Inlägg från: Unicorn73 |Visa alla inlägg
  • Unicorn73

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Ja då lägger jag denna i mina favvisar .
    Tack så mycket elegi!
    Tur vi har dig som håller ordning & reda på trådarna

• Unicorn73
    elegi skrev 2009-10-08 22:48:31 följande:
    Tack tjejerOrkar inte kommentera så mycket som jag brukar, har inte ork helt enkelt, men ajg tänker ständigt på er.Är lite mycket här just nu vaccinationer, rörborttagning, ADHD utredning ja listan akn göras oändligKRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMM
    Det är lugnt...finns gånger då jag inte heller orkar kommentera utan bara läser.

Håller med vad Trollet Ludenben skrev i sitt inlägg till dig: vi med dessa barn har alltid mycket i huvudet och är ofta trötta av alla möten, utredningar, barnens svårigheter osv.

Hoppas din lista snabbt kortas efter hand.
    Kramar till dig!
  • Unicorn73

trollet ludenben: hoppas det var ok att jag lånade lite text från ditt inlägg . Det var så bra skrivet tyckte jag .

• Unicorn73
    leeena skrev 2009-10-08 23:00:00 följande:
    Ville bara säga ,att jag är så glad att jag hittat den här tråden! Trots allas svårigheter och jobbiga dagar som jag verkligen önskar att vi alla slapp så är det så skönt att hitta en plats där vi ,jag och min W,passar in och där man faktiskt kan få råd/stöd ifrån någon som upplevt samma sak!Försöker man sig på att skriva något någon annanstans så får man istället höra "vad är det för fel på barnet alt.dej som förälder" eller " det är bara att säga ifrån,du måste sätta gränser /inte vara så sträng " etc etc....Därför är det så skönt att ni finns!! Att se att någon annan kämpar med samma sak och med samma frågor som jag,gör att det på något vis känns lättare!Skickar kramar till alla som behöver dem!
    Ja det är verkligen skönt att få prata av sig med andra i samma/liknande situationer. Man får lite ny energi när man vet att man inte är ensam.
    Jag har haft väldig nytta av alla dessa goa mammor i denna tråden....man får råd/stöttning/tips & en himla massa kramar . Här är inga frågor för dumma för att ställas & det finns i regel alltid någon/några som kan svara.
  • Unicorn73

Massa kramar till alla som vill ha & behöver....bara ta för er

Orkar inte kommentera idag.....hjälpt ett par vänner att röja & städa idag & nu är jag helt slut i batteriet......

• Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-10-11 07:24:12 följande:

jag tar allihopa kramarna för vi har en jobbig morgon.... skickar tillbaks till dig med.Sonen vaknade vid 6 och har stissat runt. Han hittade spindelmannen och tarzan på disney xd och började härja här så jag fick byta kanal till bollibompa. Känns som om det är lite fredligare där
    Gjorde du rätt i .
    Tack för kramarna.
    Jösses vilken tidig morgon du fick. Gissel det där med tv-kanaler....här är det disney channel som går dagarna i ända....fast ibland kollar han på Discovery Channel.
  • Unicorn73
    pcalma skrev 2009-10-11 17:20:58 följande:
    Idag var båda små barnen inne på Matildas rum med stängd dörr och det var tyst!!!? Hrmmm brukar inte stämma då! Gick in o kollade.. då har de hällt ut alla lådor o korgar med grejor över hela rummet o sitter o leker med vad jag tror är vatten, som de har rivit ner små små pappersbitar. De vevar med skedar i detta o kokar soppa!!Jag sa: Men vatten, det vet ni att ni inte får ha på rummet! -Det är inte vatten säger Matilda, Anton kissade i grytan!!!Rätt kul i efterhand men inte i stunden..Bläää.. Fick tvätta hennes matta o alla saker! Men nu är det rent o luktar gott där iaf! Dom är iaf inte idéfattiga de små liven...;)
    Hmmm, vet inte om jag ska skratta eller gråta (min son har hittat på div sådana dumheter nämligen).....men först säger jag örk & blä.
    Haha dessa påhittiga barn . Fast man blir ju inte så glad när man upptäcker det först.
  • Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-10-11 19:50:02 följande:

Ja, det var tidig morgon men sen lämnade jag Frodo hos mamma för att följa sambon till tåget. När jag kom hem ville han sova där och han kommer 7:50 imorgon bitti för att hämta grejerna och gå till taxin. Så dagen har vart lugn annars Bra med många kanaler. De där disneykanalerna är ju flera stycken. tror vi har 6 st kanaler med barnprogram. Det är räddningen här när det är som värst men måste de visa tarzan?? och pokemon... riktig dynga.Först ogillade jag Dora utforskaren men nu har jag kommit på att den är ganska bra. Sonen har blitt en fena på de lättaste engelska fraserna så den är till nytta till skillnad från tarzan haha
    Skönt att du fått lite lugn & ro idag.
    Håller med dig om Tarzan & pokemon....finns ju så mycket annat bra barnvänligt de kan visa.
    Ja Dora kollade min son oxå på. Ibland på morgonen brukar han kolla disney playhouse....trodde dock att han tyckte att han var för stor för att kolla det.
    Kanon när de kan snappa upp lite bra fraser på engelska .
  • Unicorn73

Trollet ludenben: Skönt att den är inskickad & att du fick behålla ditt 1/2 vårdbidrag. Är ju alltid ett gissel när ny ansökan ska in....därför gör jag som så att jag tar alltid kopia på det jag skickar in så kan man gå tillbaka nästa gång man ska skriva & kolla vad/hur man skrivit .

Pcalma: Helgrymt . Du får berätta sen när du varit på den hur det var & om det är något man kan ha nytta av så att säga.

Elegi: Skönt att det äntligen blivit klart med utredningen. Lycka till nu med medicinen.

• Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-10-12 21:42:59 följande:

unicorn: japp, kopior är gjorda. Sparade bara själva bilagan till överklagan sist och den var lite för torftig. Nu har jag sparat allt
    Ja det är lika bra. Jag har en sån där gaffelpärm & den är FULL av papper ang sonen...dels från skolan, BUP, F-kassan & lite annat. Jag skriver ju alltid egna bilagor ang vårdbehovet (de där olika punkterna de tar upp i ansökan) på min dator....man kan skriva så mycket mera...platsen på ansökan är ju ganska minimal om man säger så .
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig