• plupp06

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Jag får snällt avvakta avvakta tills nästa vecka och se om de ser något hjärta då.

Idag är ingen bra dag, ligger hemma med feber och spyr. Känns inte bra att ta massa alvedon, men jag förmodar att det är bättre det än att ha feber då det inte är bra med hög kroppstemeratur när man är gravid.

• plupp06

Tack geten, jag ska försöka att krya på mig

Har en fundering kring min feber. Kan man få feber när man är gravid pga av just graviditeten?

• plupp06

Började funderapå inskrivningen i morse att det är dags att boka tid. Är just nu arg, har ringt 2 st mottagningar och ingen kan ta in mig pga av det är fullt. GAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Har ni andra sagt att att det gäller ÄD vid tidsbokningen? Receptionsiten frågade mig när min sista mens var men jag svarade bara att jag gjort assisterad befruktning och är i vecka 6.

• plupp06
    Bette skrev 2009-10-28 12:04:46 följande:
    Jag har gått på vanlg mödravård, det är ingen skillnad vid ÄD. Och sedan har jag gått på Spec MVC för läkarbesök efter ultraljud och CTG kurvor osv.Var bor du?Bette
    Bingo på det tredje samtalet! Ville helst gå på barnmoskorna västermalm då jag bor i närheten men barnmoskorna gamla stan verkar oxå bra där jag fick tid istället.

Jag känner mig jättedum som ringt och bokad tid innan jag ens vet att det finns ett tickande hjärta, men eftersom jag hörde av några vänner att det är jättehögt tryck på alla MVC i innerstan så måste man vara ute i god tid.

Jag sa i tel att det gällde ÄD, barnmoskan tyckte det var jätte kul att jag lyckas bli gravid via ÄD!!
  • plupp06
    crijo skrev 2009-10-28 11:12:43 följande:
    Hej! Jag är mitt i behandling. Har ätit progynol i 17 dagar...Det blir Riga för vår del.Jag är trött och uppsvullen (dåligt matsmälltning!) sedan sprutan. Någon annan som kände sig annorlunda? Hur många har lyckats från första försöket?
    Förmodar att det snart är dags för insättning? Spännande!

Jag har inte mått dåligt av progynon, snarare tvärtom. Däremot så har jag känt mig lite olustig när jag lagt till progesteron vagiatorerna.

Lycka till!
  • plupp06

Actionera: Skönt att höra att andra oxå är känsliga, inte konstigt när man är fullproppad med hormoner. Jag skämde ut mig på jobbet förra veckan pga av att jag var så känslig, började grina hos chefen så tårarna bara sprutade över absolut ingenting. Får magont bara jag tänker på händelsen

Nä, ska försöka sova lite nu, men är så otroligt rastlös när jag väl ligger i sängen. När man sitter hemma hela dagen är det så lätt att fastna framför datorn, men ska försöka slita mig lite från FL på några dagar.

• plupp06
    Gottisen skrev 2009-10-28 11:58:32 följande:
    Jag fick tid på vanlig mvc utan problem, men när jag väl var där så sa de att alla äggdonations patienter skickas till spec.mvc. Så de skrev inte in mig. Skall istället till spec.mvc på inskrivning nästa vecka men fick ingen läkar tid förrän i slutet av nov.Jag blödde massor i början. Två gånger sa de att jag har pågående missfall med ena bebben. Men icke sa nicke. Båda sitter kvar än och nu är jag i v. 11+2. Så tappa inte modet och hoppet.
    Beror nog på vilket landsting man bor i, de har olika riktlinjer beträffande ÄD. Konstigt kan man tycka.
  • plupp06
    Bette skrev 2009-10-28 12:54:14 följande:
    Du skall åtminstone ha 3 ultraljud, det första är RUL, det andra är noche (de kollar blodflödet till barnet/alltså dina kärl och så kollar de navelsträngen osv) detta gjordes i vecka 26 tror jag det var, och sedan skall du ha ett tillväxtul i vecka 32 och om du inte fött i vecka 40 så ska du ha ett till ul då också, detta gäller vid ÄD beh.Bette
    Tack, ska skriva upp detta och se om jag får samma rekomendationer.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa