• bollanmollan

att bo i bro????

hej vi undrar hur det är att bo i bro utanför stockholm? har sett många fina hus där med ok priser men har ingen aning om orten. är mest intresserad om det är stökigt och mycket bråk

• Svar på tråden att bo i bro????
  • Dessie

Hyresområdet runt Bro centrum är väl inte det bästa direkt.......min mans barndomskompis har bott där ett par år innan han "drog" p.g.a att det är mycket "skit" där som hellre väljer bidrag före jobb, missbrukare, mm

Jag är uppvuxen i Bålsta - flyttade därifrån för 11 år sedan (bor nu i Enköping). Då var det hyffsat lungt i Bålsta men nu är det ganska mycket bråk, bilinbrott, mm.

• lindaha

Jag skulle aldrig vilja bo i Bro. Jag bor i Bålsta nu och det händer så otroligt mycket mer i Bro än i Bålsta.
    Det är mycket invandrare och väldigt stökigt där, våldtäker, misshandel mm.

• Pfyrix
    sakoline skrev 2009-09-16 14:07:04 följande:
    varför inte flytta till kungsängen? Brunna är lugnt.
    håller med
  • Dessie
    lindaha skrev 2009-09-16 14:28:56 följande:
    Jag skulle aldrig vilja bo i Bro. Jag bor i Bålsta nu och det händer så otroligt mycket mer i Bro än i Bålsta.Det är mycket invandrare och väldigt stökigt där, våldtäker, misshandel mm.
    Och sånt händer inte i Bålsta då?!?
  • Dessie
    lindaha skrev 2009-09-16 14:28:56 följande:
    Jag skulle aldrig vilja bo i Bro. Jag bor i Bålsta nu och det händer så otroligt mycket mer i Bro än i Bålsta.Det är mycket invandrare och väldigt stökigt där, våldtäker, misshandel mm.
    Och apropå invandrare - det finns det väl i stort sett överallt?!
  • bollanmollan

ok får kolla upp brunna istället.

• Pfyrix
    bollanmollan skrev 2009-09-16 16:30:12 följande:
    ok får kolla upp brunna istället.
    har inte ångrat en sekund att vi flyttade hit.
    Om man läser lokalblaskan verkar bålsta lugnare än bro.

Fast brunna/kungsängen är lite närmare..
  • Dessie
    Pfyrix skrev 2009-09-16 16:32:40 följande:
    Om man läser lokalblaskan verkar bålsta lugnare än bro.
    Läs "Polisrapporten" i "lokalblaskan" EnaHåboTidningen - fast där finns ju iofs inte Bro med men en hel del rapporter från Bålsta.
    Som sagt - jag är uppvuxen i Bålsta.....
    Min mamma & syster bor kvar där + min man jobbar där - så vi får lite "händelserapporter" fårn mamma & syster + mannens arbetskamrater.
  • Pfyrix

fast det finns ju alltid bra och mindre bra på alla ställen, både i skogås förut. Vart varnade av alla.. fast våran sida centrum var kolugn, mindre lugnt i hyresområdet.

Tycker att det verkar vara mest strul i hyresområdena och kring centrumena..

Norrland är väl annars ganska lugnt såhär års?

• bollanmollan

hehe ja norrland verkar lugnt.
    bor i solna nu , här finns fina villor men vi har inte råd med dom.

Svar på tråden att bo i bro????