• OktBebbe09

kliande och svullna fingrar..vad är detta nu då?

Blir galen! Igår på eftermiddagen så började ena fingret att klia och fingret svullnade upp lite. Trodde att det skulle ge med sig, kändes inte alls så farligt..Sen fick jag två utslag på armen som kliade lite, men det har gett med sig och kliar inget längre..

Inatt vaknade jag av att jag kliade mig över hela händerna och jag kände hur svullna fingrarna var..Sen började det klia under fötterna, men det har gett med sig nu också..Men nu på morgonen när jag vaknade så kliade fingrarna som aldrig förr och dom är svullna som prinskorvar, jag kan inte knyta nävarna ens..Vad kan det här vara? Nån annan gravid som haft det så här?? Är i vecka 34-35!..Kan man göra något åt kliandet??

• Svar på tråden kliande och svullna fingrar..vad är detta nu då?
  • OktBebbe09

Ja det är verkligen sjukt jobbigt med allt detta kliande..man blir ju totalt galen..helt underbart att man fått tavegyl nu som lindrar lite i alla fall..Det ärså dumt bara att man blir så trött av tabletterna bara..man går som en zombie på dagarna..hehe! Men hellre det än att man kliar ihjäl sig!

• Mideriaa

hej jag har också haft detta besvär jag fick på 2 av mina figrar och sen på hälarna
    men det jag använder är bara kylbalsam och det fugerar väldigt bra. kommer inte ihåg om jag har pratat med min mb om det men nu har det inte kliat på länge så det är nog bara gravid klåda :) men det är ju bra att kolla upp de.

• zophija

precis sådär som du förklarar fick min man efter det att han hade gått på kåvepenin en vecka..
    Han fick en riktig reaktion. Fast, det var lite läskigt. För han svullnade upp i ansiktet också. Å det kliade lite här å där över hela kroppen.

Men, du är juh gravid, så då är man i en helt annan liga.. :)

• OktBebbe09

fick svar på ett av proverna idag..ALP var tydligen lite förhöjt, men gallsyreproverna skulle väl analyseras idag, så i morgon får jag svar på det..Men jag känner mig som ett frågetecken verkligen, hoppas att det inte är nått på gallsyreproverna..Man blir ju lite nervös..

• OktBebbe09

hur har det gått för er andra?

• jennyz

Härligt att du får svar i alla fall, hoppas att det inte är något allvarligt!! Jag får nog höra på onsdag när jag ska till BM, hon skulle höra av sig om hon hann få något svar innan om det visade något särskilt, annars kom vi överens om att jag kan vänta till onsdag, tydligen görs analyserna på det ena provet bara en gång per vecka, det kanske var gallsyreprovet... Inatt har jag kliat rätt mycket men annars hade det lugnat ner sig tyckte jag...

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
  • OktBebbe09

Fick med en attack av kliande inatt under fötterna..var tvungen att ta en tavegyl..tog ett tag innan kliandet la sig..undra hur länge tavegylen håller i sig?..kan inte ta tavegyl på dagen, det går inte eftersom jag bara vill lägga mig och sova hela tiden..Har ju 2 busfrön som behöver leka och uppmärksamhet..då går det inte om jag bara vill sova..

• Maxie
    OktBebbe09 skrev 2009-09-28 12:51:54 följande:
    hur har det gått för er andra?
    Jag har inte hört nåt och tolkar det som att proverna var bra. Man får väl helt enkelt stå ut med lite klåda - och det är egentligen inget större bekymmer för min del, jag lider inte av det...än....
  • OktBebbe09
    Maxie skrev 2009-09-28 19:42:27 följande:
    Jag har inte hört nåt och tolkar det som att proverna var bra. Man får väl helt enkelt stå ut med lite klåda - och det är egentligen inget större bekymmer för min del, jag lider inte av det...än....
    Vad skönt att du inte lider av det än i alla fall..

Jag hoppas att proverna är bra i alla fall, vill inte oroa mig för det här mer..vill bara kunna njuta av graviditeten istället..
  • jennyz

Pratade med min BM nu och tydligen var gallsyreprovet bra, det låg på 4, det skulle ligga mellan 10-30 för att vara dåligt så då är det bara att försöka klara sig ett tag till, vissa dagar/nätter känns det helt ok, skulle undvika en del mat så jag har försökt med det det kanske har hjälpt...

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
Svar på tråden kliande och svullna fingrar..vad är detta nu då?