Inlägg från: OktBebbe09 |Visa alla inlägg
  • OktBebbe09

kliande och svullna fingrar..vad är detta nu då?

Blir galen! Igår på eftermiddagen så började ena fingret att klia och fingret svullnade upp lite. Trodde att det skulle ge med sig, kändes inte alls så farligt..Sen fick jag två utslag på armen som kliade lite, men det har gett med sig och kliar inget längre..

Inatt vaknade jag av att jag kliade mig över hela händerna och jag kände hur svullna fingrarna var..Sen började det klia under fötterna, men det har gett med sig nu också..Men nu på morgonen när jag vaknade så kliade fingrarna som aldrig förr och dom är svullna som prinskorvar, jag kan inte knyta nävarna ens..Vad kan det här vara? Nån annan gravid som haft det så här?? Är i vecka 34-35!..Kan man göra något åt kliandet??

• Svar på tråden kliande och svullna fingrar..vad är detta nu då?
  • OktBebbe09

ok..Mitt mvc är stängt idag men får ringa till MVC som är hänvisat i telefonen..tack för svaren!!

• OktBebbe09

Har fått en tid hos vc kl 14.30 idag..på mvc kunde de inte göra något sa hon eftersom de inte hade någon dr inne.Men hon sa att de på vc förmodligen visste vad som behövdes göras och vilka prover osv..Men om jag inte skulle få nån hjälp på vc skulle hon hjälpa mig i eftermiddag isf..Hon sa att det kunde vara graviditetsklåda och att det fanns tavegyl i tablettform som de kunde skriva ut mot klådan.

Detta kliandet gör mig helt galen, att fingrarna är helt svullna gör ju inte saken bättre :(..Men nu bara längtar jag till 14.30!!

• OktBebbe09

På VC så sa dom att det var en allergisk reaktion på kåvepenin som jag avslutade i söndags..Men jag har ätit kåvepenin sen barnsben och aldrig fått en reaktion från det, så det kändes inte som att det var det som var problemet egentligen..Jag frågade om leverprover men doktorn vägrade.Fick tavegyl utskrivet och det har lugnat ner svullnaden lite och kliandet..

Var hos BM idag och fick remiss att göra leverprov i morgon och gallsyreprov eller var det var..Nu så börjar det komma fler utslag på kroppen som kliar trots att jag äter tavegyl..Mycket ska man vara med om i livet som sagt!

• OktBebbe09

Ja det är verkligen sjukt jobbigt med allt detta kliande..man blir ju totalt galen..helt underbart att man fått tavegyl nu som lindrar lite i alla fall..Det ärså dumt bara att man blir så trött av tabletterna bara..man går som en zombie på dagarna..hehe! Men hellre det än att man kliar ihjäl sig!

• OktBebbe09

fick svar på ett av proverna idag..ALP var tydligen lite förhöjt, men gallsyreproverna skulle väl analyseras idag, så i morgon får jag svar på det..Men jag känner mig som ett frågetecken verkligen, hoppas att det inte är nått på gallsyreproverna..Man blir ju lite nervös..

• OktBebbe09

hur har det gått för er andra?

• OktBebbe09

Fick med en attack av kliande inatt under fötterna..var tvungen att ta en tavegyl..tog ett tag innan kliandet la sig..undra hur länge tavegylen håller i sig?..kan inte ta tavegyl på dagen, det går inte eftersom jag bara vill lägga mig och sova hela tiden..Har ju 2 busfrön som behöver leka och uppmärksamhet..då går det inte om jag bara vill sova..

• OktBebbe09
    Maxie skrev 2009-09-28 19:42:27 följande:
    Jag har inte hört nåt och tolkar det som att proverna var bra. Man får väl helt enkelt stå ut med lite klåda - och det är egentligen inget större bekymmer för min del, jag lider inte av det...än....
    Vad skönt att du inte lider av det än i alla fall..

Jag hoppas att proverna är bra i alla fall, vill inte oroa mig för det här mer..vill bara kunna njuta av graviditeten istället..
  • OktBebbe09

usch vad jobbigt..du kan ta en tid på vårdcentralen på helgen..Det brukar finnas jourcentral på vårdcentralen och då kan man prata med en läkare där som kan skriva ut tavegyl eller vad du nu behöver..

fick svar på mina prover nu i fredags och gallsyreprovet var bra, men kan inte fatta varför det fortsätter att klia på händer och fötter..Men har tavegyl som hjälper mycket bra tycker jag! Det negativa är ju att man blir trött av dom..Men jag tar bara en vid behov och helst på kvällen..Då kan man sova iaf på natten..

• OktBebbe09
    jennyz skrev 2009-10-09 08:59:12 följande:
    Nu är det för jävligt igen!!! Har ringt VC hoppas jag får en akuttid idag så jag kanske får tavegyl utskrivet eller något, nu kliar det över hela kroppen, kunde knappt sova inatt!!! Jag som trodde att det blivit bättre och skulle klara mig resterande tid, men icke... Får panik av att tänka att man kanske får gå så här i en månad (om man går över två veckor...)
    Usch lider verkligen med dig! Vad jobbigt :(..Vet hur det är!! Jag klarar mig på tavegylen, men utan den vore det dödsdomen..Hade med fått panik..För det här kliandet kan man bli fullständigt galen på..Kanske borde dom ta prover igen så inte dina värden blivit höga..Lycka till idag!
  • OktBebbe09

Berätta hur det gick sen då!! kram

• OktBebbe09

vad skönt!! Men om kliandet inte går över så har det kanske med dina värden att göra..men skönt att du fick tavegyl utskrivet..!

Svar på tråden kliande och svullna fingrar..vad är detta nu då?