• Yinsan

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Minttu, va skönt! Har helt missat detta... Nu ska jag försöka äta lite lunch!

• Yinsan

Foodji, håller med om att aktiviteterna börjar "hopa" sig lite och vill inte vara den mamman sombokar upp mina barn varje kväll...
    Vi har ju "fotbollen" på tisdagar då de får leka och springa av sig, inget organiserat utan bara en fast tid i veckan som vi träffas och barnen får leka och vi tjöta och dricka kaffe....
    Torsdagar simmar han och på lördagar är det gympan. Gympan är inte heller organiserad utan bara träffas och leka av sig så egentgligen har han bara en riktig aktivitet!

Skoj med ponnyskola och skridskoskola om hon nu ska gå på båda!

Vad gör era andra 4 åringar? Har de några aktiviteter ännu??

• Yinsan

Har just kommit hem efter att ha buggat i 2 klocktimmar och kört hem svärmor som passade på barnen, båda barnen sov när jag kom hem och de va mätta och nöjda!!!
    Har även själv börjat gå en del promenader och börjat på kärringgympan på måndagar här i kode. Helt suveränt med 5 min till träning, ingen före tid att passa och sedan är man hemma 5 över åtta igen... Må så vara att det är tråkigt men man får iaf rört på sig. Så stolt just nu över mig själv!!

• Yinsan

Masken, glömde svara dig men Ludvig har ätit mat (lunch) länge nu. Började strax före 4 mån att ge smakisar och ökat succesivt. Nu slukar han allt utom banan. (undra om mina barn är släkt med varandra, Filip var lika dan) Har sedan drygt veckan tillbaka ätit en stor burk mat till lunch, ett mål gröt på kvällen eller morgonen beroende på när "lunchen" blir, ibland blir det mer middag. För att få bättre sömn så ska han få gröt kl 8 innan han somnar men har inte kommit in i det än.
    Ludvig sitter i sin tripptrapp sedan ca 4mån också. Han ville också sitta med vid bordet och han säger till när han inte orkar sitta längre!

Nu ska jag hämta F på dagis!

• Yinsan

Sarek, hade tänkt göra samma sak ang vällingen ikväll, har köpt hem en paket för attt förhoppningsvis få lite bättre sömn. Inatt vaknade han två gånger och slukade två flaskor mot normala en så det känns som ersättningen inte mättar så mycket längre, har även försökt att ge honom gröt men upplever att han blir hungrigare då än på nanen, men det kanske beror på att gröten är från 4 mån, får köpa kraftigare gröt så kanske han håller sig bättre, börjar bli trött på att inte sova ordentliget, speciellt eftersom min rygg har brakat ihop totalt och jag inte sover pga den heller... Ja ja, när barnen är stora kanske jag får sova igen!

• Yinsan

Vikten på g ner här också hoppas jag, vart ute och gått 1 h nu. Blev ingen tantgympa då grannen hade för ont i huvudet och promenad passade bra i detta fina väder!

Meesa, inga bra tips på kläder, du får ta en runda på stan och se om du hittar något som kan passa. Faktum e att både Lindex och Kappahl kan ha fina klänningar ibland!

• Yinsan

Stort grattis Linus från Filip!

Ludde har feber... Gissar att det är tänder på G, han sover oroligt och är inte den nöjda bebis han brukar vara!

Även Filip är väl ekiperad inför vintern, två overaller och ett skidställ samt vinterskor. Ludde hoppas jag hitta någon overall i någon av lådorna. Toffler har han och ev skor får han ta några från Filips gamla, han lär ju inte gå i vinter ändå.

Nu börjar Desperate Housewives!!!

• Yinsan

Minttu, förstår att du jublar över det nya jobbet, äntligen har det löst sig för er också!!!
    Va stor Hilma har blivit, Filip är nog 105 tror jag, ska mäta på onsdag nästa vecka!

• Yinsan

Foodji, med lite reservation för när vi ska åka och gratten marcus farfars nya sambo som fyller år på söndag så följer jag gärna med på stan på söndag. Vilken tid är dinosnarna? Filip är med mormor och morfar hela helgen och Marcus kanske kan ta Filip så får jag en liten stund utan barn!

I förra veckan hade jag berättat för Filip att vi skulle åka på en överraskning efter dagis igår. Vi skulle åka till Åbybadet och bada, Filip älskar det stället. Det räcker att vi svängar av vid travbanan så utbrister filip i baksätet att här kan man ju bada mamma... Så länge varade den överraskningen. Imorse frågade han om vi inte kunde åka på fler överraskningar och då skulle vi åka till Åbybadet igen....
    Någon som vart i Lerum med barnen? E dom lite små än kanske?

Nu ska jag äta frukost innan jag ska åka och fika!

• Yinsan

Minttu, ja det menade jag... Klumpigt jag skrev! Ja, då får vi se om jag kanske ska överranska med Lerum nästa gång istället!
    Bio är en annan bra överraskning, har ni fler bra tips på överraskningar som kan ligga på lut?
    Inför denna överraskningen har filip varit jätteduktig på att inte gnäll och pipa, lyssnat etc. Det var inte tanken från början när vi planerade detta att det skulle ha den effekten men jag är ju inte ledsen direkt och tänkte fortsätta med små utflykter som överraskningar för ev fortsatt motivation för bra beteende!

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer