Inlägg från: fru bengtsson |Visa alla inlägg
  • fru bengtsson

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Björkeli: Är det så...? Mitt undermedvetna skyller jag på isf, och ska försöka kontrollera det bättre framöver!

Vi har haft det bra, lugnt och skönt. Det är bara lite synd om Manda, som blir så himla glad och uppspelt och så ägnar de (i mitt tycke då!) inte tillräckligt med tid åt henne. Det resulterade i en ledsen tjej som t o m ville åka hem till mormor igår, och jag förstod faktiskt henne.
    Förstår iofs dem också, man _blir_ trött och lite less på en energisk 3-åring, men det handlar ju om några dagar bara...

Nå, nu är vi hemma, och hon leker precis att hon ska åka till farfar med sin katt, så det var säkert mer roligt än tråkigt där iaf!

• fru bengtsson

Godmorgon alla!

Piaf: Skickar över en termos kaffe och två tändstickor för att hålla upp ögonlocken! Hur trött är du idag egentligen?

Madge: Nostalgitripp? Jag har så svårt att göra mig av med såna sentimentala saker, så när jag och Patrik har flyttat så har han kastat saker och jag har stått bredvid med gråten i halsen... Kan tillägga att jag hittills inte saknat en enda grej han slängt!

Björkeli: Hur mår ni idag? Hur är det med stackars Madicken?

C-addict: Hur mycket längtar du till ikväll?

Tintomara: Jobbigt när barnen bråkar. Ellen är ju så liten än, men Manda och hennes kusin Linus har ju nästan vuxit upp som syskon och beter sig också därefter... Ett tag bråkade de om varenda liten sak så fort de träffades och vi höll på att bli tokiga! Det var knappt kul att umgås, men det lugnade ner sig när jag till slut sa att jag skulle plocka bort varenda leksak de bråkade om! Lite drastiskt, men det funkade faktiskt och nu går det riktigt bra!

• fru bengtsson

Åååh Gisse, jag kramar dig så hårt jag kan och beklagar verkligen er förlust...

• fru bengtsson

Ja, det är ju värst för de nära och kära som står kvar med alla frågor. Hur gamla är barnen?

• fru bengtsson

Fast det är ju otroligt känsliga åldrar när, man ibland kan ha nog bara med att få ihop sitt eget liv...
    Jag hoppas att de får så mycket hjälp de behöver och vill ha.

Tror aldrig man kan förstå vad det är som gör att en människa väljer att avsluta sitt liv, hur dåligt man måste må innan man beslutar sig för att lämna sin partner och sina barn...

• fru bengtsson

Du är med all säkerhet jätteviktig för familjen nu! Glöm bara inte bort att hinna sörja själv också...
    *kramar om igen*

• fru bengtsson

Panda: Shit vad snygg du är på din presbild! Kul att se dig härinne!

• fru bengtsson

Panda: Jag tycker också det vore kul att se mer av dig härinne, och ännu roligare om du har möjlighet att vara med på träffen i mars!

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa Harry Potter. Helt barnsligt förtjust i de böckerna, och fick den senaste med posten idag...

Godnatt kära vänner!

• fru bengtsson

Klart vi inte är barnsliga! Eller...?

Soleil: Tack för god frukost! Här är allt bra och det hoppas jag att det är med dig också. Hur går det med armen?

Piaf: Se till att de verkligen lyssnar på dig nu! Du ska ju inte behöva ha det så här... Ska hålla tummarna för att det ordnar sig!

Får jag fråga vilken tid det blir mörkt hos er på em? Här börjar det skymma vid 15-tiden, och en timme senare är det helt mörkt (typ) tills morgonen därpå... Fatta att jag längtar efter snön som åtminstone lyser upp lite!

• fru bengtsson

Hej allesammans!

Panda: Jag blir glad när jag ser din bild och dina inlägg i glasstråden igen!

Björkeli: Jag är också såååå less på mörkret och håller på att längta ihjäl mig efter snön! Vi brukar ju iaf ha fått litegrann vid det här laget. Men men - det kommer väl!
    Låter verkligen inte som någon rolig behandling... Men är det liksom "långtidsverkande" eller är det för att kurera något som du har just nu? *trög fru B*
    Tråkig arbetskamrat du har då! Jag och Patrik gick båda tillbaka och jobbade heltid när Manda var 15 månader, så hon började på dagis då och bara älskade det från första stund! Du kan ju hälsa henne att jag börjat jobba lite fast Ellen bara är 4 månader... Inte synd om någon av oss heller, fast hon kanske menade att det var synd om Madicken som var "tvungen" att vara på förskolan?
    Bra gjort av dig att stå på dig!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D