Inlägg från: Tintomara |Visa alla inlägg
  • Tintomara

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Godmorgon! Här hemma ställde vi inte om klockorna förrän nu. Psykologisk manöver från min sida, ville känna att jag sov lika länge imorse så vi gick upp 8.30 eller då egentligen 7.30 Men dagen blir ju lite längre så det är bra!

• Tintomara

Godmorgon!

Junija: Alltid lika roligt att se dig, allt bra?

Piaf: Är ni friska nu eller fortfarande sängliggande?

Yohanna: Oj, vilket svårt beslut att ta! Fast som du säger, vissa saker gör sig bättre som minnen.

Fb: Skönt att höra att Ellen mår fint!

• Tintomara

Junija: Skönt att höra! Här är det ok. Vi har ju varit sjuka i ca två veckor och det är först idag som jag känner att jag är mig själv igen.

Piaf: Vet hur det är, svårt att ta det lugnt! Jodå utrensningen går finfint. Har fyllt 5 sopsäckar med kläder och textil + 5 papperskassar med samma innehåll. Nu har vi flera TOMMA skåp och hyllor, helt underbart. Inte klar ännu, men det går åt rätt håll i alla fall. By the way, gillade din historia från en mans dagbok!

• Tintomara

Junija: Hjärnan! Nä, skämt åsido, jag började fredagseftermiddagen med att dra ut ALLT från alla garderober och hyllor. Är så trött på att vi inte får plats med det vi använder för att vi har fullt med saker som vi inte använder. Så det åker till Saronkyrkans loppis idag.

• Tintomara

Fb: Ja, det är härligt att kunna öppna ett skåp och kunna plocka ut det man vill ha!

Junija: Ja passa på nu när ni ska flytta. Gud så skönt att "starta om" ett hem utan en massa skit!

Piaf: Ja, jag syr då och då. Men i och med att det har varit så rörigt och jobbigt att ta fram symaskinen så har jag inte orkat på länge. Själv köpte jag en begagnad Husqvarna maskin för 13 år sen och den är superbra. Den hade stått i en slöjdsal på någon mellanstadieskola. Kan rekommendera att köpa en sån för de servas regelbundet, sen kan de ju ha lite märken och så men det spelar ju inte så stor roll. Köp inte en alltför avancerad, det är lockande men sällan man använder alla finesser!

• Tintomara

Piaf: Nädå, jag kom på att jag måste klä på mig innan jag sätter mig i bilen och kör iväg all skiten! I och för sig hade det nog varit uppskattat om jag kom till kyrkan och ringde på i pyjamas, eller vad tror du?! Måste stryka ett par brallor nu.

• Tintomara

Godmorgona alla vänner!

Här är vi lediga idag och jag och barnen ska ut och handla födelsedagspresent till far i huset!

Petunia: Oj, vad du är flitig. Är det med dina kurser du jobbar just nu eller?

Yohanna: Tråkigt att höra om din bekant Då känns det kanske extra bra att snart få åka till flickvännen?

Soleil: Nej jag är inte med i GI viktkontroll. Det är någon som vill vara som mig och har snott min signatur helt enkelt

Fb: Spännande med långt hår. Har svårt att tänka mig dig med långt hår.

• Tintomara

Björkeli: Jag har missat det här med KK helt och hållet. Vad handlar det om? Vad är det du ska dit för, om man får lov att fråga dvs?

Förstår dina känslor ang FL, ibland tröttnar man lite. Men jag brukar försöka se det så här: FL är ju ett litet minisamhälle. Här finns alla sorters människor. Samma saker som händer här händer utanför dörren varje dag och ibland tröttnar man på det. Jag brukar då "gå under ytan" ett tag, dvs enbart prata med, umgås med människor som jag verkligen trivs med. Sen kan man ta nya tag och orkar då bättre med konfrontationer, ilska, irritation etc. Vet inte om det hjälper dig, men det är så jag orkar med jobbigheter.

• Tintomara

Piaf: Lycka till med körlektionen, hoppas att det blir roligt! Det är ju så kul när man ÄNTLIGEN får det där körkortet. Nu har du dessutom en bra morot då ni ska flytta

• Tintomara

Björkeli: Men vad bra att de tog in dig så snabbt! En sådan sak som en cysta vill man gärna få besked om så snabbt det bara går. Hoppas att allt går bra imorgon

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D