• plupp06

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Makima46 skrev 2009-11-06 13:14:52 följande:
    Fick se 2 hinnsäckar idag och en filur med tickande  i den ena.Ska på nytt VUL den 20/11 för att se om man bättre kan se om det finns nåt i den andra ( de låg väldigt nära varandra)Men är överlycklig att det åtminstone finns en som lever 
    Wow!! grattis!
  • plupp06

Har en liten äcklefråga...är det normalt att ha slemmiga flytningar? Ok om de hade varit vita eller genomskilninga men de går lite åt det gul/gröna hållet.

• plupp06

Caribee och isisis: Det gör ont när omgivningen blir gravida på löpande band. Självklart är man glad för deras skull men samtidigt så påminns man ju om ens egna problem. Sedan de par som har mage att gnälla att de försökt i tre månader och är extremt oroliga varför det inte blir något och de tycker det är så jätte jätte jobbigt?

Jag själv blev jätteledsen i helgen under en middag, var tvungen att gå in på toa och gråta en skvätt. Tjejen bredvid mig pratade om att det ska bli så fantastiskt den dagen hon och hennes kille får barn och kunna se alla sidor i barnet från henne och killen. Sedan så frågade hon varför inte jag skaffat barn ännu och om det inte var dags snart. Kan inte folk sluta tjata och fråga när det är dags, blir så evigt less på allt frågande.

• plupp06

Kramiis: Ska tänka på dig i morgon och hoppas nu på att de tinar upp riktiga dunder ägg!

• plupp06
    Hinos skrev 2009-11-10 17:33:19 följande:
    Nu är det bara positiva tankar som gäller KramiisVi var på ultraljud idag och allt såg bra ut, de växer som de ska och vi såg tom då Knoll sparkade Totta, synd man inte fick det på bild!! Nu ska vi till barnmorskan på måndag. Ska då kolla upp mitt järnvärde igen, förra gången var det 150!!
    Du tar väl inga multivitaminer som innehåller järn? Jag har högt järnvärde och får absolut INTE ta något tillskott med järn. Skönt att knoll och totta bråkade runt i magen
  • plupp06

Kramiis: Tror på ytterligare tillskott på tvillingbooms fronten om ca 2 veckor

• plupp06

Solstickan: Tack vad bra, det var den informationen jag menade men hittade inte någon länk

Jag har haft 156 som mest, vet ej vad jag har i dagsläget. Men jag tar inga multivitaminer som innehåller järn just pga av det höga HB värdet.

• plupp06
    Lillaliten skrev 2009-11-14 16:43:50 följande:
    Hej tjejer!! Har gjort 3 äd försök i sverige å funderar nu på att ta oss vidare ut i europa.Vilka kliniker har ni vart på? kosta? ja den som vill kan väl bomba mig med nyttig info!! =) Ha en trevlig kväll!!
    Först bör du ställa dig frågan om du vill ha anonym eller icke anonym donator. Vill du ha icke anonym så är det bara Finland (ev island) som gäller annars så finns det massvis av olika kliniker runtom i Europa. Spannien har många kliniker men där är det dyrt. Finns relativt prisvärda i Ukraina, lettland, Polen, estland mm.
  • plupp06
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-14 11:49:09 följande:
    Jo, jag var på vul i onsdags och min gyn höll på att skrämma ihjäl mig med orden "det borde ha varit större" när han började titta på lilla knytet... Mitt hjärta höll på att stanna och jag blev helt kall...Sen mätte han och kom till slut fram till att det nog såg bra ut, men att han inte kunde säga säkert den här gången heller. Vi får vackert komma tillbaka på måndag. Men vi såg hjärtslag och min gyn är nog inte så van vid dessa tidiga ultraljud, samt att hans ultraljudsmaskin inte har den bästa upplösningen man kan önska sig. Så detta intalar jag mig själv för att stå ut till på måndag. Men visst är jag orolig.
    Jobbigt, lite liknande situation för mig. Var ju på VUL för 2 veckor sedan och då sa läkaren att embryot borde vara ca 1 cm men den mätte vara 5,4 mm. Ska på nytt VUL i veckan för att se hur det står till. Håller tummarna för dig i morgon att allt ser ok ut.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa