Inlägg från: fru bengtsson |Visa alla inlägg
  • fru bengtsson

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Yohanna: Vilken babe du är!

Petunia: Jag ser framför mig hur du sitter i Snickeboa som Emil och täljer för att du var ute på ofog igår....

Nu har jag fått bekräftat viket intelligent barn Manda är - hon tyckte inte heller att Mora Träsk var så häftiga direkt! För det kan väl inte bero på att hon var jättetrött va...?

• fru bengtsson

Jag vill också ha lite snö.... Här är det 5 grader kallt och solen håller som bäst på att titta fram så det blir säkert ännu en jättefin höstdag här.

Madge: Nej tack! Hur nyttigt det än är så kan jag bara inte äta havregrynsgröt....

Petunia: Jag var in till dig och kikade. Du är duktig du!

C-Addict: FL var sååå segt för mig igår ocksså, men nu går det ju undan i stället!

• fru bengtsson

C-Adict: Tro det eller ej, men inte här heller! Jag börjar faktiskt lägta efter den första snön. Det blir ju så mycket ljusare och trevligare då. Men om jag får _välja_ vill jag hellre att den kommer senare och ligger kvar hela vintern, så vi slipper snöslask som fryser till livsfalig och tråkig ishalka!

• fru bengtsson

Hmm, anade nog att jag valde din också Yohanna. Du skriver så vackert och så speciellt, jag blir berörd varje gång!

• fru bengtsson

Har ni sett att alla GB-inlägg är raderade...

• fru bengtsson

Tinto: Fy vad läskigt! Hur mår ni nu då? Vart barnen rädda?
    Tänker på er!

• fru bengtsson

Godmorgon!

Känner ni doften av nybryggt kaffe och nybakt bröd? Det är från mitt krypin där frukosten serveras idag...

Tintomara: Skönt att det gick bra för alla inblandade! Bilar är ju bara materiella ting som kan lagas eller ersättas.

Gislöv: ???? Andningssvårigheter? Munkavel? Vad hände?!

• fru bengtsson

Hej!

En snabbis bara....

Cotton: Bra gjort! Så imponerad att du stod på dig och gav honom svar på tal! Det är ju verkligen inte ditt problem att det blir bökigt för honom!
    Jag säger chokladboll numera förresten. Det är mest för att jag måste inpränta det i mitt huvud eftersom jag inte vill att barnen säger negerboll.

Björkeli: Vilka trollungar du har! Åh vad jag hoppas att jag får träffa dem snart.

Gislöv: Så spännande! När är det dags?

Piaf: Krya på dig nu! Varmt te med honung och citron kanske kan smaka? Skickar över en stor kopp till dig tillsammans med en härlig skvallerblaska och en romantisk film att avnjuta imorgon när du ska vila. Fast du kanske föredrar broschyrer om kök och badrum?

Soleil: Stort grattis till maken!

Junija: Du är saknad och välkommen tillbaka närhelst du orkar och vill!

Ellen har sovit dåligt inatt och hela dagen idag, så efter vaccineringen vid 15.30 slocknade hon i min famn och har sovit hos mig sedan dess, bara vaknat för att äta en gång. Stackars liten vad hon skrek när hon fick sprutan... Hon fick iaf massor med "beröm" för hur stark och glad hon är, och vikten var dessutom rätt OK så det var skönt.

Nu ska jag också sova tror jag. Det tar på modershjärtat med sprutor och ledsna barn...

• fru bengtsson

Gislöv: NU börjar jag hålla tummarna, fast bara en i taget eftersom det är så svårt att effella annars!
    När åker ni till Paris?

Piaf: Hur mår du idag?

Madge: Tack för omtanken om Ellen! Hon mår bra idag efter att ha sovit hela natten. Märkte varken av feberreaktion eller ont i benet igår, men det kan ju bero på att hon bara sov...
    Vi har inte vinterdäck på någon av bilarna förrän ikväll då Patrik ska lägga om.

Yohanna: Har lyssnat lite Winnerbäck och gillar det jag hört, men jag kan knappast räknas som fanatiker...

Vad gör ni annars idag? Här ska vi ta itu med en pappershög som håller på att svämma över i köket. VARFÖR är det så svårt att sätta in i respektive pärmar på en gång? Eller lägga i pappersinsamlingen? Hur gör ni med era papper för att hålla i ordning? Tips tack!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D