• Yinsan

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Meesa, säger som Marcus, Katter är dom dummaste som finns...

Ludde kommer fortfarande bara bakåt och han är just nu en väldigt frustrerad liten grabb för att han inte knäcker koden framåt!

Nu ska jag ge mig in i kungälv och slåss med alla som ska gå på marknaden där, jag mitt dumma nöt har bokat en klipptid mitt i marknaden idag kl 11, smart av mig! Eftersom jag börjar jobba på måndag vill jag gärna få klippt mig innan!

• Yinsan

Foodji, det är ju klassiskt och frågan var väl snarare när än om hon skulle klippa sig. Vet inte om killar gör det lika mycket? Filip har inte gjort det än iaf, har iofs inte så mycket hår heller.

Andra dagen på arbetet och det är så lugnt och skönt, inga barn som skriver/ropar och vill ha mat/kläder/sysselsättning etc. Men lite tomt också.
    Filip går iaf väldigt bra att lämna på dagis och han är så nöjd med att få gå som vanligt på dagis!

Jobba lite kanske?

• Yinsan

Får gratulera Hilma, Hassan och Bianca i efterskott!

Här har vi firat farsdag med hela släkten på min pappas sida då Farfar tyvärr gick bort i förmiddags. Han har legat på sjukhuset sedan förra torsdagen och allt gått upp och ner, igår åt han potatismos och lax i sängen på IVA och slevade in glassen själv efteråt och så imorse var han jättedålig igen och orkade fram till elva. Det gick ju ganska fort trots allt och det var som ganska vanligt en lunginflammation som tillstötte en bräcklig kropp som avgjorde det hela!

• Yinsan

Det gör vi och det var antagligen noga uträknat från farfars sida att det skulle bli på farsdag när alla ändå tänkte samlas och gratta honom på sjukhuset, nu blev det samling hemma istället. Vi mår bra men visst är saknaden stor och jag har inte riktigt förstått att han faktiskt är borta! Kommer nog sjunka in om några dagar!

• Yinsan

Farmor är helt otrolig, lugn och samlad men självklart jätteledsen och tomrummet är ju enormt för henne. De har dessutom 50 årig bröllopsdag på lördag så det blir ju extra tungt för de hade ordnat catring och vi var 25 st som skulle samlas på lördag för att fira detta, nu skjuter vi upp detta stora kalas iaf, kanske närmast åker ut och fikar med farmor eller så.
    Farfar hade önskat att ha en liten begravning med bara de närmaste men allt eftersom folk ringer så inser farmor att det är många som vill komma och ta farväl så som bara min farmor kan tänka säger hon. "Jag får ta en diskussion med Agne i natt om han kan tänkta sig ha en stor begravning istället... Eftersom han är så omtyckt!"

Har ju börjat jobba och gjort 7 dagar nu känns helt otroligt skönt att bry sitt huvud med annat och att få längta efter barnen! Vi har världens bästa barnvakter till Ludde under veckan och han är så nöjd och glad. vilket gör att det känns ännu bättre att jobba! Filip är ju överlycklig för att han får gå som vanligt och alla dagar på dagis!
    Eva hade honom hemma idag och farmor tänkte ha honom hemma någon gång nästa vecka så det går ingen nöd på honom heller!

Kram på er alla!

• Yinsan

Så har Ludde dubbelsidig öroninflammation med två spräckta trumhinnor denna gången. Fortfarande samma goa glada Ludde ingen feber, sover hela nätterna och är som vanligt. Förstår inte hur han är funtad... Läkaren ska ringa upp mig imorgon för ev remiss till öron då det inte verkar helt bra och vill ge med sig.
    Har även fått badförbud på Ludde fram till årskiftet så får vi se hur det hela utvecklar sig!

• Yinsan

Meesa, han har redan ätit kåvepenin i 5 dagar, sedan amimox 7 dagar och nu skulle han få något tredje i 10 dagar och badförbud som sagt!

• Yinsan

Foodji, det var snabba ryck att bestämma dig!

Ja det var efter den sprutan som första trumhinnan sprack men tror mer på ett sammanträffande än att det beror på vaccinet!

Masken, jag är inne på Mats linje och har idag valt att avstå för både mig och barnen. Jag kommer heller aldrig förlåta mig själv men det skulle jag inte göra om de blir sjuka av ett framstressat vaccin. Jättesvårt detta och jag velar fram och tillbaka hela tiden!

• Yinsan

Nu är det ju bestämt att även barn mellan 6mån och tre år ska vaccineras så nu får ju även de små göra det. Önskar någon kunde besluta åt mig nu när jag velar hela tiden!

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer