• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • yohanna

Piaf: du har helt rätt. då skulle det kräva mer eftertanke och mindre arbete.

• fru bengtsson

Yohanna: Bara fint tack! Har precis hämtat Manda på dagis, så nu är det full rulle resten av dagen!
    Hur mår du själv?

• fru bengtsson

Piaf: Bra idé! Undrar just varför det inte är så....

• yohanna
    fb: jag tror det skulle skapa stor debatt att ändra systemet. många skulle nog känna sig påtvingade och som att det inte var deras eget val tror jag.
    här e det bara bra, ska äta lite och sedan sätta mig med min roman. fick brev av tjejen idag så jag e lite extra glad.
  • LillLisa

yohanna,

jag hälsar på llite i denna tråd...

när jag fyllde arton började jag ge blod, det kändes som en god gärning helt enkelt och mina blodvärden låg alltid på topp. Jag var alltid väldigt svårstucken, men turligt nog är jag varken stickkänslig eller smärtkänslig, så allt var frid och fröjd. Tyvärr hände något konstigt ca sex år senare när jag, som vanligt skulle ge blod; det kom bara ca tre droppar! De försökte på andra armen också, men där kom inget alls. Jag blev ombedd att återkomma efter någon vecka, då kärlen läkt och de sa att jag kanske var lite spänd av någon anledning. Jag återkom, men samma sak upprepades; inte en enda futtig droppe blod kom ut! Mysko.

Ganska trist faktiskt för det känns bra att ge blod och det är en bra hälsokontroll. i vilket fall, som för att kompensera förlusten, övertalade jag min man att börja, så blodcentralen gick plus minus noll!

Organdonation ska jag anmäla mig till nu med en gång! tack för påminnelsen!

• yohanna
    LillLisa: men då har du ju aif gjort en insats och försökt. bra! och kul att någon såg mitt inlägg som en påminnelse till något ännu viktigare.
  • Madge

Jag anmälde mig som blodgivare samma år jag fyllde 18 och sen var jag och lämnade blod 1 eller 2 gånger och sen blev det inget mera. Jag fick fullt upp med tandläkarbesök ett tag (hade haft sönder 2 tänder). Sen blev det ett uppehåll på några år innan jag tog upp det slutet av förra året. Jag får 50 kr antingen i pengar eller någon sak + järntabletter för att lämna blod. Sen får man ju lite fika och så också.

Organdonation har jag också anmält mig till. Känns så självklart. Om jag skulle bli sjuk skulle jag inte tveka att ta emot ett organ för att göra mig frisk. Varför skulle jag inte då kunna lämna ifrån mig mina organ om det kan hjälpa någon att bli frisk om jag skulle gå bort.

• Piaf

Så, nu är min arbetsdag till enda....

Aldrig har väl tråden varit så lugn

Ha det gott flickor.

Christian leker med sina kompisar ikväll så jag kanske hamnar här inne en stund, vi får se . Ha det gott!!

Kram
    Mimmi

• Björkeli

Hej!

Svärmor är här, så jag kan nog inte vara särskilt aktiv. Här alltså...

Piaf: Skriver privat till dig sen ang din tråd. Så fort jag får tid vill säga...

Hoppas ni alla mår superbra!!

>--- ----

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D