• Makima46

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Lippa skrev 2009-10-12 21:06:56 följande:
    Får man vara med på ett hörn här...Jag är en sammanboende 40+:are som är på RD11 och som inte har någon tidigare erfarenhet av ÄD. Tycker att detta forum på Familjeliv verkar spännande och givande. Förstår att jag inte är ensam om min situation... Tiden hit har varit lite tuff med diverse biverkningar av Progynon och eller Crinone. För mig är det första ÄD-försöket och jag har redan haft ett svagt positivt test. För bra för att vara sant????!!!
    Välkommen hit!

Och grattis till {#lang_emotions_plus}

Makima
    Ruvare. Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Makima46
    Nalle har ett blått hus skrev 2009-10-13 10:22:35 följande:
    I övermorgon åker vi till Ryssland för att bli gravida *håller tummarna*. Har tagit spruta, ätit alla små karameller jag blev tillsagd att äta och är nu redo att åka på "semester" och få med en eller ett par extra souvenirer hem ;) De är bara ett fåtal som vet anledningen till att vi åker - de flesta tror att vi ska på bröllopsresa och så vill jag ha det. Det finns alldeles för många som inte skulle acceptera eller respektera vårt val och jag har varken ork, lust eller energi att ta den diskussionen nu känner jag (hormonellt monster som man är).Går allt som det ska blir vi gravida på måndag :D
    Lycka till på bröllopsresan{#lang_emotions_flower}
  • Makima46

I dag känns det som jag "svalt en handboll" eller nåt{#lang_emotions_surprised}

Känner mig jättesvullen i magen och ovanför blygdbenet. Någon som känner igen sig?

• Makima46
    Caribe skrev 2009-10-13 13:12:50 följande:
    Makima - handboll minsann, låter som det blir en stor bebis om den växer på så bra redan under ruvningen... eller kanske är det två??? Det har varit mkt tvillingar här i det sista....
    Ja, man vet ju aldrig om det är 2{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_cool}

De fick arbetsnamnen B1 och B2 redan vid insättningen. Så de kanske tog det på allvar att jag ville de skulle stanna{#lang_emotions_cool}
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-10-13 20:30:17 följande:
    Tack snälla, vore toppen om mina känslostormar kunde ses som ett positivt tecken. Har snorat ner min stackars sambo så många gånger när han har tröstat mig. Tur att jag har haft tid att tvätta : )
    Vi håller tummarna på att det är positiva tecken{#lang_emotions_wink}

Har själv blivit en "gråtmild" typ.

Stortjöt när jag såg en film med lite sorgligt slut. Nåt jag ALDRIG annars gör.
  • Makima46
    kramiiis skrev 2009-10-14 13:38:41 följande:
    caribe: näedå har inte gett upp än. Ska testa imorgon bitti med sambon så får vi se om jag gråter, skriker, skrattar eller studsar efteråt sen kanske jag väntar till sön och testar igen innan jag slutar med med.brukar ha lång lutealfas i vanliga fal upp mot 17-18 dagarl kanske kan plussa sent då oxå, inte vet jag.
    Tycker inte heller du ska ge upp än kramiis{#lang_emotions_flower}

Håller tummarna hårt i morgon bitti{#lang_emotions_dreamer}
  • Makima46
    plupp06 skrev 2009-10-14 14:06:16 följande:
    Kan meddela att jag testade i måndags kväll (rd 11) och jag såg ett svagt streck på stickan, gjorde nytt test på morgonen och samma resultat då! Jag fattar ingenting??!! Vågar ännu inte ta ut något i förskott, riktig testdag är på lördag så då ska jag ta det riktiga testet (har nu haft billiga stickor från testlagret).Har inte hunnit läsa i tråden, ska läsa ikväll hur det går för er andra.Kramis
    Vågar mig också på att säga grattis till dej Estra{#lang_emotions_sunny}
  • Makima46

har jobbat min första dag sen FET den 6:e okt. och har ej varit här inne idag.

Ser att du fick minus kramiis{#lang_emotions_cry}, vet hur jobbigt det är med negativa resultat.
    Skickar en tröstkram och hoppas det ska hjälpa en gnutta.

Din sambo/ man har bara fått en naturlig reaktion, ge honom ett par dar så ska du se att han ser snart framåt emot era nya försök.{#lang_emotions_wink}

Makima 

• Makima46

Tassar in här innan jag gör mig iordning för att gå till jobbet....

{#lang_emotions_laughing}och säger att jag fått ett svagt {#lang_emotions_plus} på stickan i morse på RD 10 {#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_cool}

Och tassar ut igen....

Makima 

• Makima46

Sitter här på jobbet och blir alldeles tårögd{#lang_emotions_cry} av alla grattis och glada tillrop.
    Så nog är jag gravid alltid{#lang_emotions_wink}

Känns bättre denna gången, både det att det är frysisar som klamrat sig fast, då är det en sega rackare{#lang_emotions_cool} och att jag känner mig mycket mer gravid denna gång jämfört med första, då det var en ofostrig grav.

Ska ta blodprov på måndag och ytterligare minst en gång till för att se att det stiger som det ska ( en indikation på att det står rätt till) innan man kan se når på VUL.

Från en lycklig Makima{#lang_emotions_laughing}   

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa