliteringen så snart som möjlig...I killarnas anamnes: Faster m son : adhd & AS Halvbrodern till mina killar : AS& adhd....och dom andra i bions släkt har säker det oxå...fast dom inte kollat upp det...Tack vare det då så rekomendera doktorn oss alltså att få remiss till hab. Det kändes tungt att höra just ordet autism...även om jag och maken länge funderat vad som är " fel" på son nr 2...Maken är inte pappa till 1 och 2...bara till 3:an....
-
Hej hej tjejer...Guud vad det är svårt att hålla modet uppe ibland..ibland känns livet med sönerna såååå deprimerande...dom är ju inte som andra barn...och alla dessa mammor och pappor som tycks veta hur det är att leva med 2 bokstavsbarn...när dom inte ens har egna...det tar både psykiskt och fysiskt på en...blir så arg på folk runt om som ska tycka så myckle..som det här med barnledighet...JAG BEHÖVER det för att orka..orka ta hand om alla mina 3 barn...vila upp mej och ladda batterierna...alla dessa trådar om hur dålig mamma/pappa man är om man har barnvakt etc etc....WALK A MILE IN MY SHOES...oxh säg sen samma sak...trust me...dom kommer ändra uppfattning...
Usch..idag är jag på hugget och lite små ilsk...den berömda veckan på ingående och folks idiotiska kommentar...F´låt...behövde skriva av mej.... :-S -
Tack vännen!!elegi skrev 2009-10-13 18:59:33 följande:KRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMM MMMM
Trollet Ludenben skrev 2009-10-13 19:04:10 följande:Skit i idiotitrådarna. Här är man dålig mamma så fort man andas. Hade det inte vart för denna tråden hade jag avreggat mig för länge sen, men denna tråden är för mycket värt för att göra det Klart man ska ha barnvakt... hur ska man annars orka. Jag har bara ett bokstavsbarn men jag skulle inte klarat mig utan att någon gång ha avlastning. Och gissa vad, min mamma har till och med vart barnvakt åt Elias 7 som är 7 mån inte över natten men under en kväll så vi kunde gå på bio. Det var underbart att kunna gå på bio med sambon och koppla bort föräldrarollen för ett slag.Du är den bästa mamman åt dina barn. Men om man inte har barnvakt blir man inte den bästa mamman för då orkar man inte.Jag gör massa saker som det är näst intill dödstraff på här på familjeliv. Jag har haft mitt barn extra på dagis fast jag inte jobbat, har handlat efter jobbet innan jag hämtat på dagis, nu går han på frititd och det är bla för att JAG ska få avlastning... så skit i dom löjliga typerna i trådarna här... Du är en supermamma....kramTack!Har 2 bokstavs barn..och det kostar...tro mej..du och resten av tjejerna i denna tråd vet det...blir så less ibland...orkar inte försvara mej.Blitt hemma fru igen..jobbade ett tag men orkade inte...måste få andrum..och enda gången det blir det och jag får tid att sköta hem/tvätt och allt annat är när det är skola och dahgis..Många kramar till dej för ditt inlägg!!
Kims mamma skrev 2009-10-13 19:44:18 följande:Många kramar till digTusen tack! -
Vill bara skicka en stor kram till alla er här inne...sa nyss till min man hur mycket ert stöd betyder...att "prata" med några som vet hur det är...och som inte tycker man är en dålig mamma när man sackar ihop och tycker livet är pest!
TUSEN TACK TILL ALLA MINA TJEJOR HÄR INNE!!! God bless U !!! -
Trollet Ludenben skrev 2009-10-14 18:17:59 följande:
Carita: här finns gott om präktiga typer Dagis/fritids har många syften. Jag hade min son 35 timmar i veckan på dagis i 3 år trots att jag var arbetssökande. Fick dispens just för att det skulle vara avlastning. På det viset har jag fixat det utan stödfamilj. Hade jag inte fått avlastning via dagis så hade stödfamilj vart ett måste. Jättebra med stödfamiljer för dom som känner att det är bra för dom. Tycker inte illa om stödfamilj på nåt sätt men jag känner att jag är för starkt bunden till min son för att lämna honom så. Hade det vart nån släkting som vart stödfamilj var det en annan sak men inte till nån okänd. Och det har känt jättebra att dagis har kunnat ta den avlastningen som jag behövde. Så för oss är dagis: avlastning, ett ställe för lek och lärande, samt ett ställe där han får vara medans jag jobbar/går på af:s aktiviteter eller liknande. Och jag känner inte det minsta dåligt samvete för det så länge som jag vet att min son har det bra. Nu går han på fritids till kl 16 varje dag och det är jättebra både för han och oss hemma. Tycker bara att det är tragiskt att det är så många människor, här på fl särskilt som är så inskränkta och älskar att leka hobbypoliser. Hoppas det är en syssla de enbart gör här och inte IRL.Så massa kramar till dig medHejDet är lite så för oss oxå med dagis/skola/fritids.
