• catmat

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Johlin: Det har blivit trångt pga av cystan som fortsätter att växa,
    Kul att det går så bra på dagis

Rafiikki: Jag skrev fel. Det blir op vecka 43

Vi har inte fått kallelse till vaccinering men det kommer väl

• catmat

Om A får kallelse så får hon vaccicnet

• catmat

Johlin: Jag önskar er en trevlig kväll. Njut! Det är viktigt att ta hand om varrandra{#lang_emotions_smile}

• catmat

Trollet: Tänker på er. skickar bamsekramar. Låter jättetufft.

• catmat

Angelica har fått kallelse till vaccinationen. Det ges i skolan. Det ges två doser och med tre veckor mellanrum. Angelica kommer att få.

• catmat

A har inte fått dörröppnare till de tre dörrar som hon måste passer innan klass rummet. MEN i dag har hon fått det. Det tråkiga är att man måste TJATA så.

Jag bad ledningen sätta sig i en rullstol och sedan öppna dörrarna och de klarade det inte

• catmat

Rafikkii: underbart att hon äter. Skönt att ni slipper knapp

Draemrose: A använde rullis på dagis för att hänga med. Den användes mest som en "bil". Skulle kompisarna gå till ett annat rum så tog hon rullen och när hon kom fram så klev hon ur. Vi hade aven en vagn (liknade en läragå vagn) som hon använde. Den var så stabil att hon kunde bli skjutsad i den eller kompisarna kunnde åka i den. Vår sjukgymnast så också så att A kunde bli bekväm med rullstolen men det har inte hänt än.
    hur mycket hon använder rullstolen går i våger, men den är alltid med. Jag har märkt att om rullen är med och vi inte säger nogot då använder hon rullen som en "bil" på dert sättet sparar hon energi och orkar vara med på aktiviteterna istället fär att lägga all energi på att förflytta sig

• catmat

trollet: Tänker på er!!! Håller alla tummar att ni får åka hem. 50 dagar är mycket

FrökenW: Godbättring till M. Häftigt med ståskall och stårulle.

Rafikkii: Förstår att du inte vill släppa grejor framoch tillbaka. Hoppas ni finner en lösning

Jihlin: Det värmer alltid när SG tycker de går bra/ rör sig bra

A var på ridning i går. Hon ramlade av. Det gick bra, hon landade på rumpan. Jag tror hon blev mest rädd

Jag tycker A börjar att bli svankig i ryggen. Är det nogon annan som har märkt/tycker det

• catmat

Tnngeling1974: Det lät ju kul att de investerat i en lekrullstol. Jag har sett rullstol och skenor till docka. Men jag har aldrig sett en lekrullstol som de kan leka med på dagis. Hab bjöd in föräöldrar och barn och så hade vi en tävling föräldrar mot barnen. Barnen vann förståss

Bra tips om att be om en begagnad. Det ska jag prova

Det låter ju bra att få två uppsätningar av sakerna. Det har vi aldrig fått, utan jag har konkat det fram och tillbaka

Kram till Trollet ! Hoppas  ni kommer hem snart

• catmat

Tingeling1974: Vilket underbart dagis. A var förtjust i en saga där det var en tjej och hennes kompis bakade en kaka men tjen stod i sin stårulle under tiden hon bakade. Sedan åkte de ut i skogen och plockade blåbär och tjejen hade sin skoter. I skogen hade en massa äventyr. A älskade den sagan. vi skulle läsa den varje kväll.

I dag ska A tävla i 25 m bröstsim.

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7