Inlägg från: Tintomara |Visa alla inlägg
  • Tintomara

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Godmorgon!

Junija:

Björkeli: Vi är glada varje liten minut vi får se dig här! Många kramar tillbaka!

Och Piaf har nedräkning! Alla som tror att du har nedräkning till jul kommer ju bara fnysa och tro att du é helt å banan!

Här har vi haft ännu en sömnlös natt. Sarah har helt plötsligt, sedan en vecka, bestämt sig för att det är skit att sova Hon skriker när vi lägger henne, vaknar 12, vaknar 2 och vaknar kl 6 och bara vrålar. Det är jättejobbigt och vi har ingen aning om varför det har vänt så plötsligt. Innan tyckte hon verkligen det var skönt att sova, la sig och somnade direkt själv och sov till kl 8 - 8.30. Vad är detta? Och vad kan man göra?

• Tintomara

Fb: Ja det hjälper när vi går in till henne och sitter med henne, men så fort vi går ut så börjar hon skrika igen. Så de senaste två nätterna har vi tagit över henne i vår säng, men då har hon liksom redan piggnat till och legat och rullat runt så att ingen kan sova I morse sov hon dock lite till. Men vi vill inte vänja henne vid att ligga i vår säng, så i natt tänkte vi göra så att vi drar in en madrass till hennes rum och någon av oss lägger sig bredvid hennes säng i stället om hon vaknar. Då hoppas vi att hon förstår att vi är kvar i rummet och lägger sig och slappnar av och kan somna om. Du har säkert rätt i det där med att det händer så mycket för dem. Hon håller på att börja prata lite mer samtidigt som jag undrar om det inte är en massa tänder på gång, hon har nämligen fortfarande inte fått så många tänder. Tack för tipsen

• Tintomara

Hej tjejer!

Fb: Vad roligt att du hade en trevlig fikaträff! Det är alltid roligt att lära känna nya vänner

Madge: Härligt! Njut av din ledighet

Björkeli: Stackars dig, vad du råkat ut för mycket senaste tiden IBS vet jag ingenting om tyvärr, men det är ju aldrig roligt när något är kroniskt. Det som är bra med att få reda på det är att du nu kan få så bra hjälp som möjligt förhoppningsvis. Du får prata hur mycket du vill om dig själv härinne btw

• Tintomara

Hej på er! Här har vi precis kommit hem efter att ha skjutsat hem mannens mormor som var på besök en stund idag. Det var roligt, för barnen tycker det är så kul att träffa henne och hon gillar dem verkligen också. Jag tycker också att det är kul så klart, men det känns liksom viktigast att de får en relation och ett minne av henne. Hon börjar ju bli gammal nu...

Sitter ni och lyssnar på Fbs man i radio Brukar han sitta med som kommentator Fb?

Själv är man nu gräsänka i en vecka så jag undanber mig alla kommentarer om SPA och LPA denna vecka

• Tintomara

Björkeli: Precis som FB undrar jag är du trött på SPA och LPA Ska du satsa på MKA istället framöver eller vad är det som händer?

Fb: Han är i Kuwait på jobb i en vecka.

• Tintomara

Björkeli: Oj då, är han en sån som stapplar när han är sjuk? Min var det innan vi fick barn, sen insåg han väl att det som han kallat sjuk förut var ingenting jämfört med hur sjuk man kan bli när man har barn! Plus att det är ingen som har samma tid att hålla på att ordna och dona med honom som tidigare

• Tintomara

Nu är det CSI, *rusar till tv:n* (sånt blir ju lite viktigt när man inte kan fira SPA med sin man )

• Tintomara

Björkeli: Vilka goa tjejer du har! Men, behöver ni verkligen någon klocka? Här vet vi med nästan 100% säkerhet att klockan 8 då går vi upp! Eller, ja det händer ju faktiskt att vi sover till 8.30... By the way så har Sarah sovit bättre de sista två nätterna, och det är vi innerligt tacksamma för

• Tintomara

Tomten, Madge och Tintomara! Godmorgon förresten!

Trevlig andra advent på er alla!

• Tintomara

Godmorgon eller kanske godmiddag! Här var det inte mycket happening idag Har alla firat så mycket SPA så ni är helt slut i rutan eller?

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D