Hade stöd fam. men dom sprang och skvallrade om våra problem och diagnoser...så det avbröt vi så snart vi kunde. Pojkarnas pappa tar dom mer nu... varannan vecka...och bara en åt gången..så direkt b-l blir vi inte...Kram C -
Trollet Ludenben skrev 2009-10-14 18:19:20 följande:
Kramar till dig med... känner samma sak. Denna tråden betyder massor.Här tycker nog alla att livet känns pest vissa dagar/perioder och det är skönt att hämta stöd här...AAaa...visst gör den
Att dela både skratt och sorg med nån som vet hur det är och hur det känns....Kram -
Trollet Ludenben skrev 2009-10-14 18:33:32 följande:
meh vad var det för knäppgökar som springer och skvallrar om diagnoser och problem? Oproffsigt. Förstår att ni bröt det samarbetet. Bra att pappan tar dom mer i alla fall, lite lättare för dig kanske (såvida det funkar).Jo..skulle önska att han tog dom samtidigt...så kunde dotterns farmor ta dotter...skulle vara skönt att få en helg utan barn..bara jag och maken...
En glad nyhet är att Jeppe kommer få skolskjuts..
Så nu släpper den bördan från mina axlar....det tär mentalt att släpa med alla 3 vid lämning och hämting av Jeppe...då Jesper och Oliver kan sätta sig på tvären och skrika och bråka...och sitta på en buss med alla 3 ...mmm...kan ju lova att man är rätt trött i nerverna.... -
Idag känns det lite som jag behövet eXtra kramar...Vi har nu fått diagnosen...gränsen för särskola...
Han har ADHD..men inslag av Aspergers..han kommer genom gå en lättare undersökning av puls...blodtryck m.m ..sen ska han äta strattera.
Hoppas innerligt att det kommer hjälpa honom!
Det har ju hjälpt mej....Nekar Bio pappan honom medicinen så är jag inte tvungen att lämna dit honom...och det känns skönt!Han är ju så emot cirkadinet...
Mm...nu ska jag gå och äta lunch och samla mek lite och låta allt jag hört idag sjunka in...Kram till er andra -
Trollet Ludenben skrev 2009-10-19 13:39:51 följande:pcalma skrev 2009-10-19 13:10:56 följande:Kramar i massor till dig gumman!!Carita: skickar med ett gäng kramar!!!!!!!Tack...idag behövs dom..det känns...det var lite jobbigt att få det på papper..även om jag visste att något inte var som det skulle...usch...TACK för ert stöd!!Ni är sååå GULD VÄRD!!!
-
Kims mamma skrev 2009-10-19 15:04:37 följande:
Kramar i massor.mammat2 skrev 2009-10-19 15:07:05 följande:tusen kramar i massorelegi skrev 2009-10-19 20:44:19 följande:Kramar i massorAlexandra fick ju ADHD diagnos i måndags förra veckan (och idag var vi hos läkaren på BUP )men det kändes helt okey för jag var så inställd på det men jag fasade för just det att dom kanske hittade nåt som inte jag sett... men det blev inga större överraskningar...inte större än att hon skulle börja medicinera, det hade jag inte riktigt räknat med, men imorgon börjar hon med RitalinTACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!norgesessan skrev 2009-10-19 22:23:34 följande:Carita, kramar!!!Pcalma...Sjuk FK, varför skulle man inte få vabba? vi fick ju vabba under diagnoseringen med mer...Sol1, jag har ditt ex upp i halsen nu....Vilken skitstövel!!